2020-10-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
På vilket sätt var hon egoistiskt mot HD och SD.
Ytterligare en som hoppat över FUP och ifrågasätter dom som gjort det.

27 minuter in uttalar sig en riktig kvinnlig eukemeniapastor om det "fria" sex som den förtappade pastor Lena blev särskilt lockad av att ägna sig åt med gifta män. Är eukemenia Örebro en avfälld, gudlös ,sexsekt där sånt sopas under mattan ala' Knutby? Mycket talande tystnad iaf.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1574782?programid=416

Javisst ja höhö SD lurade ner den 45 åriga flicksnärtan i sexträsket med en resa till Kilimanjaro
Stackars oskyldiga lilla flicksnärta .S fattade ju hur naiv hon var som trodde att hon kunde bräda hans fru.Hö hö.
Citera
2020-10-04, 13:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Om S tyckt att hon var en simpel slyna hade han inte umgåtts i samhörighet under så många år. I förhör säger han att han älskade henne. Han säger även att hon blev mördad "mot min vilja". I rätten berättade han om flera sätt de visade varandra sin "samhörighet". Nej, L var nog inte bara ett sexverktyg om man ska lita något på hans egna ord.
S var beroende av sina 3 mammor - "riktiga" mamma, H och L.

Vem ska bekräfta S nu? H, ensam? Orkar hon? Är sexlusten vaknad m hjälp av fiskegubben? Jelly och SOA är väl iaf inga han har sex med (om man ska tro hans kompis Medinsyn) , men de kan ju iaf bekräfta hur duktig han är om han hjälper dem med något.

Såtillvida det inte var precis för att hon var en lättillgänglig, slinka han med "glädje" tömde påsarna i henne.

AB 147 förhör SD (3) s 640 (pdf)

FL2: Hur då menar du?

MT: Att.. när vi har haft sex hemma hos henne så tar hon ju aldrig på sig nånting utan .. ah ..
hon går alltid runt med toapapper.. mellan benen en stund och sen duschar hon .. och sen är
det nya trosor och .. sånt där .. trosskydd.

FL2: Och hur har hon det här toapappret?

MT: Vad sa du?

FL2: Hur.. på vilket sätt använder hon det här toapappret?

MT: Ja .. hon har det mellan benen bara och går runt en stund tills .. det har kommit ut det
som behöver komma ut..

FL2: Hur länge går hon runt så?

MT: Äh .. tills hon ko .. tills hon går till duschen. Men .. så pass länge så att.. jag brukar tjaffsa
med henne för att.. det är inte det attraktivaste .. en naken människa som går runt med en tuss
toapapper..

FL2: Gör hon så varje gång?

MT: Ah i princip .. äeh varje gång nej det ka .. nej det.. nej! det måste jag ju säga eftersom ni
är ni .. så nej hon gör inte varje gång.

FL2: Näe ..

MT: Men det.. det är det vanliga .. när vi är hos henne. Det står till och med en liten toarulle
för ändamålet i soffbordet. Där vi oftast hamnar hos henne .. det står en toarulle bredvid
sängen också för ändamålet.

FL2: Vad är ändamålet, vad är anledningen till att hon tar..

MT: Eh att.. att det inte ska komma .. kladd på fel ställen.

FL2: Vad är det för kladd?

MT: Ja det är rester av mig och rester av henne ..

FL2: Och vad är det för rester?

MT: Det är sperma, det är blod det är slidsekret eller vad det kan kallas ..

----------------
Klipskt att placera ut toarullar i hemmet så det inte vid det myckna knullandet kommer kladd på fel ställen. Förhöret har även relevans vad gäller Åkl ambitioner att framställa Lena som renlig. Läs: kompletteringen om den möljligtvis encelliga besudlingen på ringen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-04 kl. 13:16.
Citera
2020-10-04, 13:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Det är väl lätt att förstå hans agerande.Han älskar sin fru och vill innerst inne få det bra med henne.Om hon hittar nån annan behöver han få veta om det är lönt för honom att älska henne längre. Så kan man tolka det. Om nu han känner att L har förstört hans hela liv så förstår jag faktiskt om han är GM.L var ett verktyg inget mer än så.

