2020-08-30, 15:24
  #2713
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Båda är narcissister och har som du säger mindervärdeskomplex på grund av sina uppväxter. Båda ägnar sig frekvent åt det som inom psykologi kallas splitting, dvs att någon antingen ond eller god, vilket kan skifta väldigt snabbt. Många som GW klippt banden fattar inte varför och oftast är det på grund av någon struntsak, likadant med Guillou. Båda är lika kåta på pengar, framgång och att synas överallt där de kan prata om sin egen förträfflighet.

Det kan säkert finnas en gnutta sanning i ditt inlägg men vad jag framförallt tycker om med Leif GW Persson är att han inte är speciellt tillgjord och "svensk". Han vågar såga folk och företeelser längs fotknölarna utan större eftertanke och rädsla för eventuella konsekvenser. Jag vet inte om jag vågar påstå detsamma om Jan Guillou.

Tror exempelvis att det är få etablerade TV-personligheter som hade känt sig bekväma med att såga polisen så här pass obehindrat: https://www.youtube.com/watch?v=3DGkYd2RtTY

Förvisso spelar han säkert på det faktum att han vet att han är någorlunda folkkär bland svenskarna.
__________________
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-30 kl. 15:29.
Citera
2020-08-30, 18:20
  #2714
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det kan säkert finnas en gnutta sanning i ditt inlägg men vad jag framförallt tycker om med Leif GW Persson är att han inte är speciellt tillgjord och "svensk". Han vågar såga folk och företeelser längs fotknölarna utan större eftertanke och rädsla för eventuella konsekvenser. Jag vet inte om jag vågar påstå detsamma om Jan Guillou.

Tror exempelvis att det är få etablerade TV-personligheter som hade känt sig bekväma med att såga polisen så här pass obehindrat: https://www.youtube.com/watch?v=3DGkYd2RtTY

Förvisso spelar han säkert på det faktum att han vet att han är någorlunda folkkär bland svenskarna.

Nej precis, GW är som han är och skräder inte orden precis med vad han tycker om det ena och det andra. Han gör sig inte till. Guillou däremot verkar mer återhållen och PK i sina uttalanden.
Citera
2020-08-30, 22:31
  #2715
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Nej precis, GW är som han är och skräder inte orden precis med vad han tycker om det ena och det andra. Han gör sig inte till. Guillou däremot verkar mer återhållen och PK i sina uttalanden.
Visst, men det ynkliga fega gamla fyllot gör det aldrig ansikte mot ansikte. Hur många gånger satt han inte hos Kvartoft och sågade den ena efter den andra? Då dom bjöds in för att försvara sig satt den fete med ryggen emot och blundade som ett sovande jävla hjon. När dom sedan gått var han igång igen. Förmodligen vet han innerst inne att han är alldeles för seg i skallen för att kunna föra ett samtal med annat än sådana han på något sätt har betalat för att prata med sig.
Citera
2020-08-31, 21:45
  #2716
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Visst, men det ynkliga fega gamla fyllot gör det aldrig ansikte mot ansikte. Hur många gånger satt han inte hos Kvartoft och sågade den ena efter den andra? Då dom bjöds in för att försvara sig satt den fete med ryggen emot och blundade som ett sovande jävla hjon. När dom sedan gått var han igång igen. Förmodligen vet han innerst inne att han är alldeles för seg i skallen för att kunna föra ett samtal med annat än sådana han på något sätt har betalat för att prata med sig.

Då har du missat det här videoklippet: https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY

Här totalsågar allas vår käre gamla favoritprofessor Leif GW Persson rättshaveristen Göran Lambertz längs med fotknölarna mitt framför hans egen nästa. Ogenerat och respektlöst.

Men i övrigt är jag beredd att hålla med dig. Oftast kritiserar han folk sittandes på en bekväm stol i en TV-studio och inte personer som befinner sig i hans omedelbara närhet. Det hade varit hederligare om han hade försökt framföra kritiken öga mot öga i betydligt större utsträckning.
__________________
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-31 kl. 21:52.
Citera
2020-09-03, 07:09
  #2717
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Då har du missat det här videoklippet: https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY

Här totalsågar allas vår käre gamla favoritprofessor Leif GW Persson rättshaveristen Göran Lambertz längs med fotknölarna mitt framför hans egen nästa. Ogenerat och respektlöst.

