2020-10-04, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Varför är det intressant (konstigt) ?

Tror du alla som får kortisonsteroider måste få extra syretillförsel?

Av vilken anledning tror du de ger honom steroider? Tror du att han fick det preventivt?
Citera
2020-10-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Intressant att Donald nu får steroiden dexamethasone men inte extra syretillförsel.

Inget konstigt överhuvudtaget, snarare standard.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är inte vidare proffsigt. De borde haft en mer erfaren läkare som dessutom inte är så nervös. Och du har helt rätt, manus är godkänt av patienten. Och vi vet ju hur han är med yta.

Det är onekligen fascinerande att se vilken skillnad det är i rapporteringen jämfört med när Boris insjuknade och blev rejält dålig. Då var dessutom dödsskräcken och paniken betydligt värre än den är nu.
Citera
Medlem
Citat:
Så, låt höra ni som så hårt suttit här och gnidit händerna för att trump minsann ligger på dödsbädden. Hur känns det nu när ni fått svart på vitt att den hemska Trumpen mår bättre och kommer klara covid-19 smittan galant?

Är det jobbigt?

Eller ska ni nu plötsligt switcha era teorier mot att han ljuger och att han egentligen är död?

😅

Trump är inte ens inne på andra veckan av sjukdomen. Det är i nuläget omöjligt för någon att dra några slutsatser om hur detta kommer sluta.

Det vore tex direkt oansvarigt att skriva ut Trump redan imorgon eftersom det behövs längre tid för att kunna se om det kommer gå bra.
Citera
2020-10-04, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Frågan har varit uppe på CNN och BBC News i morse, och nej, de insjuknade senatorerna kan *inte* rösta om Barrett via ombud. De måste vara på plats fysiskt vid omröstningen.

Två av de tre covid-positiva republikanska senatorerna sitter dessutom i JU, Justitieutskottet, som ska bereda frågan. Om inte dessa två fysiskt är på plats i kommittén för att rösta att man ska skicka vidare frågan till senaten i stort, så kommer frågan inte ut ur utskottet före valet. De kan inte rösta via videolänk eller genom ombud, de kan heller inte ersättas av suppleanter vad jag förstår - senatorer har inga reguljära suppleanter så som t ex svenska riksdagsmän har.

Men han är president året ut. Så stress är det knappst. Hur ser det ut för senatorns är det många dom behover få förnyat förtroende?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag får inte ihop tidslinjen riktigt.

Normalt sett så är inkubationstiden ca 5 dagar. Man får positivt provsvar ca 3 dagar efter smittotillfället, dvs ca 2 dagar innan man får symtom. Som sjukast är man ca 7-10 dagar efter smittotillfället.

Trump sägs ju testas varje dag? Han fick sitt positiva provsvar på sent i torsdags kväll amerikansk tid. På fredag förmiddag hade han hög feber och låg syresättning i blodet och fick syrgas.
På fredag kväll flögs han till Walter Reed Medical Center.

Och nu pratar de väldigt kluvet på dagens info:
- Vid ett tillfälle igår ska hans syrenivåer åter blivit låga. På en fråga om han då fick syrgas, så sa hans chefsläkare "det måste jag kolla upp, men om han fick det så var det en väldigt kort stund"
- De säger också att han är uppe som vanligt och går omkring
- För att i nästa mening säga att "de ska försöka få upp honom, och få honom att äta och dricka"
- Och sen: "Om allt fortsätter att se bra ut så kan han skrivas ut redan imorgon"

Väldigt förvirrande och ologiskt, både vad de säger och själva tidslinjen. Han borde ha smittats ungefär i måndags/tisdags, och bör således vara som sjukast under kommande veckan. Varför skulle han då skrivas ut och skickas tillbaka till Vita Huset?
Jag tror inte ett skit på det här. Bluff rakt igenom. Antingen är han mycket sjukare än de vill erkänna eller så är allt fejkat i propagandasyfte.

Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Om Trump blir utskriven imorgon lovar jag att äta upp hela internet. Jag kan slå vad om att det var Trump själv som krävde att den osannolika utskrivnings-infon skulle ges av doktorn.
Du behöver inte äta upp hela, jag kan hjälpa dig och dela om han blir utskriven imorgon. 😁
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Av vilken anledning tror du de ger honom steroider? Tror du att han fick det preventivt?

Nu fattade du tydligen inte vad jag sa.

Jag ställer frågan igen. Tror du man alltid måste kombinera kortisonsteroider med extra syretillförsel?
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Nu är hyenorna i media besvikna att Trump mår bra.
Nej det är inte där frustrationen ligger, även Fox är irriterade över "mixed messages". Det är som att åka taxi med glapp i ratten - men att chauffören förnekar det.
Citera
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Varför är det intressant (konstigt) ?

Tror du alla som får kortisonsteroider måste få extra syretillförsel?
Nedklippt lite:
Dexamethasone and Other Corticosteroids

In June, a steroid called dexamethasone was the first shown to reduce Covid-19 deaths. A study of more than 6,000 people found that dexamethasone reduced deaths by one-third in patients on ventilators, and by one-fifth in patients on oxygen. It may be less likely to help — and may even harm — patients who are at an earlier stage of Covid-19 infections, however. In its Covid-19 treatment guidelines, the National Institutes of Health recommends only using dexamethasone in patients with Covid-19 who are on a ventilator or are receiving supplemental oxygen.

https://www.nytimes.com/interactive/2020/science/coronavirus-drugs-treatments.html
Citera
2020-10-04, 18:44
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Media bölar sannerligen

CNN kl 15.40: "Trumps tillstånd kritiskt. Läget är allvarligt. Kan falla in i medvetslöshet inom 1 dygn. Anonym källa säger att Trump ligger orörlig och mycket svag".

Trumps läkare 17.30: "Trumps tillstånd mycket bra. Agerar och jobbar som vanligt. Skrivs troligtvis ut imorgon"

CNN är patetiska. Snacka om att få byxorna nerdragna FULLSTÄNDIGT

Eller så ljuger Sean Conley även idag!
Citera
2020-10-04, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
CNN kl 15.40: "Trumps tillstånd kritiskt. Läget är allvarligt. Kan falla in i medvetslöshet inom 1 dygn. Anonym källa säger att Trump ligger orörlig och mycket svag".

Det här är andra gången du kommer med exakt samma påstående utan att presentera länk. Bevisa att denna info inte bara kommer från din egen fantasi.
Senast redigerad av Ville815 2020-10-04 kl. 18:46.
Citera
2020-10-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Ja absolut! Har inte du heller kollat på någon av alla pressträffar? (eller iof, varför låter jag ens förvånad? Klart du inte har!)

Varenda stol har ju förfan stått 5 meter ifrån varandra.

Jaha, vad stod i inlägget du kommenterade....
"Supreme Court nomineringen"

https://www.cbsnews.com/news/coronavirus-donald-trump-white-house-supreme-court-nomination-ceremony/

Inte direkt några 5m där inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in