Det där om att SD älskar sin fru och därför vill få det bra med henne, där får du nog tänka om. Vad grundar du detta på?
Citera
2020-10-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det där om att SD älskar sin fru och därför vill få det bra med henne, där får du nog tänka om. Vad grundar du detta på?
Erfarenhet.
Citera
2020-10-04, 14:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena har verkligen hotat, kontrollerat och stalkat SD tillbaka efter HD fick reda på affären. Utan minsta tvekan. Börja läsa deras chattar igen innan du skapar en trådsanning.

Lena hotade med att avslöja SD och hurdan han egentligen var inför alla om han inte fortsatte träffa henne trots att HD förbjudit det.

Alla skulle få reda på att SD inte är Mr. Nice utan en psykopat. För en människa som SD som måste ha allmänhetens beundran och bekräftelse är det en mardröm att fasaden faller och rätta ansiktet kommer fram.

Tillägg: Tråkigt att åklagaren inte tog fram dessa chattar inför rätten och visade mer på Lenas hot mot SD och hur pressad han verkligen var. Hon var väl också rädd för att förstöra Lenas image med hänsyn till henne och anhöriga. Det kanske blir på bekostnad av att SD går fri dock. Mycket synd i så fall.

Nu var det inte det jag skrev om.
Jag skrev:

"Man kan fråga sig varför SD då fortsatte att umgås med Lena om han nu var så hotad, kontrollerad och stalkad som vissa vill göra gällande."

Korten var på bordet, och LW hade ingen hållhake mer på honom.

Istället ser han till att de börjar träffas ännu mer i smyg, RT, avtal, kommunicerar med varandra på Telegram och via alias.

Vem tvingade honom till det?

Som jag ser det är Lenas tillkortakommanden kraftigt förstorade och sedda helt utan perspektiv och empati av vissa i tråden.

Jag tror att om inte Lena själv hade skrivit och berättat för andra om sina elaka tankar, sparat de brev (som hon inte skickade! Det är Snoris som planterat denna villfarelse.) till HD, så hade inte vissa tråddeltagare haft så mycket skit att prata om henne. Väldigt mycket av de här tankarna luftade hon just bara inom sig själv och till sina vänner som hon litade på.

Jag tror att många kan ha sådana liknande tankar om andra, men man sätter de inte i verket.

Jag ser att hon hade använt skarpa ordalag till HD vid några tillfällen och varit alltför detaljerad om SDs och hennes relation. Även H*anna kunde vara hård i tonen mot Lena.

Lena har också varit krävande och hotfull mot SD, ofta för att få träffas, eller få till en längre tid tillsammans. Det medan SD hotat att inte bara lämna henne, inte svara, vara iskall, dubbeltydeig och hotfull, utan också hota att döda henne och A*ron. Ibland "bara" önska henne död" på de iskalla vägarna.

Kanske har Lena pratat till SD på det enda sätt hon vet fungerar, men också verkar hon ha tappat bort sig själv, sin forna identitet. Det är som att den enda kampen i livet är kampen om SD.

Jag håller med @Letsdoits teori, utmärkt beskriven om Lena och hennes kamp:

