2020-10-04, 13:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
https://www.theyeshivaworld.com/news/headlines-breaking-stories/1906190/dozens-of-israelis-diagnosed-with-covid-for-2nd-time-kupat-cholim-official-says.html

Nu tycker jag det är dags att sociopater på FHM lägger in överväxeln mot flocken.

Förbjud syrgaskoncentratorer, remdesivir, kortison och bunkra morfin.

FUCKING DO IT

Jag förväntar mig inget annat av de värdelösa ätarna som regerar Banditmonarkin svärJe.
Citera
2020-10-04, 13:39
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag cherrypickar inte, jag påtalar att i dokumentet står att syrgas ska ges mot hypoxi och morfin mot smärta och dyspné.

Ja och i palliativ vård så mäter man inte saturationen och kan således inte påvisa att det är hypoxi ≠ syrgas, spruta finito, tack hej!
Citera
2020-10-04, 13:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja och i palliativ vård så mäter man inte saturationen och kan således inte påvisa att det är hypoxi ≠ syrgas, spruta finito, tack hej!
Så det är att man i sig rekommenderar morfin vid behov mot smärta som du tolkar som att man rekommenderar dödliga injektioner?

Du skulle vilja ta bort smärtlindringsdelen och enbart behålla syrgasen?
Citera
2020-10-04, 13:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag jämför ju en annan sak än dig.
Kan man rädda covid-liv med restriktioner? Ja.
Kan man rädda influensa-liv med restriktioner? Ja.

Man värderar dock olika.

Alla länder har väl mer eller mindre haft viss lockdown enligt mig. Jag skrev ju hur jag definierade men jag förstår att du låtsas missa det eftersom det inte stämde överens med den definition du hoppades att jag skulle använda.

Jag pratar inte heller om lockdownländer utan om de användare (75% av tråden) som i våras skrek om att vi skulle stänga ner allt utom mataffärer och apotek för då skulle vi utrota smittan. Jag var väldigt tydlig med detta också men ändå börjar du prata om något helt annat.

Klart man inte sätter in lika kraftiga restriktioner i en sjukdom som bara är 1/20 så dödlig. Hade covid 19 haft en mortalitet på 50% hade vi nog också haft lockdown oavsett vad FHM och regering tycker och tänker. Folk hade gjort precis allt för att isolera sig. Hade det funnits experimentvaccin hade det förmedlats redan nu om dödligheten var så hög.
Citera
2020-10-04, 13:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jo, över 1000 fall på Island sedan senaste dödsfallet, vilket fått mig att undra hur hög dödligheten egentligen är. Fast så låg kan det inte vara för pandemin som helhet, då hade Sverige och en rad andra länder ha flockimmunitet.

Islänningarna äter väl inget annat än fisk, de lär vara saturerade med D-vitamin, om nu den teorin har bäring?
Citera
2020-10-04, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Klart man inte sätter in lika kraftiga restriktioner i en sjukdom som bara är 1/20 så dödlig. Hade covid 19 haft en mortalitet på 50% hade vi nog också haft lockdown oavsett vad FHM och regering tycker och tänker. Folk hade gjort precis allt för att isolera sig. Hade det funnits experimentvaccin hade det förmedlats redan nu om dödligheten var så hög.

Jag tror du missförstår.

Samhället måste rulla vidare. Det hade varit som i krig. Människor hade likförbannat gjort vad plikten kallat. Har man jobb som tekniker på ett kärnkraftverk hade man bannemej infunnit sig på jobbet fast mortaliteten varit 90%. Det hade varit nackskott som mest och total social stigmatisering om man inte varit på plats. Det kan jag garantera.

