2020-10-04, 19:01
Medlem
mr trump skrivs ut imorgon
Citera
2020-10-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Enligt toppläkare har han botats med anabola steroider

nä snarare kortison

https://www.fass.se/m/produkt/20161029000106/public/tabproduct
Senast redigerad av SladdenGBG 2020-10-04 kl. 19:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det låter helt osannolikt, så källa på det tack!

Gällde Covid i mars och april. Han har sagt att samma skulle gälla vid Barret om det skulle behövas.
Pelosi vill inte detta i mars. Mest troligt inte nu heller ^^
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, vad har presskonferanser med detta att göra?

De har tagit social distansering på allvar - som om de alltid gör det.

Är du inte ens klok nog att förstå den lätta?

Påståendet var att de inte hade tagit social distansering på allvar i USA. Varav jag svarar skojar du? Varenda pressträff dom haft sedan det startade har varenda stol på varenda pressträff stått minst 5 meter ifrån varandra.

Och social distansering bland medborgarna är ju medborgarnas ansvar o ta.. Du kan ju inte förvänta dig att Trump ska gå runt o peta på alla med en pekpinne o säga "öpp öpp öpp... Nu står ni lite för nära varandra. Var vänlig o håll avstånd..."

Vad folk sen väljer o göra är ju deras ansvar. O du länkar mig en video där folk uppenbart ville kramas och gå o hälsa på varandra efter lång tid i karantän? Tillåt mig att garva

Frågan är istället hur det kan komma sig att någon som var smittad lyckades o ta sig in där? Är inte WHO's riktlinjer att om man är sjuk ska man vara vänlig o stanna hemma? Så hur kom smittan in egentligen? Var det kanske någon ifrån China? Var det kanske någon vänstermupp som öppnade någon liten dold burk där inne i någon kamera som det kanske stod China på? Eller hade han till o med gått o blivit smittad utav någon helt annan? Tar ju några veckor att bli sjuk från det att man blev smittad ju!

Lär dig o läsa..
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-10-04 kl. 19:05.
Citera
Medlem
Cnn visar klipp på Trump som hånar journalister med mask och på republikaner som kramas i rose garden.

Verkar som de satsar på superspridar vinkeln nu. Öppet mål verkar det som.
Citera
2020-10-04, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Är du inte ens klok nog att förstå den lätta?

Påståendet var att de inte hade tagit social distansering på allvar i USA. Varav jag svarar skojar du? Varenda pressträff dom haft sedan det startade har varenda stol på varenda pressträff stått minst 5 meter ifrån varandra.

Och social distansering bland medborgarna är ju medborgarnas ansvar o ta.. Du kan ju inte förvänta dig att Trump ska gå runt o peta på alla med en pekpinne o säga "öpp öpp öpp... Nu står ni lite för nära varandra. Var vänlig o håll avstånd..."

Vad folk sen väljer o göra är ju deras ansvar. O du länkar mig en video där folk uppenbart ville kramas och gå o hälsa på varandra efter lång tid i karantän? Tillåt mig att garva

Frågan är istället hur det kan komma sig att någon som var smittad lyckades o ta sig in där? Är inte WHO's riktlinjer att om man är sjuk ska man vara vänlig o stanna hemma? Så hur kom smittan in egentligen? Var det kanske någon ifrån China? Var det kanske någon vänstermupp som öppnade någon liten dold burk där inne som det stod China på? Eller hade han till o med gått o blivit smittad utav någon helt annan? Tar ju några veckor att bli sjuk från det att man blev smittad ju!

Det troliga är att det var president som var smittad. Och därmed superspridaren på det eventet. Han pratade sig ur det. Förmodligen ljög han om att han redan var testad.

Det borde du förstå att han inte blev sjuk på torsdagkväll?
Citera
2020-10-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det låter helt osannolikt, så källa på det tack!
Håller med, det skulle dessutom betyda att man öppet riskerade kvardröjande smitta i lokalerna när de karantänerade senatorerna har varit inne i rummet och röstat. Inte en chans att det fungerar så.

McConnell är f ö talman, inte enväldig diktator inom senatens väggar vilket somliga Trumpfans här verkar tro. Att han twittrar ut något betyder inte att det därmed blir så.
Citera
2020-10-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jo, men det som gör frågan akut är att hon, i stort sett, måste vara insvuren som domare före valdagen - om hon ska kunna vara med och tippa bollen i Trumps favör i frågor på rösträkningen osv i några avgörande swing states.

Tidsschemat är redan väldigt tajt här och med covid blir det ännu värre.

Hoppas dom hinner då. Vore orättvist om biden snor den.
Citera
2020-10-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Cnn visar klipp på Trump som hånar journalister med mask och på republikaner som kramas i rose garden.

Verkar som de satsar på superspridar vinkeln nu. Öppet mål verkar det som.

Kul då att mängder av journalister från MSNBC, CNN och Reuters blev smittade för att även DE vägrade ansiktsmasker ^^
Citera
2020-10-04, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Spekulativt:

Om The Donald varit sjuk ett tag, med milda symptom kan det ju bli så här.

I så fall har man kanske hoppats att han reder ut det, och så har det inte blivit så. Då lär ju alla inblandade slira på sanningen så mycket det går, i bästa fall utan att ljuga. (Det finns en gyllene regel i kommunikation: "Du skall bara säga sådant som är sant. Däremot behöver du inte säga allt som är sant").

En del uttalanden har varit av den karaktären: "Nej The Donald har inte syrgas" . Nej, varken i förrgår eller idag"

Det är inte särskilt förvånande.
Det kan ju också stämma om han redan är död.
Citera
2020-10-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det är redan två som tycker att det är för nära valet. Behövs bara två till om jag minns rätt. En lär vara Mit Romney gissar jag.

De lär få igenom det. Bara ha mask på sig. Men dör ngn av dem så blir det nog tuffare.

Allt känns planerat - märkligt. Så slulle två-fyra R-senatorer försvinna så skulle det per automatik bli dems (om de vinner) som utser då man inte hinner utse nya?

Kanske dems kan räkna bort en av sina för att vara snälla?
Citera
2020-10-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
De lär få igenom det. Bara ha mask på sig. Men dör ngn av dem så blir det nog tuffare.

Allt känns planerat - märkligt. Så slulle två-fyra R-senatorer försvinna så skulle det per automatik bli dems (om de vinner) som utser då man inte hinner utse nya?

Kanske dems kan räkna bort en av sina för att vara snälla?

Om en senator dör fylls stolen direkt på något sätt tror jag. I alla fall enligt diverse filmer jag sett.

Vi får väl se hur detta slår i det republikanska lägret, om de fortfarande är sugna om en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in