"Den som inte ser och förstår LW:s utpressning, hämndbegär mm, förstår inte att detta är slutfasen i hennes förtvivlade försök att försvara sig och på djupet fatta något hon varit helt skyddslös mot: utstuderad elakhet, försåtligt upplagd argumentation, falska förespeglingar och dubbla budskap, missunnsamhet, bestraffningar, motsägelsefulla handlingar, osv. MGM förstörde med sin cynism och sitt småskurna sätt att tänka hennes innersta nerv. Han gjorde också gemensam sak med sitt förvirrade ex och andra bundsförvanter han lyckats dupera; spelade ut dessa mot LW i syfte att isolera och avväpna henne så han skulle få ännu större möjigheter att dirigera och kontrollera henne. - Han tålde inte att LW tog plats, att hon var omtyckt av många, att hon fick Nobelpriset i konsten att skriva loggar; att hon på område efter område överglänste honom samtidigt som hon hade fräckheten att kritisera och opponera sig mot honom; att vilja ha en rak och ärlig dialog, i stället för att smyghora och smygfota, eller som hon spefullt skrev i sin inbjudan mordnatten: "...om du törs smyga dig hit i kväll" [...nu när ni snart ska åka till USA för att börja om]."

https://www.flashback.org/p73119907#p73119907

Aktbil 150, sid 361

KH pratar här om hösten sommaren, som jag uppfattar det handlar det om -17.

Förhör KH, HDs vän:
"Vid ett möte mellan Lena och Hanna ville Lena berätta de "smaskigaste detaljerna" för
Hanna. De smaskiga detaljerna var hur bra hon och Stefan hade det sexuellt, att Stefan sagt
att Lena var det bästa sexet han haft och var de haft sex och hur länge. Hanna har inte sagt
något mer än det om sexet och Karin ville heller inte höra mer. Hanna har inte pratat med
Karin om Stefan och Lenas sexliv efter mordet på Lena. Det har inte kommit upp varken från
Hanna eller Karin som samtalsämne. Vid samma samtal berättade också Lena om hur mycket
skit Stefan pratat om Hanna, att Stefan inte ville ta i Hanna med tång, hur bra stöd Stefan och
Lena varit för varandra. Hon sa också att Hanna var enkel för Stefan att vara med för att det
skulle se bra utåt med familj, hus och barn. Hanna uppfattade samtalet som att Lena ville såra
henne men också att Hanna inte skulle vilja ha Stefan mer. Hanna pratade med Stefan om de
saker Lena sagt till henne. Karin minns inte vad Stefan svarade på det
"

Aktbil 150, sid 362:

"Under hösten -17 ville H*anna inte ha med Lena att göra, men kontaken som var triggade igång henne. H*anna kunde då skriva till Lena med ett hårt tonfall, vilket Karin fått se. Vid ett annat tillfälle under våren eller hösten -17 träffades H*anna och Lena för att prata om information kopplat till Stefan, de träffades nog hos Lena. "

Glöm inte KHs spekulationer och observationer:

sid 369:
"Karin har inte känt oro för fysiskt våld mellan Hanna och Stefan. Hanna har inte heller
uttryckt något sånt. Elakhet kan dock också vara en annan typ av våld och Karin har snarare
tänkt att Stefans starka vilja, i deras kommunikation, kött över Hannas vilja. I vissa
situationer har det känts som att Hanna kunnat ta skada av det. Det har varit som att Stefans
vilja varit den viktiga och att Hannas varit lite trivial. Det är mer att Karin varit rädd att "man
tar över den andras tankar
".

sid 370:

"Karin har också tänkt att Stefans sätt att vara i relation till barnen, att de tyckt mycket olika och han
varit dominerande med sina åsikter, kunnat påverka henne. Stefan sätt har varit lite att trycka ner H*anna.
"

Jag är helt inställd på att fajten mellan de olika personerna handlar om att de sätts emot varandra genom att SDs inverkan på dom. Mellan raderna i KH vittnesmål kan man se vilka versioner SD serverar HD t ex om otroheten och annat. Läs gärna hennes vittnesmål. Känns hårt för alla inblandade, måste jag säga. KH känns inte som en dålig person, utan det blir hemska konsekvenser för många, även om det förstås inte går att jämföra med de närmast sörjande.
Citera
2020-10-04, 14:51
Medlem
Snor-Johans avatar
För att göra det tydligt att den synnerligen stridslystna Lena inte klarade av normala relationer givet sitt psykiska handikapp.

