Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Ja, vad har presskonferanser med detta att göra?
De har tagit social distansering på allvar - som om de alltid gör det.
Är du inte ens klok nog att förstå den lätta?
Påståendet var att de inte hade tagit social distansering på allvar i USA. Varav jag svarar skojar du? Varenda pressträff dom haft sedan det startade har varenda stol på varenda pressträff stått minst 5 meter ifrån varandra.
Och social distansering bland medborgarna är ju medborgarnas ansvar o ta.. Du kan ju inte förvänta dig att Trump ska gå runt o peta på alla med en pekpinne o säga "öpp öpp öpp... Nu står ni lite för nära varandra. Var vänlig o håll avstånd..."
Vad folk sen väljer o göra är ju deras ansvar. O du länkar mig en video där folk uppenbart ville kramas och gå o hälsa på varandra efter lång tid i karantän? Tillåt mig att garva
Frågan är istället hur det kan komma sig att någon som var smittad lyckades o ta sig in där? Är inte WHO's riktlinjer att om man är sjuk ska man vara vänlig o stanna hemma? Så hur kom smittan in egentligen? Var det kanske någon ifrån China? Var det kanske någon vänstermupp som öppnade någon liten dold burk där inne i någon kamera som det kanske stod China på? Eller hade han till o med gått o blivit smittad utav någon helt annan? Tar ju några veckor att bli sjuk från det att man blev smittad ju!
Lär dig o läsa..