2020-10-04, 10:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan inte förstå hur du kan tycka att det är "lätt att förstå hans agerade", speciellt som du skriver att han innerst inne älskar sin fru!
Det hade SD lång tid på sig att bevisa men han valde många års otrohet, påkommen en gång av HD men väljer att fortsätta sitt umgänge med LW, tycker du att det tyder på att älska någon?

Jag ser inte i Aktbil jag hänvisade till ovan (läs den) att han varken älskar HD eller barnen, han behandlar dessa (och skriver) som om de vore något man kan vara utan.

Tror inte att denna "man" kan älska någon annan än sig själv (kanske inte ens det?).
Feministen VS har beskrivit honom som "en maskin, en vandrande dildo, en emotionell parasit, en biologisk olycka".
Citera
2020-10-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Feministen VS har beskrivit honom som "en maskin, en vandrande dildo, en emotionell parasit, en biologisk olycka".

Något jag missat, har du Akt.nr eller vad kommer det ifrån?
Är det någon som presenterat sig som "feminist"?
Citera
2020-10-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Ser att många tillskriver S som monster och liknande.Jag tror att han är som vilken samhällsmedborgare som helst.
För honom var smärtgränsen nådd för många många år sedan.L i såg i te faran utan njöt av att mästra honom.
Då åklagaren inte visar på offrets förehavanden lär hon bidra till att mordet förblir olöst.Det sa ju även S.

Citat:
Ser inte i ditt senaste inlägg hur det på något vis svarar på mina frågor till dig...!

Hur menar du att SD visar att han "innerst inne älskade HD"? Som sagt läs Aktbil jag hänvisade till (sms SD/HD från slutet på april -18 och fram till mitten av maj samma år).
Att livet är komplicerat för SD kan jag hålla med dig om, speciellt när man beter sig som SD gjort under åren gentemot båda kvinnorna och hans barn (till viss del även LW:s barn).

En ska bort... det blev för mycket för SD den sista tiden innan mordet.
Vad jag försöker säga det är att livet är komplicerat. Inte svart vitt.Utan i gråzoner.Han var mån om sitt riktiga liv med familjen som är hans allt.Att han träffade ett sex verktyg var äventyret som lockade honom och även L.S älskar H och vill inte medvetet såra henne,men han är svag i köttet precis som L.Det hindrar inte honom att känna kärlek för sin familj. Tids nog kom historien med ikapp honom.Det som återstod var ett liv i spillror Söndra av ett verktyg.Det var inte hans plan att såra HD alls.L var bara ett bihang för lekar.Som borde hållit sig till RT. och legat lågt med gifta män i stort.Hon suktade ju efter kärlek innerst inne men valde fel män.Hon njöt av att mästra paret Davidsson.Innerst inne visste hon att hon var e stor idiot.
Citera
2020-10-04, 10:51
Medlem
Citat:
Ser inte i ditt senaste inlägg hur det på något vis svarar på mina frågor till dig...!

Hur menar du att SD visar att han "innerst inne älskade HD"? Som sagt läs Aktbil jag hänvisade till (sms SD/HD från slutet på april -18 och fram till mitten av maj samma år).
Att livet är komplicerat för SD kan jag hålla med dig om, speciellt när man beter sig som SD gjort under åren gentemot båda kvinnorna och hans barn (till viss del även LW:s barn).

En ska bort... det blev för mycket för SD den sista tiden innan mordet.
Fundera på VARFÖR? så får du motivbild.
Citera
2020-10-04, 10:55
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Mkt bra inlägg. Man ska undvika att ställa till livet föronen folk kort och gott.Ingen önskar varken att bli hobbygranskad eller utskämd.Hon lurade honom och betedde sig oärligt.Man ska inte svartmåla men S ska behandlas rättvist. Med rättvis behandling hade inget mord heller skett.