Aktbilaga 11 förhör LW (8) sid 257 (Roland föreståndare på Lenas jobb)
Det finns ingen personal som haft så många konflikter som Lena hade. Hon kunde inte hålla
käften, hon kunde skapa en hel del irritation så jag fick jobba med henne en hel del för att hon
skulle förstå gruppdynamiken när man jobbar i team
. Det skapades en hel del konflikter med
personal som hon inte var kompatibel med. Det blev som ett fulspel bakom ryggen på andra.

------------------
Pe*rnilla tillfrågas om utöver Stefan och Ke*nneth som hon pratat om, har dom pratat om
andra konflikter Lena haft?
Pernilla berättar att ja, med Ulf såklart och den långvarig konflikten med Noa och med Janne,
om det var 2015, sen hade hon några på jobbet som tyckte det var besvärligt med, när hon
jobbade på Nova.

När det handlar om konflikten med Noa, så från början handlade det om att
hon och Ulf levde ganska olika liv och Noa flyttade emellan och skulle förhålla sig till olika
saker. Lena kanske satte gränser och inte Ulf i samma utsträckning. Det som blev droppen var
en konflikt i badrummet där Noa kände sig trängd och Lena inte släppte ut honom, hon
upplevde att dom skulle prata klart och han upplevde att han blev kvarhållen och fick panik
och stack därifrån och ville inte vara hos Lena utan bara bodde hos Ulf. Där blev även
socialtjänsten inkopplad och dom fick gå i samtal och så småningom så började det tina lite
långsamt.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
-----------------------------
Aktbilaga 146 förhör LW (6) pdf-sid 243
Beskriv Lena som person.
Hennes relationer slutade alltid med bråk, hon hittade aldrig rätt, hon var aldrig lagom -
Lena. De första åren när vi började jobba tillsammans var hon nyskild och ville ha en ny
relation. Hon hittade aldrig någon man som var rätt, det blev bråk och slitningar i hennes
relationer
. Lena hade väldigt svårt att vara ensam, hon trivdes bäst att ha mycket folk omkring sig.

Som arbetskamrat var hon den som fixade och ordnade, det var lätt att jobba med henne. Hon
var väldigt intensiv och det skulle hända saker hela tiden och det passade bra i det jobbet med
ungdomarna. Jag hade aldrig några konflikter med henne men några hade det för hon var
väldigt rak och hon sa rakt ut vad hon tyckte även om det var obekvämt. Hon kunde ha
konflikt med både personal och ungdomar.
Det var småsaker men det kunde handla om att
någon inte hade gjort det den skulle så sa Lena till, hon tyckte att man skulle göra rätt för sig.
När det gällde ungdomarna så kunde det exempelvis vara så att vi hade bestämt att vi skulle
åka med en buss in till stan klockan I 0.00 och var det någon ungdom som inte var klar kunde
Lena säga att då får du vara kvar här, och då blev det ju konflikt. Hon tyckte inte om att bråka
men hon var rak och tydlig och då kunde ungdomarna bli sura på henne, samtidigt var hon
jätteduktig med dem. Lena hade inga ovänner eller känt sig hotad av någon vad jag vet om.
Vilka relationer berättade Lena om?
Jag kommer inte ihåg några namn men hon hade en relation med en kille som bodde i
Brickebacken som hade en liten son, tror att det var 2013. Det tog slut emellan dem med
buller och bong, det blev mycket bråk.
Det var verbalt som de bråkade, hon började lägga sig
i hur han uppfostrade sin son och det blev ju inge bra.
De var inte tillsammans så lång tid men
Lena var väldigt ledsen när det tog slut. Jag tror att hon blev sjukskriven efter det.
Lena var också tillsammans med en kille som bodde i Hovsta som hade två barn, tror att han
hette Peter. Jag tror att den relationen var efter killen i Brickebacken men jag minns inte.
Deras relation var till och från under längre tid, kan ha varit i I år eller 1,5 år men jag vet inte.
Hon tyckte jättemycket om honom men de fick de aldrig att fungera. De hade båda barn och
hade olika syn på barnuppfostran och jag tror att det var det om gick snett även där.

