2020-10-04, 11:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Så morfin täpper till luftvägarna?

Morfin i kombination med en covidinfektion är en killer.

Har du svårt att begripa vilken hitman som asocialstyrelsen har fått ordinera på grund av duon sociopater på FHM?
Citera
2020-10-04, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Och hela tiden har diskussionen handlat om att Tegnell uttalar sig den 12 mars om att hemarbete är ojämlikt.

Det är fakta att han sa så under intervjun med expressen, det spelar ingen roll hur mycket du än försöker förneka det genom alla möjliga ignoranta inlägg. Tegnell har sagt att han anser hemarbete vara ojämlikt, alla ska ha samma möjlighet att hålla sig friska. Så sa den dåren.

Nu får du fortsätta plåga någon annan stackare härinne med dina förvridna, ologiska, ignoranta och förljugna inlägg.
Nej, din riktigt dumma korkade anka, diskussionen har hela tiden handlat om att du ljög, och fortsätter att ljuga, om att Tegnell vägrat att införa hemarbete, trots att han införde det redan den 13 mars och sa i intervjuer redan i slutet av februari att hemarbete skulle kunna införas om vi får smittspridning i Sverige.

Din korkade anka.
Senast redigerad av Ipsi 2020-10-04 kl. 11:23.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jo det har man gjort under våren enligt rekommendationer från Socialstyrelsen.

Tyvärr låst artikel.
https://www.svd.se/professorn-i-agenda-de-aldre-dor-av-palliativ-vard

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2020/06/15/palliativ-vard-vid-covid-19-kan-glida-over-till-nagot-som-liknar-dodshjalp/#:~:text=Morfin%20anv%C3%A4nds%20vid%20palliativ%2 0v%C3%A5rd,av%20hj%C3%A4rtsvikt%20%C3%A4r%20ocks%C 3%A5%20evidensbaserad.

Naturligtvis är det så! Groteskt räcker inte för att beskriva hur de behandlat mänga av dessa männidkor.

ps akta dig för ipsi, du blir inte av med henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Morfin i kombination med en covidinfektion är en killer.

Har du svårt att begripa vilken hitman som asocialstyrelsen har fått ordinera på grund av duon sociopater på FHM?
Det var inte det jag frågade efter. Jag frågade om morfin täpper till luftvägarna.
Citera
2020-10-04, 11:16
Avslutad
Citat:
Det var inte det jag frågade efter. Jag frågade om morfin täpper till luftvägarna.

Snöa inte in på irrelevant trams som alla begriper inte är fallet.

Har man fått morfin ordinerat blir andningsreflexen dämpad. Det vet jag av egen erfarenhet då jag hamnade på sjukhus efter korkade ungdomliga eskapader.

Frågor på det?
Citera
2020-10-04, 11:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Människor i livets slutskede får morfin för att slippa känna ångest och smärta när de dör. ”I livets slutskede” betyder att man är döende.

Citat:
Ursprungligen postat av aw
Definiera "livets slutskede". Hur länge har man då kvar att leva, utan morfin?
Nu vet vi ju att flera sjuka fick diagnosen och pallativvård beslutet via telefon, utan kontakt md läkare.

En hel del var inte i livets slutskede utan hade de fått syrgas och näringsdropp hade många säkerligen överlevt. Det är fakta.

Exempel på anhöriga som protesterat mot pallativvård och insisterat på syrgas och näring finns. Då har deras anhörige överlevt!
Citera
2020-10-04, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Snöa inte in på irrelevant trams som alla begriper inte är fallet.

Har man fått morfin ordinerat blir andningsreflexen dämpad. Det vet jag av egen erfarenhet då jag hamnade på sjukhus efter korkade ungdomliga eskapader.

Frågor på det?
Det var inte jag som snöade in.

Jag har gett många patienter morfin utan att de avlidit, för övrigt.
Citera
2020-10-04, 11:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Då har du inte läst igenom dokumentet tillräckligt noga. Tror du att de skriver ut att dödande injektion ska ges?
Dessutom krävs det väldigt låga doser för att man ska avlida om patienten redan är medtagen pga andningsbesvär och näringsbrist samt inte får sin vanliga medicin. Dosen för hur mycket som är för mycket är dessutom högst individuell.
Citera
2020-10-04, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nu vet vi ju att flera sjuka fick diagnosen och pallativvård beslutet via telefon, utan kontakt md läkare.

En hel del var inte i livets slutskede utan hade de fått syrgas och näringsdropp hade många säkerligen överlevt. Det är fakta.

Exempel på anhöriga som protesterat mot pallativvård och insisterat på syrgas och näring finns. Då har deras anhörige överlevt!
Det (av mig) fetade: det har du ju ingen aning om, de kan ju ha avlidit i sviter av infektionen.
Citera
2020-10-04, 11:22
Medlem
Inge.Smarts avatar
Önskar att alla hatare av Tegnell o Löfven kunde läsa denna artikel och begrunda innehållet.
Men det är väl tyvärr att begära för mycket.

WHO: Mycket att lära av den svenska coronastrategin
https://news.upday.com/sv/who-mycket-att-lara-av-den-svenska-coronastrategin/
Citera
2020-10-04, 11:22
Avslutad
Citat:
Det var inte jag som snöade in.

Jag har gett många patienter morfin utan att de avlidit, för övrigt.

Ja, morfin är djävligt effektivt.

Dock måste jag ge asocialstyrelsen lite credd för att försöka sy ihop något som regimens sociopatiska runkerier med flocken orsakat. Det kan fan inte ha varit roligt att ta fram de där underlagen med vetskapen att beredskapen är inte existerande.
Citera
2020-10-04, 11:23
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
I ditt dokument rekommenderas även syrgas.
De fick ju inte syrgas? Det fanns inte syrgas på äldreboendena och det bestämdes tidigt att de äldre inte skulle få sjukhusvård, de skulle stanna på sina boenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in