Det vittnar exempelvis Fukushima 50 om.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fukushima_50
Fukushima 50 is a pseudonym given by English-language media to a group of employees at the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant. Following the Tōhoku earthquake and tsunami on 11 March 2011, a related series of nuclear accidents resulted in melting of the cores of three reactors. These 50 employees remained on-site after 750 other workers were evacuated.
Citera
2020-10-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
Tyvärr har jag varit med när en medelålders släkting dog i sitt hem. Han hade cancer och fick morfin mot smärtorna.
Det var en vidrig upplevelse att se hur han desperat försökte få in luft men kvävdes sakta till döds.
Det är ju du som lever i en fantasivärld!

Nej! Jag lever i verkligheten. Fråga gärna en läkare om hur många som ex dör med lungcancer som kvävs? Inte ens dessa kvävs nämligen. Personen ”sövs” i stort sett ner. Den palliativa vården i slutskedet går ut på att man skall slippa alla smärtor och ångest så långt det går.
Tror du att man trycker i patienter något som gör saken värre? Då är du fan dummare än lovligt..
Citera
2020-10-04, 14:01
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så det är att man i sig rekommenderar morfin vid behov mot smärta som du tolkar som att man rekommenderar dödliga injektioner?

Du skulle vilja ta bort smärtlindringsdelen och enbart behålla syrgasen?

Har du någon form av läsförståelse? De fick ju inte syrgas!!!

Nej det jag vänder mig emot att man rekommenderar morfin mot dyspné vid svår covid19. Dessutom av en läkare som inte ens träffat patienten, inte mäter saturationen och som inte ens provar med syrgas innan.

Morfin mot smärta är standard vid palliativ vård.
Citera
2020-10-04, 14:02
Medlem
Citat:

Nej det är klart. Jag kan ju ta det en gång till fast jag tror att du egentligen bara låtsas att du inte förstår.

För den enskilde 90-åringen som dör av influensa är det skit samma. Den hade kunnat räddats med restriktioner som du inte vill ha.
Citera
2020-10-04, 14:03
Medlem
GrillTeknikers avatar
Hörde Tegnell uttala sig i P4 Extra för en stund sedan.

"Vi är nere på rätt låga nivåer nu"

Ehh, va?

Bekräftade fall per rullande 7 dagar i Sverige - Our World In Data

Samma nivå som i April. Vill minnas att det betraktades som ganska allvarligt läge då?
Citera
2020-10-04, 14:04
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag tror du missförstår.

Samhället måste rulla vidare. Det hade varit som i krig. Människor hade likförbannat gjort vad plikten kallat. Har man jobb som tekniker på ett kärnkraftverk hade man bannemej infunnit sig på jobbet fast mortaliteten varit 90%. Det hade varit nackskott som mest och total social stigmatisering om man inte varit på plats. Det kan jag garantera.

Det vittnar exempelvis Fukushima 50 om.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fukushima_50
Fukushima 50 is a pseudonym given by English-language media to a group of employees at the Fukushima Daiichi Nuclear Power Plant. Following the Tōhoku earthquake and tsunami on 11 March 2011, a related series of nuclear accidents resulted in melting of the cores of three reactors. These 50 employees remained on-site after 750 other workers were evacuated.

När det krisar är de flesta människor sig själv närmast. Möjligen hittar du fler kamikazipiloter i Japan,men i Sverige och i de flesta andra länder skulle det vara väldigt glest på arbetsplatserna om det härjade en smittsam sjukdom som tar kål på 90% av de insjuknade.
Citera
2020-10-04, 14:08
Avslutad
Citat:
När det krisar är de flesta människor sig själv närmast. Möjligen hittar du fler kamikazipiloter i Japan,men i Sverige och i de flesta andra länder skulle det vara väldigt glest på arbetsplatserna om det härjade en smittsam sjukdom som tar kål på 90% av de insjuknade.

Jag kan garantera att de med samhällsbärande funktion infunnit sig på jobbet för att hålla skiten rullande.

Det kanske är svårt att begripa för någon som aldrig varit av nytta och värde för någon annan under hela sitt liv.

Typiskt ett regimhjon, en institutionaliserad sociopat som bara tänker på sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in