2020-10-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Man skal ha ganske store cojonas for å vitne i en sak som dette.
To av vitnene i Orderudsaken gikk det ikke så bra med, og i begge tilfellene ble det avfeiet som naturlig.

Oj hvilke vitner var det?
Citera
2020-10-04, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det har jeg ikke fått med meg, skriftlig kommunikasjon, det gjør det enda mer interessant..
Litt vanskelig å nekte for skriftlig kommunikasjon, så lenge det ikke kun er en utskrift men faktisk på mail, sms eller lignende..
Det høres jo da ut som slektningen har et forhold til dette vitnet i og med at det er ulike kommunikasjonsplattformer.. Høres jo ut som en dum slektning, men det spørs jo hva det står svart på hvitt. Om det er en direkte trussel, eller at vitnet har "tolket" det slik..
Hvis det er ex-svogeren der er det 'centrale vidne', så kan det jo være hans eks-kone der er blevet sigtet. Skænderier mellem skilsmissepar er ikke usædvanlige. I givet fald tænker jeg ikke nødvendigvis sigtelsen har noget med GM at gøre.
Hvis det er VE der er sigtet, så tænker jeg at det er en hel anden sag.

Edit - sorry, glemte at det er oplyst, at den sigtede er en mand. Det kan altså ikke være THs søster...
Senast redigerad av colli 2020-10-04 kl. 10:51.
Citera
2020-10-04, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Oj hvilke vitner var det?
«I boken skrev Hrtska ifølge NRK: «Davor er død, derfor tør jeg å navngi han».
Noen måneder senere ble Hrtska selv funnet død etter en bilulykke.«
https://www.nettavisen.no/nyheter/dd-torpedo-knyttes-til-orderud-drapene/2748360.html

Her r den andre:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPdKlo/viktig-orderud-vitne-doede
Men dette er off topic, og da blir jeg fort rapportert.
Hvis man leser seg opp om hvor mye som egentlig stod på spill mht investorene på Gardermoen, og det kan ta litt tid, er det ikke så vanskelig å forstå at folk har drept for mindre enn det. Dette med tanke på at AE kan ha «hatt dritt», som nevnt tidligere i tråden, på opptil flere.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-04 kl. 10:55.
Citera
2020-10-04, 11:03
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Må Sannsynligvis være noe som impliserer ve eller siktede selv. Spørs hvor mye i lomma på th siktede er. Vanskelig å tenke at dette har noe å gjøre med testamentvitnene om det dreier seg om siktedes forhold. Hvorfor må ekteskapet på liv og død være rosenrødt.
Tror det må være noe verre slektningen/TH tror vitnet hittil ikke har forklart seg om, kanskje pistoltrusselen under juleselskapet og underskrift på ektepakten?

Eller at AE’s underskrift er forfalsket på noen av disse ektepaktene? Andre hemmeligheter som også berører slektningen?

De har tatt en kalkulert risiko. Alle avhør blir tatt opp på video, så det vitnet evt ikke har sagt til nå, må trolig være noe slektningen/TH synes er verre for saken enn det er å true et vitne.

Ettersom vitnet har gått til politiet med trusselen, tar jeg det for gitt at han/hun har «tømt» seg for disse opplysningene.
Citera
2020-10-04, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvis det er ve har han ikke et selvstendig motiv om å ta livet av aeh. Th må da være involvert.

100% enig
Citera
2020-10-04, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
100% enig
Hvis AE ville ha en del av selskapet og formuen VE skulle «overta» (om ingen av barna?) så er vel AE i veien?
Citera
2020-10-04, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvis AE ville ha en del av selskapet og formuen VE skulle «overta» (om ingen av barna?) så er vel AE i veien?

I de fleste saker hvor det er mye penger involvert så bør man alltid følge pengene. Tror mye av svaret ligger i kryptorigget og hvis de finner mottager her så løses mye.

I dette tilfellet så tror jeg det omhandler ektepaktens skjevfordeling, AEH ville skilles samt det faktum at TH skjønte selv at hun ville blitt tilgodesett vesentlige andeler av «hans» imperium. Det kan være en kombinasjon av at dette var VE sin buy-in og TH sitt behov for en arveprins som faktisk innehar de rette kvalifikasjonene for en fremtidig drift av selskapet.

Hvem tar vare på skilsmissepapirer signert av en part i ett felles hus hvis ekteskapet faktisk er godt? Sett i kombinasjon med søkehistorikk etter boliger, medlem av FB gruppe for ledige boliger og hennes venners uttalelser så er matematikken grei = hun ville skilles.

Det som virkelig satte spor hos meg var etter at Politiet offentlig endret hovedhypotese og hennes venninne uttalte at «Nå er hun borte for alltid» Hun uttalte også at «Teorien om bortføring har hun aldri trodd på.»

Det er svært usannsynlig at VE skulle rote med datoen for når møtet på Kvitfjell skulle skje og AEH ble borte. Jeg husker nøyaktig hvor jeg var når bomba gikk av i Oslo og når flyene fløy inn i WTC.

Det er svært sannsynlig at VE deltok på samtlige møter med RU.

Det er svært sannsynlig at TH og VE gir hverandre alibi.

Det er merkelig at gratulasjonene i fra AEH på FB hvert eneste år uteble i 2018.

Det er sannsynlig at VE sine utenlandske kontakter kan ha medvirket til fjerning av lik.