--------------------
Det är viktigt att komma ihåg att här såg Lenas liv ut oavsett hennes toppridande av , D
Tycker inte det framkommit tillräckligt tydligt att Lena hade en fasistoid personlighet vilken var oerhört dominerande mot sin omgivning. Dom som inte dansade efter hennes pipa blev det konflikt med direkt. Lena gav sig INTE vilket hon visade genom att kräva total lydnad i stort och smått.

Dom ensamkommande var förbjudna att äta socker under hennes pass för HON tyckte inte om socker. Konsekvensen blev att dom gömde sockret för att undvika ett uppslitande krig med stollen Lena.
Man bör ha Lena Wesströms fasistioida personlighet i huvudet när man läser hur hon gör allt för härska över SD.
Piskan ven över ryggen på SD. Ändå var han den enda som hade curage nog att inte krypa för henne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-10-04 kl. 15:09.
Citera
2020-10-04, 15:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Erfarenhet.

Vems erfarenhet? Din? Känner du också att den du älskar bara är söt att se på, och inget annat?
Citera
2020-10-04, 15:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD tyckte nog att han hade ett bra och spännande liv (med fru och älskarinna) i många år. Till slut så ställde både fru och älskarinna krav på honom som han inte klarade av. HD hade (äntligen) tagit sitt förnuft till fånga och flyttat, LW började frigöra sig. För honom var det bara en tidsfråga innan allt blev avslöjat igen och det fick inte hända inför eller när SD/HD var i USA.

Jag läste Aktbil 165 A från c:a sid 140 och framåt, smskontakter SD/HD från slutet av april 18... (jag kan inte få in det här i tråden, för oteknisk som vanligt, så jag rekommenderar att Ni läser själva). Men lite som jag kommer ihåg:

- bråk SD/barnen, han vill inte ha dom hemma hos sig... ska fixa det på annat sätt.

- SD skriver till HD att han åker till USA själv (ett par veckor innan resan)

- HD skriver att han ska vara vuxen i sitt sätt mot barnen

- barnen var oroliga en natt när de var hemma hos SD för de fick inte tag på honom... han säger att det berodde på att hans telefon låg på laddning, han var ute och fixade med cyklar säger också till HD att han misstänker att hon tror att det hade något med LW (skrev SP jag antar att det är LW han syftar på) att göra och vill inte att du tänker så (visar att HD fortfarande misstänkte att LW inte var ute ur bilden).

- HD hade varit i Enköping över en natt, skriver till SD att vi är... bara vänner. SD svarar att jag bryr mig inte bara du berättar om det är något annat som vi kommit överens om att berätta.

- till och från skriver han till HD... älskar dig...

--------------------------------------

SD kräver att dessa kvinnor HD, LW ska berätta om något händer (inte bara är vänner längre)... själv verkar han tycka sig ha frisedel om vad han gör/inte gör gentemot dessa kvinnor!

Det blev för mycket för denna "man" veckorna före resan/mordet tror jag... en måste bort innan avslöjandet blev ett faktum!

Denna "man" väljer HD/SOA/JG ha fortsatt kontakt med!

Jag har läst de där sidorna tidigare.
Det är tydligt här hur dåligt SD mår och hur pressad han är.
Det här är väl något som åklagarna borde (om de inte gjorde det?) visa på. Han är pressad, beter sig enormt barnsligt i dagar, avsäger sig föräldraskapet och konstrar med USA resan på värsta sätt.

Till sina båda två fruar har han "avtal" om total öppenhet, de ska berätta "allt", från vad de åt till frukost och om de blir intima mot någon, medan han själv inte vill lämna ut något lösen (enligt KH som berättar att SD hade fnyst åt HDs begäran och tyckt att det var löjligt när otroheten avslöjades). Mannen som har sina "två fruar", och själv vill ha alla sina egna kort helt dolda via Telegram och RT.

