Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Metrosenteret er et shoppingsenter. I Solheimsveien 112 ligger blant annet Condis treningssenter som TH er medeier i, sammen med GHH. Hettemannen har ikke kommet fra den adressen, men kan ha passert der p vei tilbake fra ruten sin. Vet ikke om det har noen relevans, dog.
var det dette de hadde styremte om to dager fr det planlagte drapet. Rart th var fokusert p filleprosjektet midt opp i det hele. For Ghh var det viktig formidle at han da la igjen dna spor overalt i boligen denne dagen. Samme var th da han overleverte trusselbrevet.
Citera
2020-10-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det tror jeg ogs!
Noen har ringt og skjelt han ut og med det gitt han ammo

Hvem er egentlig denne eks-svogeren? Hva slags bakgrunn har han? Her i trden droppes det ene navnet etter det andre, vel og merke maskert. Hvorfor forblir eks-svogeren anonym?
Citera
2020-10-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bustenskjold
Hvem er egentlig denne eks-svogeren? Hva slags bakgrunn har han? Her i trden droppes det ene navnet etter det andre, vel og merke maskert. Hvorfor forblir eks-svogeren anonym?
Han kjenner vi fra Krimpodden med vg.

Hr selv: 2. episode i artikkelen. Den som heter "Jeg mtte g til Politiet"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...erenskog-saken

At han er anonym i media har vel med at han fremsetter tunge pstander i en drapssak. Mot de angivelige drapsmennene.
Citera
2020-10-03, 16:04
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
TEH som har presset RU eller MB?

Eller VE?
Citera
2020-10-03, 16:06
Medlem
Citat:
Klnete formulert av VG. Dette er ikke en straffesak. Hadde VG visst om at det har blitt tatt ut tiltale, s hadde de VG selvsagt opplyst om dette.

Ogs NRK bruker ordet "straffesak".
"Politiet har siktet en slektning av drapssiktede Tom Hagen for ha forskt pvirke et sentralt vitne i straffesaken."
Vi skjnner jo alle sammen at dette vil mtte ende med en straffesak. Det er som om virkeligheten rykker nrmere og nrmere.

https://www.nrk.no/norge/hagen-slekt...ken-1.15185193

Det er ubehagelig at vitner blir utsatt for trusler. Trusler skal ha blitt fremsatt i en telefonsamtale p forsommeren i r. Pluss at trusler ogs skal finnes skriftlig. Mail eller sms, kanskje.

S, hvem er slektningen som n er siktet for pvirkning av vitnet. Er det VE? Kanskje mest nrliggende tro. VE skal vre nev av TH.
Citera
2020-10-03, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
var det dette de hadde styremte om to dager fr det planlagte drapet. Rart th var fokusert p filleprosjektet midt opp i det hele. For Ghh var det viktig formidle at han da la igjen dna spor overalt i boligen denne dagen. Samme var th da han overleverte trusselbrevet.

Ja, det var veldig viktig for GHH formidle dette. Jeg har tidligere stusset over dette, Og, nr det i tillegg skrives i denne trden at det var mye kontakt mellom RU og VE, s er det ikke utenkelig at disse tre kan vre involvert. Ru har i s fall kun bisttt med kryptokunnskap. Futurum-menne og hettemannen kan vre tsjekkere, rekruttert fra VE bekjenskaper i Tsjekkia. .TH kan faktisk vre helt uskyldig.
Citera
2020-10-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvem er MB? RU har vel ikke gitt politiet noe informasjon om ekteskapet. Dette er nok eldre folk vi har med gjre.

MB er lnnsvarlig p Futurum. Blir det psttt. Vi vet egentlig ikke om hun fortsatt er ansatt i TH eiendom. Det vi vet, er at hun hadde denne jobben i 2016.
Citera
2020-10-03, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ogs NRK bruker ordet "straffesak".
"Politiet har siktet en slektning av drapssiktede Tom Hagen for ha forskt pvirke et sentralt vitne i straffesaken."
Vi skjnner jo alle sammen at dette vil mtte ende med en straffesak. Det er som om virkeligheten rykker nrmere og nrmere.

https://www.nrk.no/norge/hagen-slekt...ken-1.15185193

Det er ubehagelig at vitner blir utsatt for trusler. Trusler skal ha blitt fremsatt i en telefonsamtale p forsommeren i r. Pluss at trusler ogs skal finnes skriftlig. Mail eller sms, kanskje.

S, hvem er slektningen som n er siktet for pvirkning av vitnet. Er det VE? Kanskje mest nrliggende tro. VE skal vre nev av TH.
Med tanke p at de truslene skal ha blitt fremsatt i en telefonsamtale p forsommeren i r, s skjedde ogs bilhrverkene p forsommeren:
(09.06.2020) Vr stille risset i lakken.
En av Tom Hagens forretningspartnere meldte fra til politiet da bilene hans ble utsatt for hrverk.

Det var lrdag 30. mai at politiet reiste ut og gjorde underskelser p en adresse p stlandet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...isset-i-lakken
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 16:19.
Citera
2020-10-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Han kjenner vi fra Krimpodden med vg.

Hr selv: 2. episode i artikkelen. Den som heter "Jeg mtte g til Politiet"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...erenskog-saken

At han er anonym i media har vel med at han fremsetter tunge pstander i en drapssak. Mot de angivelige drapsmennene.

Jeg har hrt episoden et par ganger. Jeg skjnner at han ikke blir navngitt i media, jeg siktet til anonymiteten i denne trden.
Citera
2020-10-03, 16:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Der kom det nyheter, ja!

Folk m forst at mange i kretsen rundt TH er redde. Med god grunn. Mannen har kontakter og har gjort ting fr.

Hadde TH forblitt i varetekt kunne flere turt snakke etter hvert. Slik situasjonen er n, kan andre siden av jordkloden vre tryggeste sted oppholde seg for dem som blir ansett som en trussel.

Jeg tipper at slektningen som n er siktet for trusler er VE. Vi fr hpe han ikke slipper unna med det.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tnepaavirkning
Senast redigerad av Minnimus 2020-10-03 kl. 16:17.
Citera
2020-10-03, 16:17
Medlem
Citat:
Jeg har hrt episoden et par ganger. Jeg skjnner at han ikke blir navngitt i media, jeg siktet til anonymiteten i denne trden.

EDIT: Jeg tror han har vrt sammen med THs yngste sster, Vigd*is. Hun er noe spesiell.
Citera
2020-10-03, 16:17
Medlem
Citat:
Ja, det var veldig viktig for GHH formidle dette. Jeg har tidligere stusset over dette, Og, nr det i tillegg skrives i denne trden at det var mye kontakt mellom RU og VE, s er det ikke utenkelig at disse tre kan vre involvert. Ru har i s fall kun bisttt med kryptokunnskap. Futurum-menne og hettemannen kan vre tsjekkere, rekruttert fra VE bekjenskaper i Tsjekkia. .TH kan faktisk vre helt uskyldig.
Men hvilket motiv skulle disse hatt om TH er uskyldig? Kun et drlig forsk p f penger?
Men det kan gi mening at noen som str TH nr (VE eller GHH) som TH har diskutert med underveis.
I starten av saken kan TH gitt utrykk for til VE at han kommer aldri til betale noe, derfor var de ikke s ivrige p kreve inn pengene, men etterhvert som politiet mistenkte TH kan han ha sagt til VE feks "hvis de bare hadde tatt kontakt igjen s skulle jeg betalt bare for renvaske meg"
Derav gjorde VE et nytt forsk p f penger og sendte denne mailen...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in