Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Kunde du påvisa var det står att hemarbete inte är aktuellt för Sverige eller inte?
Ja.
Tegnell får frågan om det kan bli aktuellt i Sverige, då svarar han att det är ojämlikt osv.
Din läsförståelse är groteskt dålig.
Du ljuger om att Tegnell har nämt hemarbete i februari som du påstår. Det finns inte en öppen artikel som visar detta, du länkar till en låst artikel som ingen utom prenumeranter kan läsa.
OT att du själv prenumererar på Aftonbladet säger allt. Du är pinsam i din iver att försvara vilka felaktigheter som helst. Att någon normalt funtad person i dagens Sverige ens skulle tänka i banor av jämlikhet i fråga om smittspridnings restriktioner är inte troligt. Endast dårar skulle göra det och endast dårar skulle försvara ett sådant uttalande när det gäller en restrikton som hemarbete.
Hemarbete är en relativt enkel sak att ta till. Att som statsepidemiolog den 12 mars uttala sig om att det vore ett ojämlikt tilltag om Sverige skulle införa det är fan så att man baxnar och tror att man hört fel.
Det är lika anmärkningsvärt, om inte mer, än Tegnells uttalande att - vi har peakat nu som han uttalade den 6 april. Fan i mig helt djävla otroligt. Ursäkta mitt ordval men det är obegripligt för mig.
Du försvarar Tegnell med en dåres envishet och det har jag mycket svårt att förstå.
Nu får det vara slut på denna osunda diskussion om hemarbete.