Den enda rättvisa som kunde skett vore att SD hade hållit kvar sin "tummetott" i byxorna och varken varit otrogen mot HD eller dragit in LW i sitt sjuka liv!

Det är SD som varit en otrogen, egoistisk och våldsam skitstövel. LW var frånskild och fri.

Det är SD (och kanske HD?) som har mördat LW. LW har inte mördat någon.

Hon blev tyvärr kär i en narcissistisk sociopat. SD är svinet. Och hans siamesiska tvilling HD har uppenbarligen en och annan störning hon med.

Dels för hennes behov att till varje pris logga cacher som hon inte varit med och tagit, dels för att hon ännu hänger ihop med den obehagliga personen. Och kanske för att hon varit med vid mordet? Oavsett så har hon vetat om det före alla andra och ljugit för polisen och TR.

Varför döljer hon annars ett mord? Varför skyddar hon inte sina stackars barn? Varför tänker hon inte på LW´s numera moderlösa barn? Och varför skurade hon vattenlås och golvbrunn hos SD, när hennes egna två golvbrunnar inte var renare än de på valfri campingplats dagen efterMidsommarafton?

Skrämmande att hon jobbar som sjuksköterska.

Och toafotografen JG (aka MANDY?) ska vi inte tala om. Han har skyddat SD från dag ett och gör det ännu. Man blir äcklad.

Nej, SD/de kommer att åka dit så det skriker. Och du VET uppenbarligen att det är SD (och kanske HD), som är skyldig/skyldiga. Annars hade du sannolikt inte suttit här och spammat tråden med försvar för honom/dem.

Även SOA och andra städare/beskyddare kommer att avslöjas den dagen SD (och kanske HD) får flytta till buren på lång tid framöver.

#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...
Citera
2020-10-04, 10:56
Medlem
Bara för att man är kvinna, har egna barn och bjuder på fika bör nog inte övertolkas som att man för den sakens skull är en god medmänniska...
Citera
2020-10-04, 10:57
Medlem
Citat:
SD tyckte nog att han hade ett bra och spännande liv (med fru och älskarinna) i många år. Till slut så ställde både fru och älskarinna krav på honom som han inte klarade av. HD hade (äntligen) tagit sitt förnuft till fånga och flyttat, LW började frigöra sig. För honom var det bara en tidsfråga innan allt blev avslöjat igen och det fick inte hända inför eller när SD/HD var i USA.

Jag läste Aktbil 165 A från c:a sid 140 och framåt, smskontakter SD/HD från slutet av april 18... (jag kan inte få in det här i tråden, för oteknisk som vanligt, så jag rekommenderar att Ni läser själva). Men lite som jag kommer ihåg:

- bråk SD/barnen, han vill inte ha dom hemma hos sig... ska fixa det på annat sätt.

- SD skriver till HD att han åker till USA själv (ett par veckor innan resan)

- HD skriver att han ska vara vuxen i sitt sätt mot barnen

- barnen var oroliga en natt när de var hemma hos SD för de fick inte tag på honom... han säger att det berodde på att hans telefon låg på laddning, han var ute och fixade med cyklar säger också till HD att han misstänker att hon tror att det hade något med LW (skrev SP jag antar att det är LW han syftar på) att göra och vill inte att du tänker så (visar att HD fortfarande misstänkte att LW inte var ute ur bilden).

- HD hade varit i Enköping över en natt, skriver till SD att vi är... bara vänner. SD svarar att jag bryr mig inte bara du berättar om det är något annat som vi kommit överens om att berätta.

- till och från skriver han till HD... älskar dig...

--------------------------------------

SD kräver att dessa kvinnor HD, LW ska berätta om något händer (inte bara är vänner längre)... själv verkar han tycka sig ha frisedel om vad han gör/inte gör gentemot dessa kvinnor!

Det blev för mycket för denna "man" veckorna före resan/mordet tror jag... en måste bort innan avslöjandet blev ett faktum!

Denna "man" väljer HD/SOA/JG ha fortsatt kontakt med!