Klart att mannen är svårt kontrollerande och har psykopatiska drag. Hur kan man ens tänka tanken på att döda någon, särskilt inte sina barn och sin fru. Det är inte en lösning gemene man tycker att de listat ut så fint.

Det är viktigt att liknande mönster i människors beteenden avslöjas som det motiv som det är i verkligheten. Mönstret upprepas, inte bara hos denna person utan hos andra personer som beter sig på detta sätt mot sina anhöriga.

Många människor har dött pga av detta kontrollbeteende, både vuxna och barn.

Jag tänker att det kan ha varit på håret för HD att ha blivit ett offer tidigare. Kanske SD inte tänkte själv vara med på dödskraschen, utan fortsätta sitt liv med LW istället?
Citera
2020-10-04, 16:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Var framkommer det att din utnämnda "feminist" skrivit att SD är en vandrande dildo mm som du skrev i ditt inlägg? Akt.nr tack!
Uttalandet är allmänt känt, och det har länkats till det flera gånger. Men det mer intressanta är väl att många av dessa jurister och sk. experter antagligen inte är särskilt insatta i det specifika ärendet, och säkert ännu mindre vet något om hur just den tilltalade är som person.
Citera
2020-10-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vems erfarenhet? Din? Känner du också att den du älskar bara är söt att se på, och inget annat?
Vems erfarenhet kan man utgå från om inte sin egen?
Rörande mig som person, mina egna tankar värderingar och etik går jag inte in på Det handlar om att värna sin egen integritet.Det tror jag nog du förstår.
Citera
2020-10-04, 16:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Efterklok kan man vara efter en otrohetsgång - i fyllan och villan kanske. Här har SD planerat, smugit ut, i sex år. Det är liksom inte eftertankens kranka blekhet här efter en fylla på krogen och en random kvinna. Han dödade sin älskarinna när han förlorade kontrollen över henne.

Därmed lämnar jag dig. Du tillhör SD-beundrarna och offerhatarna - varför begriper jag inte. Men såna går inte att diskutera med. När ens agenda är att svärta ner ett mordoffer så gott det går, då anser jag att det är svårt att ens nå fram i en diskussion.
Du måste förstå att den vilseledande "Han dödade sin älskarinna när han förlorade kontrollen över henne" -genusskiten har förstört utredningen. Det var fel! Det stämmer inte. Det fungerade inte! Tänk om.

Lena var "mannen" som dominerade och hunsade med paret D. Förstår du inte det så förstår du aldrig mordet.
Svärtandet är dom sidor genutrollen inte vågar läsa i FUP. Punkt!
Citera
2020-10-04, 16:17
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena har verkligen hotat, kontrollerat och stalkat SD tillbaka efter HD fick reda på affären. Utan minsta tvekan. Börja läsa deras chattar igen innan du skapar en trådsanning.

Lena hotade med att avslöja SD och hurdan han egentligen var inför alla om han inte fortsatte träffa henne trots att HD förbjudit det.

Alla skulle få reda på att SD inte är Mr. Nice utan en psykopat. För en människa som SD som måste ha allmänhetens beundran och bekräftelse är det en mardröm att fasaden faller och rätta ansiktet kommer fram.

Tillägg: Tråkigt att åklagaren inte tog fram dessa chattar inför rätten och visade mer på Lenas hot mot SD och hur pressad han verkligen var. Hon var väl också rädd för att förstöra Lenas image med hänsyn till henne och anhöriga. Det kanske blir på bekostnad av att SD går fri dock. Mycket synd i så fall.

Det ligger nog mycket i ditt resonemang. Åklagarens motivbild "våld i nära relationer" passar överhuvudtaget inte in på vad som framkommit i FUP. Om hon driver fallet vidare på samma spår kommer HR högst sannolikt att döma likadant som TR gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in