2020-10-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det har i hvert fall hvert en av de største forskjellene slik jeg forstår det. Kornblomst har vært en forkjemper for at TH har vært alene, at drapet har skjedd på nattestid (?) og at AE har vært gjemt i SV4, feks støpt inn i kjelleren. Noen av disse teoriene har hun kanskje endret oppfatning av underveis. Jeg tror det var vært en fingert kidnapping men ekte drap/bortføring fra boligen. Jeg tror at det har vært flere om ugjerningen. Og jeg tror at samtalene/livstegnene på morgenen var ekte.

Tror du sønnen sin samtale er ekte, at AEH pratet med han? Jeg går frem og tilbake på denne, siden bilen rygger inn såpass tidlig. Venter den personen til det er klart da? Det passer joforsåvidt med fall i trapp ca 09:30.
Senast redigerad av Frokendektektiv 2020-10-04 kl. 09:29.
Citera
2020-10-04, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solsikke
Hei! Jeg har fulgt saken tett fra start, og lest i tråden her ofte. Det jeg reagerer på er at det tydeligvis ikke «lov» til å en gang komme med teorier om at TH kan være uskyldig. Så mange forskjellige teorier som kommer frem i denne tråden, både gode og mindre gode, men nåde de som tror at TH kan være uskyldig, eller de er i tvil, de blir kalt både det ene og andre. Er ikke dette et diskusjonsforum?! Det burde være rom for ulike meninger.

Det er mange her som tror på THs uskyld. Og det er fint for diskusjonen. Men jeg tror desverre noen av disse kommer med usannsynlige teorier og nekter å forholde seg til fakta i saken, og fyller forumet med dette,Side opp og ned, hender det at en og annen kommentar kan forekomme. Men ellers får TT være ganske ifred her, syntes jeg😊
Citera
2020-10-04, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Er helt på linje med deg. Har fulgt med siden trådstart, og tror ikke på alt for mye staging. Det vil i seg selv utgjøre en fare for å bli avslørt. Har dessuten vanskelig for å tro på at regnskapsansvarlig gir falsk forklaring. Hettemannen er suspekt og bilen ved fiskebryggen er klart mistenelig. Greier heller ikke legge helt fra meg bilen som kjørte over plenen. Futurummennene ser ut til å være ute av saken.
pingvinmannen er ikke ute av saken. Han passer inn i ths følelse av å være overvåket. Han ligner også på hettemannen.
Citera
2020-10-04, 09:56
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Tror du sønnen sin samtale er ekte, at AEH pratet med han? Jeg går frem og tilbake på denne, siden bilen rygger inn såpass tidlig. Venter den personen til det er klart da? Det passer joforsåvidt med fall i trapp ca 09:30.
Ja jeg tror 9:14 samtalen er ekte. Det kan ha tatt litt tid for den eller de som kom med bilen var klare. De kan ha tatt seg inn i kjeller eller overetasjen og ventet på det rette tidspunktet.
Citera
2020-10-04, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
En svoger av TH er ikke en slektning.
Mannlige slektninger er brødre, nevøer, fettere og sønn, der sistnevnte er utelukket ifølge Nrk.
Den omtalte slektningen er siktet, så trusselen er ikke bare hans subjektive oppfatning.
Vitnet som ble truet kan være flere.
Hans vitnemål om ekteskapet tilsier at han kjenner ekteparet godt. Altså ikke en tilfeldig kollega.
Hans konflikt med TH kan være av personlig art, men slike har vi vel ikke hørt noe om.
Vi har derimot hørt nyss om gamle konflikter med svoger.
Av nyere saker tenker jeg på uenighet med GHH om forretningsdrift
og en mulig overensstemmelse om ektepakten med advokaten BB.
Et par ting jeg lurer på:
Ble VE registrert i en bomstasjon i en leiebil på vei mot Kvitfjell på gjerningsdagen?
Har TH og VE opplyst at de satt i et møte mellom kl 9 og 10 på gjerningsdagen?
Edit: Vet vi noe om møter senere på dagen?
Må Sannsynligvis være noe som impliserer ve eller siktede selv. Spørs hvor mye i lomma på th siktede er. Vanskelig å tenke at dette har noe å gjøre med testamentvitnene om det dreier seg om siktedes forhold. Hvorfor må ekteskapet på liv og død være rosenrødt.
Citera
2020-10-04, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Det er mange her som tror på THs uskyld. Og det er fint for diskusjonen. Men jeg tror desverre noen av disse kommer med usannsynlige teorier og nekter å forholde seg til fakta i saken, og fyller forumet med dette,Side opp og ned, hender det at en og annen kommentar kan forekomme. Men ellers får TT være ganske ifred her, syntes jeg😊
Fetad: Det ser ut til at du ikke har lest de mange innleggene med personangrep fra flere brukere (som har blitt slettet av moderator). Ganske ofte har det foregått hyppige personangrep m.m. rettet mot brukere som har teorier om at TH kan være uskyldig.