H med pappa står i skuld till S för att han var så duktig och tog hand om familjen i åratal när hon var ett vandrande lik och inte klarade att ha sex med honom. Alltså hennes fel att han blev tvungen att trösta sig med L. Om inte S hade varit otrogen skulle H och döttrarna varit mördade av S enligt den sjuka önskan H hade. Klart att SOA är tacksam för att S inte dödade hans dotter och barnbarn. Jelly kanske också har någon tacksamhetsskuld till S?

S hade förlorat greppet om allt. Han var vilse i pannkakan. H skulle aldrig förlåta att han fortsatt träffa L och Mr Kan Själv ber inte om hjälp. Mord där ett scenario med möjliga GM i form av Mållgans fick bli lösningen.
Citera
2020-10-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den enda rättvisa som kunde skett vore att SD hade hållit kvar sin "tummetott" i byxorna och varken varit otrogen mot HD eller dragit in LW i sitt sjuka liv!

Det är SD som varit en otrogen, egoistisk och våldsam skitstövel. LW var frånskild och fri.

Det är SD (och kanske HD?) som har mördat LW. LW har inte mördat någon.

Hon blev tyvärr kär i en narcissistisk sociopat. SD är svinet. Och hans siamesiska tvilling HD har uppenbarligen en och annan störning hon med.

Dels för hennes behov att till varje pris logga cacher som hon inte varit med och tagit, dels för att hon ännu hänger ihop med den obehagliga personen. Och kanske för att hon varit med vid mordet? Oavsett så har hon vetat om det före alla andra och ljugit för polisen och TR.

Varför döljer hon annars ett mord? Varför skyddar hon inte sina stackars barn? Varför tänker hon inte på LW´s numera moderlösa barn? Och varför skurade hon vattenlås och golvbrunn hos SD, när hennes egna två golvbrunnar inte var renare än de på valfri campingplats dagen efterMidsommarafton?

Skrämmande att hon jobbar som sjuksköterska.

Och toafotografen JG (aka MANDY?) ska vi inte tala om. Han har skyddat SD från dag ett och gör det ännu. Man blir äcklad.

Nej, SD/de kommer att åka dit så det skriker. Och du VET uppenbarligen att det är SD (och kanske HD), som är skyldig/skyldiga. Annars hade du sannolikt inte suttit här och spammat tråden med försvar för honom/dem.

Även SOA och andra städare/beskyddare kommer att avslöjas den dagen SD (och kanske HD) får flytta till buren på lång tid framöver.

#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack...
Tvärtom lutar det mot en friande dom.Läs mina tidigare inlägg.Åkl.skönmålar offret vilket kommer leda till friande dom.
Synd med så låg nivå på tråddeltagarna
Citera
2020-10-04, 11:11
Medlem
Ingen ska säga att L inte fick mycket sex i alla fall av bland andra S.
Citera
2020-10-04, 11:18
Medlem
Citat:
Fundera på VARFÖR? så får du motivbild.

Jag har försökt få svar på ditt påstående om att han älskade HD och på vilket vis du tycker att han visar på det efter sin otrohet och alla lögner.

Du vägrar att svara och skrivet något helt annat... jag har inte efterfrågat motivbild.

Avslutar nu mina försök att få svar från dig för det lönar sig inte!
Citera
2020-10-04, 11:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Bara för att man är kvinna, har egna barn och bjuder på fika bör nog inte övertolkas som att man för den sakens skull är en god medmänniska...

Bara för att SD springer runt och lyser in i grannarnas hus och filmar genom fönster och är konstant otrogen i sex år gör absolut inte SD till en god medmänniska.
Citera
2020-10-04, 11:21
Medlem
Bara för att man som L var singel betyder det inte per automatik att man ska vara egoistisk.Hon var egoistisk gentemot både H samt S.Dessutom sjunker man i värde automatiskt och knappast ett ämne för äktenskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in