2020-10-04, 11:33
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulbazdin
Är trump bättre på frågan? Som sagt, pest eller kolera.
Nej, Trump är inte bättre men han är inte heller sämre. Om klimatfrågan är viktig för dig är det lönlöst att använda det som argument mot Trump, du får samma skit oavsett utkomst av valet.
Citera
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jo, det betyder att han för tillfället är att betrakta som frisk. Det är mycket bättre än dödssjuk.

Time will tell hur det här slutar, men visst - greppa för all del ännu ett halmstrå att hålla fast vid. Om du ber riktigt hårt kanske han t o m dör. Inshallah.

Sedan när bor friska Presidenter på Walter Reed Militärsjukhus, i stället för Vita Huset. Jag visste inte att den amerikanska Presidentämbetet bytt residens.
Citera
Medlem
prominentens avatar
Detta!

Tag hand om skogarna bättre!

Citat:
Du kanske ska kolla lite djupare i miljöfrågan? Ta reda på vad Biden tycker i frackingfrågan och återkom med båda svaren.

Obama säger att folk ska rösta ”som om livet hänger på det” i klimatfrågan och hänvisar till bränderna i Kalifornien. Mig veterligen är Kalifornien 100% demokratstyrt, hur menar han egentligen? Rösta bort demokraterna?
Citera
2020-10-04, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tystnaden talar sitt pris,,Karln är serious ill o lär ligga i respirator nu.

De taffliga presskonferenserna som varit talar dubbla budskap o läkarna såg ut o blåljuga..detta mina damer o herrar bäddar för Biden, en ärlig rak o bra president som borde haft posten från första början.

Men han för ju identitetspolitik???
Citera
2020-10-04, 11:35
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Sedan när bor friska Presidenter på Walter Reed Militärsjukhus, i stället för Vita Huset. Jag visste inte att den amerikanska Presidentämbetet bytt residens.
Det är mycket du inte vet, därför suger varenda ett av dina inlägg. Krya på dig.
Citera
2020-10-04, 11:36
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är praktiskt taget samma sak som att utnämna sjukdomen till Fake News - i varje fall vad gäller USA (och inom USA är det enda som räknas för Trumps fans)

Knappa procenten av de aktiva fallen är kritiskt sjuka i USA idag. Lägg därtill de asymtomatiska.

Vet du om att virtually betyder nästan? Man kan alltid dividera om semantik och tolkning av statistik men när under 1% blir allvarligt sjuka så är väl "nästan inga" inte så jävla far-fetched ändå?
Citera
2020-10-04, 11:37
Medlem
prominentens avatar
Jag är akademiker och skiter fullständigt vilken utbildning folk har.
Folk i gemen är dumma eller kloka.
Tycker du har en mkt bra poäng rörande argumentationen.
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ja, rätt fascinerande egentligen. Har många vänner med långa akademiska utbildningar vilket då borde borga för att de har väl genomtänkta argument i sådana här frågor. Vad gäller Trump är dock deras ständigt återkommande argument att han är: plump, ser orange ut, inte kan uttrycka sig välformulerat samt "inte är snäll" (de delger mig sin uppfattning oftast med indignerad och hånfull ton). Frågar jag vilka som är Trumps största misstag som president blir svaren svävande. Frågar jag om mina vänner tycker USA ska ha öppna gränser eller avskaffa polisen svarar de "Självklart inte!!!" Frågar jag om de tycker att det ska utges skadestånd för slaveriet eller om de instämmer i kritiska rasteorier tittar de på mig som om jag var från Mars. "Va, sånt där har jag aldrig hört/ låter galet". Om jag sen undrar hur de får ihop detta med att hålla på Biden återgår de till plumphet och orange färg. Det är som att se programmerade robotar i plåt, innan AI ens var påtänkt. Rätt skrämmande.

Så med detta sagt, även om man inte helhjärtat kan stödja Trump är han åtminstone motsatsen till snömoset på vänsterkanten. Vänsterideerna har inte funkat i något enda land och skulle självklart dra ner även USA i gyttjan. De bör jobba på att finslipa sitt system men sky tokvänstern som pesten. Hoppas Trump snart mår bra igen. Tror Coronan kommer gynna honom.
Citera
2020-10-04, 11:40
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Det är mycket du inte vet, därför suger varenda ett av dina inlägg. Krya på dig.

Ja, jag verkar åtminstone veta betydligt mer än vad du har i kunskapsbas, och det jag inte vet, tar jag reda på hos en objektiv källa. Så fungerar det i världen utanför dina foliehattar och konspirationsteorier.

Eftersom du helt saknar källkritiskt granskande utgår jag från att du också helt saknar studielån.

Det är inte mig du skall önska tillfriskning, det är din stora idol, Clownen med allt för mycket "brun utan Sol" och världens fulaste tupé.
Citera
2020-10-04, 11:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Suck, du har tydligen koll på skvaller om Trumps äktenskap nu. Jobbigt att vara så emotionellt besatt av en individ som inte bryr sig om dig för fem öre.

Komiskt att "anonyma källor" endast funderar i Trumps favör, haha.

Nej, anonyma källor är alltid skit och vatten värt! Den som går på dessa hörsägen är oftast de som absolut ICKE har något annat att komma med - de måste lita på, i bästa fall, en anonymiserad halvlögn...
Citera
2020-10-04, 11:46
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Tror du verkligen på riktigt att han går och blir sjuk såhär en månad innan valet. Nejdu! Det ingår i det politiska spelet att vara ett steg före, helst två steg före för att kamma in så många röster som möjligt. Såklart vilar han och frugan upp sig ett par veckor inför slutspurten i valet med extra sympatiröster från många fler då han kommer att ses som en överlevare då han besegrat "corona".

Så du tror med andra ord att Walter Reed är med på detta och i princip, bedriver en konspiration för valrörelsens skull?
Citera
spyder123s avatar

Moderatormeddelande

Postat av spyder123 2020-10-04, 11:51
Medlem
Denna tråd handlar inte om:

1. Trump eller Biden i allmänhet
2. Vad som är "fakenews"
3. Konspirationer om att Trump har blivit förgiftad eller egentligen inte är sjuk.
4. Att vänstern eller högern är idioter
5. Att personer i denna tråd är idioter
6. Att vara en hejarklack eller hatgrupp mot Trump.

Tråden handlar om händelser och diskussioner direkt relaterade att Trump har fått corona, samt om dess vidare konsekvenser.
Avvikelser från detta kommer leda till varning.

/Mod
Senast redigerad av spyder123 2020-10-04 kl. 12:57.
2020-10-04, 12:01
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Så du tror med andra ord att Walter Reed är med på detta och i princip, bedriver en konspiration för valrörelsens skull?

Walter Reed Militärsjukhus står direkt under Presidentens eget maktutövande, detta då han är Överbefälhavare, och därmed också ansvarig för militären i allt, förutom att förklara Krig som måste godkännas av Senaten. Det är därför inte omöjligt att det var därför det blev just Walter Reed sjukhuset som fick vårda Presidenten. Ett privat sjukhus lyder inte under Presidenten och där hade det varit betydligt svårare att dölja saker och att få personalen att inte läcka saker. Nu kanske det inte spelar så stor roll då Vita Huset själva läcker som ett såll angående Trumps tillstånd och motsäger vad läkarna sa på presskonferensen i går. Dessutom så är det Trumps egen läkare som vårdar honom på sjukhuset. Det var också han som höll i presskonferensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in