Og nei, de personangrepene er ikke rettet mot "brukere som nekter å forholde seg til fakta eller som kommer med usannsynlige teorier" som du påstår.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-04 kl. 10:21.
Citera
2020-10-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Han roter det til ved å lage oppstuss for at vitnet skal lyge. Måtte bare kommentert det lett med at "åja, mulig jeg tok feil dag" Nå fremstår slektningen som interessant istedet for
Hvordan vet slektingen så mye om hva vitner sier i avhør. Er disse frisluppet til th eller har bistandsadvokat eller sh vært litt løsmunnet.
Citera
2020-10-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvordan vet slektingen så mye om hva vitner sier i avhør. Er disse frisluppet til th eller har bistandsadvokat eller sh vært litt løsmunnet.
Jeg forsto det slik at TH fikk anledning til å lese dokumenter i saken bortsett fra de klausulerte dokumentene. Jeg vet ikke om vitneavhør er blant de klausulerte dokumentene.

TH må forlate rettssalen når klausulerte dokumenter legges fram.

Klausulering.
Siktede i straffesaker får som regel tilgang til deler av dokumentene i saken, utskrift av avhør, beslag og ulike rapporter.
Blant annet fordi politiet ønsker at siktede og mistenkte skal forklare seg fritt, og ikke tilpasset det de vet at politiet allerede vet, hemmeligholdes ofte noen dokumenter et stykke ut i etterforskningen.
Noen ganger hemmeligholdes dokumentene for siktede selv, mens vedkommendes forsvarer kan få tilgang, noe som kalles klausulering. Siktede vil som regel få tilgang til disse på et seinere tidspunkt.

https://www.dagbladet.no/nyheter/far-ikke-hore-hemmelige-bevis/72413612
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-04 kl. 10:39.
Citera
2020-10-04, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Men, TH vet nok ikke noe om dette da han MÅ være uskyldig.
Hvis det er ve har han ikke et selvstendig motiv om å ta livet av aeh. Th må da være involvert.
Citera
2020-10-04, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Der kom det nyheter, ja!

Folk må forstå at mange i kretsen rundt TH er redde. Med god grunn. Mannen har kontakter og har gjort ting før.

Hadde TH forblitt i varetekt kunne flere turt å snakke etter hvert. Slik situasjonen er nå, kan andre siden av jordkloden være tryggeste sted å oppholde seg for dem som blir ansett som en trussel.

Jeg tipper at slektningen som nå er siktet for trusler er VE. Vi får håpe han ikke slipper unna med det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BlJAbv/loerenskog-saken-hagen-slektning-siktet-for-vitnepaavirkning
Man skal ha ganske store cojonas for å vitne i en sak som dette.
To av vitnene i Orderudsaken gikk det ikke så bra med, og i begge tilfellene ble det avfeiet som naturlig.
Citera
2020-10-04, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Det ser ut til at du ikke har lest de mange innleggene med personangrep fra flere brukere (som har blitt slettet av moderator). Ganske ofte har det foregått hyppige personangrep m.m. rettet mot brukere som har teorier om at TH kan være uskyldig.

Og nei, de personangrepene er ikke rettet mot "brukere som nekter å forholde seg til fakta eller som kommer med usannsynlige teorier" som du påstår.

Har ikke lest de angrepene du påstår er moderert bort.
Hvilke brukere er disse rettet mot da mener du?Og brukere som tviholder på kidnapingsteorien, bil i Ås, og AEH sin deltagelse i sin egen forsvinning mm, det er usannsynlige teorier, desverre. Da nekter man å forholde seg til fakta i saken.
Citera
2020-10-04, 10:43
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Må Sannsynligvis være noe som impliserer ve eller siktede selv. Spørs hvor mye i lomma på th siktede er. Vanskelig å tenke at dette har noe å gjøre med testamentvitnene om det dreier seg om siktedes forhold. Hvorfor må ekteskapet på liv og død være rosenrødt.
Litt usikker på hva du mener. Men VE er jo slektning og har vært i søkelyset i forbindelse med at han oppga å ha vært på et møte på Kvitfjell den 31,10. Ikke bra å lyve på seg alibi. Men det kan jo også være en bror som ble forbanna på svogeren.
Nei, ekteskap er sjelden rosenrøde, men vi har opplysninger som peker mot skilsmisse. Må tro at avisene gir oss noenlunde korrekte opplysninger. Det er jo det eneste vi har å diskuterer ut ifra. Ektepakten synes jeg er bare hårreisende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in