Uansett hvem som er GM, hva som er motivet, hva folk føler, at noen føler seg krenket osv så håper jeg kun på rettferdighet for Anne-Elisabeth, hennes barn, barnebarn samt alle hennes familie og venner.
Citera
2020-10-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Hvis det er ex-svogeren der er det 'centrale vidne', så kan det jo være hans eks-kone der er blevet sigtet. Skænderier mellem skilsmissepar er ikke usædvanlige. I givet fald tænker jeg ikke nødvendigvis sigtelsen har noget med GM at gøre.
Hvis det er VE der er sigtet, så tænker jeg at det er en hel anden sag.

Edit - sorry, glemte at det er oplyst, at den sigtede er en mand. Det kan altså ikke være THs søster...

Nei den siktede er en mannsperson
Citera
2020-10-04, 12:33
Medlem
Minnimuss avatar
Hva er oddsen for å oppklare saken via kryptosporet når man ikke har klart det på 2 år? For meg som ikke er veldig inne i den verdenen, så er det nesten utrolig at det ikke skal være mulig å finne ut hvem som er mottaker av 10 mill kroner. Når man har all verdens politiressurser tilgjengelig, i dette tilfellet både i inn og utland. Antar at de største fagmiljøene hjelper til i Lørenskog saken, vi vet også at FBI m fl. har bistått.

Så vidt jeg har forstått så kan det være mulig å røyke ut noen, dersom man begynner å bruke av pengene, stemmer det også for Monero?
Citera
2020-10-04, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
I de fleste saker hvor det er mye penger involvert så bør man alltid følge pengene. Tror mye av svaret ligger i kryptorigget og hvis de finner mottager her så løses mye.

I dette tilfellet så tror jeg det omhandler ektepaktens skjevfordeling, AEH ville skilles samt det faktum at TH skjønte selv at hun ville blitt tilgodesett vesentlige andeler av «hans» imperium. Det kan være en kombinasjon av at dette var VE sin buy-in og TH sitt behov for en arveprins som faktisk innehar de rette kvalifikasjonene for en fremtidig drift av selskapet.

Hvem tar vare på skilsmissepapirer signert av en part i ett felles hus hvis ekteskapet faktisk er godt? Sett i kombinasjon med søkehistorikk etter boliger, medlem av FB gruppe for ledige boliger og hennes venners uttalelser så er matematikken grei = hun ville skilles.

Det som virkelig satte spor hos meg var etter at Politiet offentlig endret hovedhypotese og hennes venninne uttalte at «Nå er hun borte for alltid» Hun uttalte også at «Teorien om bortføring har hun aldri trodd på.»

Det er svært usannsynlig at VE skulle rote med datoen for når møtet på Kvitfjell skulle skje og AEH ble borte. Jeg husker nøyaktig hvor jeg var når bomba gikk av i Oslo og når flyene fløy inn i WTC.

Det er svært sannsynlig at VE deltok på samtlige møter med RU.

Det er svært sannsynlig at TH og VE gir hverandre alibi.

Det er merkelig at gratulasjonene i fra AEH på FB hvert eneste år uteble i 2018.

Det er sannsynlig at VE sine utenlandske kontakter kan ha medvirket til fjerning av lik.

Uansett hvem som er GM, hva som er motivet, hva folk føler, at noen føler seg krenket osv så håper jeg kun på rettferdighet for Anne-Elisabeth, hennes barn, barnebarn samt alle hennes familie og venner.
Uthevet: Kan alene være mer enn godt nok motiv.
Citera
2020-10-04, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Man skal ha ganske store cojonas for å vitne i en sak som dette.
To av vitnene i Orderudsaken gikk det ikke så bra med, og i begge tilfellene ble det avfeiet som naturlig.

Stemmer. Det var vel i Molde at det skjedde. Samme plass som våpnene ble kjøpt.
Ene ble funnet døende, og den andre drept med hagle.
Også en tredje person som Tore Sandberg mener kan være GM i den saken, en fryktet torpedo fra Bosnia ved navn Davor Smailagic, ble funnet avkledd naken og drept, men uten noen ytre skader. Funnstedet er et skogholt ved Genarp utenfor Malmø i Sverige. Han forsvant i 2002, før Orderud-saken kom opp i lagmannsretten. Kristin var jo sammen med en Bosnisk mafiafyr, så kanskje er det noen sammenheng der. Hun var jo lovet det ene av husene på Orderud gård sies det.
Når det gjelder TH, så har jo han så mye penger at han lett kan sende 10 eller 100 sånne som Davor etter den som måtte stille seg i veien. Jeg vil tro at mange vitner holder tett, bare fordi de er redd for hva TH kan bruke pengene sine på.
Citera
2020-10-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Stemmer. Det var vel i Molde at det skjedde. Samme plass som våpnene ble kjøpt.
Ene ble funnet døende, og den andre drept med hagle.
Også en tredje person som Tore Sandberg mener kan være GM i den saken, en fryktet torpedo fra Bosnia ved navn Davor Smailagic, ble funnet avkledd naken og drept, men uten noen ytre skader. Funnstedet er et skogholt ved Genarp utenfor Malmø i Sverige. Han forsvant i 2002, før Orderud-saken kom opp i lagmannsretten. Kristin var jo sammen med en Bosnisk mafiafyr, så kanskje er det noen sammenheng der. Hun var jo lovet det ene av husene på Orderud gård sies det.
Når det gjelder TH, så har jo han så mye penger at han lett kan sende 10 eller 100 sånne som Davor etter den som måtte stille seg i veien. Jeg vil tro at mange vitner holder tett, bare fordi de er redd for hva TH kan bruke pengene sine på.

Lurer på om det finnes noe historikk der TH har leid torpedoer før ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in