2020-10-04, 11:21
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tystnaden talar sitt pris,,Karln är serious ill o lär ligga i respirator nu.

De taffliga presskonferenserna som varit talar dubbla budskap o läkarna såg ut o blåljuga..detta mina damer o herrar bäddar för Biden, en ärlig rak o bra president som borde haft posten från första början.
Citera
2020-10-04, 11:21
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det betyder absolut inte att han är klassad som frisk, det betyder bara att han för tillfället inte har syrgas, vi vet inte om han hade det innan eller kommer att behöva det.

Ta inte ut en vinst i förväg mot denna sjukdom och jag ska inte behöva säga i varje inlägg att jag inte hoppas att han dör, speciellt inte när jag har sagt flera, flera gånger att jag hoppas att han klarar sig.
Jag tar inte ut något i förskott, har all respekt för coronahelvetet, men jag letar dock inte heller med mikroskop efter saker att haka upp mig på. I sinom tid får vi veta om han fixar att battla ner viruset eller inte. Än så länge ser det bra ut, i morgon - vem vet?
Citera
2020-10-04, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Och? Det här är ett presidentval, om du får bort Trump blir du sittande med Biden. Du får inte välja en egen kandidat. Tänkte inte på det..?

Det är likadant som 2016. Att välja mellan pest eller kolera. Biden påstår sig göra mer för miljön. Detta gör att jag skulle välja honom om jag var tvungen att rösta på någon av dessa gamla gubbar. Och att han inte är lika irriterande i hur han uttalar sig kring sig själv. Men utöver det är Biden lika värdelös som Trump.
Citera
2020-10-04, 11:24
Medlem
Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Man kan koka ner det i två områden; hans utseende och hans sätt att uttrycka sig på på twitter. Jag har följt detta sedan 2015 och ingenting har ändrats. Man har visserligen under åren kompletterat kritiken med diverse lögner där Russia Collusion Hoax är den mest prominenta.

Ja, rätt fascinerande egentligen. Har många vänner med långa akademiska utbildningar vilket då borde borga för att de har väl genomtänkta argument i sådana här frågor. Vad gäller Trump är dock deras ständigt återkommande argument att han är: plump, ser orange ut, inte kan uttrycka sig välformulerat samt "inte är snäll" (de delger mig sin uppfattning oftast med indignerad och hånfull ton). Frågar jag vilka som är Trumps största misstag som president blir svaren svävande. Frågar jag om mina vänner tycker USA ska ha öppna gränser eller avskaffa polisen svarar de "Självklart inte!!!" Frågar jag om de tycker att det ska utges skadestånd för slaveriet eller om de instämmer i kritiska rasteorier tittar de på mig som om jag var från Mars. "Va, sånt där har jag aldrig hört/ låter galet". Om jag sen undrar hur de får ihop detta med att hålla på Biden återgår de till plumphet och orange färg. Det är som att se programmerade robotar i plåt, innan AI ens var påtänkt. Rätt skrämmande.

Så med detta sagt, även om man inte helhjärtat kan stödja Trump är han åtminstone motsatsen till snömoset på vänsterkanten. Vänsterideerna har inte funkat i något enda land och skulle självklart dra ner även USA i gyttjan. De bör jobba på att finslipa sitt system men sky tokvänstern som pesten. Hoppas Trump snart mår bra igen. Tror Coronan kommer gynna honom.
Senast redigerad av CenturyVoltaire 2020-10-04 kl. 11:29. Anledning: Tillägg:
Citera
2020-10-04, 11:26
Medlem
Ahhhh det var en skön nattsömn.. Har han dött än?

Nej just ja! Läkarna sa ju att han frisk som en jävla högviril travhäst!
Citera
2020-10-04, 11:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Frågar jag om mina vänner tycker USA ska ha öppna gränser eller avskaffa polisen

Vadå, vill Trump detta?

Biden vill det då rakt inte.
Citera
Medlem
En bildsökning ger lite romance vibbar mellan Ms Hicks och Mr President. Kanske allvarligt då om han fått en hög smittdos.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulbazdin
Det är likadant som 2016. Att välja mellan pest eller kolera. Biden påstår sig göra mer för miljön. Detta gör att jag skulle välja honom om jag var tvungen att rösta på någon av dessa gamla gubbar. Och att han inte är lika irriterande i hur han uttalar sig kring sig själv. Men utöver det är Biden lika värdelös som Trump.
Du kanske ska kolla lite djupare i miljöfrågan? Ta reda på vad Biden tycker i frackingfrågan och återkom med båda svaren.

