Citat:
Ursprungligen postat av
AlfaKennyBody
Är du inte ens klok nog att förstå den lätta?
Påståendet var att de inte hade tagit social distansering på allvar i USA. Varav jag svarar skojar du? Varenda pressträff dom haft sedan det startade har varenda stol på varenda pressträff stått minst 5 meter ifrån varandra.
Och social distansering bland medborgarna är ju medborgarnas ansvar o ta.. Du kan ju inte förvänta dig att Trump ska gå runt o peta på alla med en pekpinne o säga "öpp öpp öpp... Nu står ni lite för nära varandra. Var vänlig o håll avstånd..."
Vad folk sen väljer o göra är ju deras ansvar. O du länkar mig en video där folk uppenbart ville kramas och gå o hälsa på varandra efter lång tid i karantän? Tillåt mig att garva
Frågan är istället hur det kan komma sig att någon som var smittad lyckades o ta sig in där? Är inte WHO's riktlinjer att om man är sjuk ska man vara vänlig o stanna hemma? Så hur kom smittan in egentligen? Var det kanske någon ifrån China? Var det kanske någon vänstermupp som öppnade någon liten dold burk där inne i någon kamera som det kanske stod China på? Eller hade han till o med gått o blivit smittad utav någon helt annan? Tar ju några veckor att bli sjuk från det att man blev smittad ju!
Lär dig o läsa..
Silar mygg och sväljer kameler.
Så att Trump inte säger ett ord social distansering utan glatt visar upp folksamlingar det är ett bra sätt att visa hur man göra? Har rallies, bryter mot delstatslagar utan att blinka.... wow.
Men ok, Trump har aldrig något ansvar.
Tar för övrigt vanligtvis ca 5 dagar från det att man blir smittad tills dess det bryter ut...