Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Mortaliteten är ju cirka 20 gånger högre i Covid19, så jämförelsen haltar. Dessutom finns vaccin som riskgrupper uppmanas ta.
Så vilka länder har eller har haft lockdown enligt dig? Jag vet inget land som stängt ned allt. I länder som stängt ned mer än Sverige har invånarna ändå tillåtits handla mat exempelvis. Är väl bara Kina som låst in folk. Så när du pratar om "lockdownländer" undrar jag vad du egentligen menar. Inte Sverige, men vad säger du om Tyskland eller kanske Norge. Är de "lockdownländer"?
Jag jämför ju en annan sak än dig.
Kan man rädda covid-liv med restriktioner? Ja.
Kan man rädda influensa-liv med restriktioner? Ja.
Man värderar dock olika.
Alla länder har väl mer eller mindre haft viss lockdown enligt mig. Jag skrev ju hur jag definierade men jag förstår att du låtsas missa det eftersom det inte stämde överens med den definition du hoppades att jag skulle använda.
Jag pratar inte heller om lockdownländer utan om de användare (75% av tråden) som i våras skrek om att vi skulle stänga ner allt utom mataffärer och apotek för då skulle vi utrota smittan. Jag var väldigt tydlig med detta också men ändå börjar du prata om något helt annat.