Obama säger att folk ska rösta ”som om livet hänger på det” i klimatfrågan och hänvisar till bränderna i Kalifornien. Mig veterligen är Kalifornien 100% demokratstyrt, hur menar han egentligen? Rösta bort demokraterna?
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-10-04 kl. 11:29.
Citera
2020-10-04, 11:28
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Personer nära Trump som coronasmittats

Donald Trump, 74. USA:s president hade ett fullspäckat schema dagarna innan han testades positivt. Bland annat medverkade han på ett kampanjmöte i Pennsylvania och ett event i Ohio.

Melania Trump, 50. Presidentens fru uppger sig ha milda symtom och må bra. Hennes positiva test tillkännagavs samtidigt som hennes makes.

Hope Hicks, 31. Trumps tidigare kommunikationschef. Hicks färdades med Trump på presidentplanet Air Force One i samband med debatten i Cleveland den 29 september och ska nyligen även ha rest i en helikopter tillsammans med presidenten.

Kellyanne Conway, 53. President Trumps tidigare rådgivare som lämnade Vita huset i augusti. Hon närvarade vid ett evenemang i Vita husets rosenträdgård den 26 september då Amy Coney Barrett nominerades till Högsta domstolen.

Bill Stepien, 42. Donald Trumps kampanjchef uppger sig ha milda symtom och planerar att fortsätta sitt arbete i karantän.

Mike Lee, 49. Republikansk senator från Utah som deltog vid tillställningen i rosenträdgården den 26 september.

Thom Tillis, 60. Republikansk senator från North Carolina och medlem i den amerikanska senatens juridiska utskott. Närvarade också i rosenträdgården.

Nicholas Luna. Donald Trumps assistent och nära medhjälpare som uppges befinna sig vid presidentens sida "dag och natt".

Ronna McDaniel, 47. Republikanernas partiordförande sågs senast vid Trumps sida den 25 september.

John Jenkins, 65. Rektor vid University of Notre Dame i Indiana som också deltog vid evenemanget i rosenträdgården.

Chris Christie, 58, tidigare guvernör i New Jersey, Trumprådgivare som hjälpte presidenten att förbereda sig för veckans debatt mot Demokraternas presidentkandidat Joe Biden.

Utöver det har även flera journalister som nyligen befunnit sig i Vita huset och rest med president Trump bekräftats smittade.

https://www.svd.se/donald-trumps-insjuknande--detta-vet-vi

Det är precis detta som har en jättepotential att, oavsett hur Trump klarar sin Covid, ge en utklassningsseger för Biden i Presidentvalet. Det räcker att en av dessa personer, eller en av de som ytterligare smittats av superspridaren, eller av någon på denna lista, skall börja vårdas i respirator, eller till och med avlida, för att skulden skall riktas mot Trump och hans kampanj.

Tänk om på valdagen exempelvis "Chris Christie" ligger och kämpar för sitt liv på ett sjukhus. Det är denna bild som de som röstar kommer att ha på näthinnan när de avlägger sin röst, den bild och bilden på när Trump står i talarpulpeten och pratar om att det bara är att injicera desinfektionsmedel mot Corona. Då spelar det ingen roll om Trump tillfrisknar, skadan för hans chanser att vinna valet är astronomiska.
Citera
2020-10-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du kanske ska kolla lite djupare i miljöfrågan? Ta reda på vad Biden tycker i frackingfrågan och återkom med båda svaren.

Är trump bättre på frågan? Som sagt, pest eller kolera.
Citera
2020-10-04, 11:30
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Va?
- Har du missat att det är rekordstora upplopp och våld över stora delar av USA?

Precis, vänstern som du representerar måste förgöras.

Citat:
-Har du missat att han ägnat senaste 1-2 månaderna till att ifrågasätta valsystemet och sättet att rösta?

Ja massivt poströstande. Och?
Citera
2020-10-04, 11:30
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tystnaden talar sitt pris,,Karln är serious ill o lär ligga i respirator nu.

De taffliga presskonferenserna som varit talar dubbla budskap o läkarna såg ut o blåljuga..detta mina damer o herrar bäddar för Biden, en ärlig rak o bra president som borde haft posten från första början.
Hur ofta tycker du att han ska ringa dig? En gång i timmen!?

Det kom ju en ny video med honom själv, helt frikopplad från respiratorn, så sent som för 10 timmar sedan.

Klockan är endast halvsex på morgonen på amerikanska östkusten men så fort han ringer mig ska säga till honom att ringa dig så fort som möjligt eftersom du är orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in