Men i övrigt är jag beredd att hålla med dig. Oftast kritiserar han folk sittandes på en bekväm stol i en TV-studio och inte personer som befinner sig i hans omedelbara närhet. Det hade varit hederligare om han hade försökt framföra kritiken öga mot öga i betydligt större utsträckning.
Lambertz var då redan offentligt bortgjord och framstod som en halsstarrig rättshaverist. Att såga honom medelst grymtanden och ljudliga stånk mellan de verbala sågningarna var väl tämligen ofarligt.
Det hela kändes mer som en scen ur Hedebyborna med pilsnergubbarna än en holmgång mellan två självutnämnda intellektuella giganter.

GW Persson är en författare av kioskdeckare, om än en av de bättre. Men någon briljant akademiker är han inte.
Citera
2020-09-13, 21:55
  #2718
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/kritiken-efter-klan-uttalandet-var-inte-alls-beredd-pa-detta/

Vet inte om han försöker blanda bort korten eller om han inte hänger med längre men om han gjorde det för att få debatten i en annan riktning tycker jag det är riktigt illa. Nu har han själv blivit en av dom som inte vill ha fram sanningen i dagens ljus.
Bättre han håller sig till den historiska delen av polisen.
Citera
2020-10-04, 13:23
  #2719
Medlem
Negersmurfens avatar
GW ser väldigt ohälsosam ut. Han halvligger när han är med i TV och verkar ha svårt att andas och prata. Dessutom gillar han att peta sig i näsan. Han skulle behöva gå en kurs i medieträning.
Citera
2020-10-04, 13:29
  #2720
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
GW ser väldigt ohälsosam ut. Han halvligger när han är med i TV och verkar ha svårt att andas och prata. Dessutom gillar han att peta sig i näsan. Han skulle behöva gå en kurs i medieträning.
Fast det är ju lite av hans grej att göra så. Förr höll han på med glasögonen. Tror faktiskt att han gör så här medvetet.
Citera
2020-10-04, 13:38
  #2721
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Fast det är ju lite av hans grej att göra så. Förr höll han på med glasögonen. Tror faktiskt att han gör så här medvetet.

Tro fan att just Leif GW ger fullständigt fan i om någon har åsikter om hans ticks och konster.
Den hunden lär du inte sitta!
Och i ärlighetens namn, jag vill verkligen ha en GW så som han är och inte någon tillrättalagd mainstream mediefigur.

Citera
2020-10-04, 14:14
  #2722
Medlem
Negersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Tro fan att just Leif GW ger fullständigt fan i om någon har åsikter om hans ticks och konster.
Den hunden lär du inte sitta!
Och i ärlighetens namn, jag vill verkligen ha en GW så som han är och inte någon tillrättalagd mainstream mediefigur.


Skulle du uppskatta om fler människor petade sig i näsan i TV?
Citera
2020-10-04, 15:32
  #2723
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Tro fan att just Leif GW ger fullständigt fan i om någon har åsikter om hans ticks och konster.
Den hunden lär du inte sitta!
Och i ärlighetens namn, jag vill verkligen ha en GW så som han är och inte någon tillrättalagd mainstream mediefigur.


Tänker mest att det hela är lite av en "image" som han har. Visa att han är en av folket. Det är ju kul att se honom peta in en snusprilla mitt i programmet. Om man ser äldre intervjuer med honom är han mer städad och "normal". Men jag tror att han gör sina ticks medvetet.
Citera
2020-10-04, 15:32
  #2724
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Skulle du uppskatta om fler människor petade sig i näsan i TV?

Det handlar naturligtvis inte om jag uppskattar att GW har petat sig i näsan nån gång. (jag har sett GW frekvent och pillar med glasögonen javisst, men näsan ... ?)
Eller att jag önskar att fler borde göra det. Idiotiskt.

Jag kan leva med GW som den han är.
Fel och brister.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in