2020-10-04, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Mig veterligen behandlar den här tråden Covid 19? Men jag blir lite osäker när du försöker blanda in irrelevant trams.

Här kommer däremot lite hårda fakta som du kan jämföra med:

Land: Taiwan
Befolkning: 20M+
Avstånd från Wuhan, Kina: Ett stenkast
Antals döda i covid: Sju
Antal lockdowns: Noll

Frågor på det?

Du påstod något tidigare. Du har inte kommit med några belägg för ditt påstående, vilket får mot att inse att du inte har några.
Citera
2020-10-04, 00:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du påstod något tidigare. Du har inte kommit med några belägg för ditt påstående, vilket får mot att inse att du inte har några.

Nej, jag citerade Anders Tegnell och länkade en artikel. Däremot har du visat att du inte är läskunnig så jag förstår att du finner detta som inga belägg. Du kan ju söka till någon grundvuxkurs i svenska.
Citera
2020-10-04, 00:33
Avslutad
Citat:

Ödslar du din tid på att jamsa om annat än covid 19 i den här tråden?

Mig veterligen finns det andra trådar som avhandlar sjukdomar som förkylning och influensa. Du kanske skulle pröva din lycka där?

I den här tråden jämför jag Banditmonarkin SvÄRJE med den Östasiatiska Republiken Taiwan och det ser inte vackert ut för sociopaterna på FHM och asocialstyrelsen.
Citera
2020-10-04, 00:36
Medlem
Citat:
Du är fri att jämföra med vilket skithål till land som helst det dig behagar.

Jag jämför Banditmonarkin SväRjE med den Östasiatiska Republiken Taiwan.

Frågor på det?

Ska vi inte jämföra med gräddan av världseliten i pandemibekämpning? Sannerligen inga skitländer. Det finns ett antal länder som hittills lyckats klara sig helt utan dödsfall i corona, alltså ännu bättre än Burundi. Nämligen följande:

Färöarna
Gibraltar
Eritrea
Mongoliet
Bhutan
Kambodja (befolkning på nästan 17 miljoner!)
Seychellerna
St Vincent
St Barth
Macao
Dominica
Timor-Leste
Nya Kaledonien
Santa Lucia
Grenada
Laos (befolkning på drygt 7 miljoner)
Saint Kitts and Nevis
Saint Pierre Miquelon
Grönland
Falklandsöarna
Vatikanstaten
Anguilla
Salomonöarna

Alla dessa länder är föredömen för resten av världen. Nu har ganska många av dem väldigt liten befolkning (dock inte alla). Därför är det även värt att nämna de tio länder som har lägst andel döda per capita av de som har dödsfall. Det blir då följande länder, i nämnd ordning:

Burundi
Taiwan
Tanzania
Vietnam
Sri Lanka
Thailand
Papua Nya Guinea
Mozambique
Uganda
Rwanda

Här har vi gräddan av världseliten i pandemibekämpning.

Frågor på det?
Citera
2020-10-04, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ska vi inte jämföra med gräddan av världseliten i pandemibekämpning? Sannerligen inga skitländer. Det finns ett antal länder som hittills lyckats klara sig helt utan dödsfall i corona, alltså ännu bättre än Burundi. Nämligen följande:

Färöarna
Gibraltar
Eritrea
Mongoliet
Bhutan
Kambodja (befolkning på nästan 17 miljoner!)
Seychellerna
St Vincent
St Barth
Macao
Dominica
Timor-Leste
Nya Kaledonien
Santa Lucia
Grenada
Laos (befolkning på drygt 7 miljoner)
Saint Kitts and Nevis
Saint Pierre Miquelon
Grönland
Falklandsöarna
Vatikanstaten
Anguilla
Salomonöarna

Alla dessa länder är föredömen för resten av världen. Nu har ganska många av dem väldigt liten befolkning (dock inte alla). Därför är det även värt att nämna de tio länder som har lägst andel döda per capita av de som har dödsfall. Det blir då följande länder, i nämnd ordning:

Burundi
Taiwan
Tanzania
Vietnam
Sri Lanka
Thailand
Papua Nya Guinea
Mozambique
Uganda
Rwanda

Här har vi gräddan av världseliten i pandemibekämpning.

Frågor på det?
Jag vet!

Du är fri att jämföra vilka länder du vill, redshift jämför svärJE och Taiwan!
Citera
2020-10-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ödslar du din tid på att jamsa om annat än covid 19 i den här tråden?

Mig veterligen finns det andra trådar som avhandlar sjukdomar som förkylning och influensa. Du kanske skulle pröva din lycka där?

I den här tråden jämför jag Banditmonarkin SvÄRJE med den Östasiatiska Republiken Taiwan och det ser inte vackert ut för sociopaterna på FHM och asocialstyrelsen.

Det var du som påstod detta inte jag:

Citat:
Och 2020 har Taiwan en betydligt lägre dödlighet i lunginflammation, förkylning, influensa och C19 än Sverige.

BY A LARGE MARGIN

Frågor på det?

Eftersom du så artigt har frasen "Frågor på det" i varje inlägg så passade jag på att fråga efter siffrorna.

Du verkar dock inte ha dem så jag gav dem åt dig istället.

PS Du behöver ställa några frågor på mitt inlägg. Ditt uteblivna svar räcker som svar. DS
Citera
2020-10-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag vet!

Du är fri att jämföra vilka länder du vill, redshift jämför svärJE och Taiwan!

Jo, men det är läge jämföra med det länder som klarar pandemin bra. Taiwan är som sagt ett av dem, men det finns ju många fler. U-länder som Belgien, Spanien, Italien, Storbritanien och USA, ska vi ju definitivt inte jämföra oss med.
Citera
2020-10-04, 00:48
Medlem
Citat:
Sen plockar vi ut det enda I-landet samt en demokrati från listan och ser vad vi hittar i näven.

Ta mej fan. Är det inte Taiwan som ligger där som #1 och skinande som exempel.

Låt oss nu jämföra Banditmonarkin med:

Land: Taiwan
Befolkning: 20M+
Avstånd från Wuhan, Kina: Ett stenkast
Antal döda i covid: Sju
Antal lockdowns: Noll

Frågor på det?

Tror ju inte Kambodjas statsepidemolog skulle bli ledsen om han läste detta, som lyckats hålla en befolkning på nästan 17 miljoner helt utan dödsfall? Där har vi sannerligen unik kompetens, vi skippar Burundi, det är regeringen och statsepidemologen från Kambojda vi ska ha.

Frågor på det?
Citera
2020-10-04, 00:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Jo, men det är läge jämföra med det länder som klarar pandemin bra. Taiwan är som sagt ett av dem, men det finns ju många fler. U-länder som Belgien, Spanien, Italien, Storbritanien och USA, ska vi ju definitivt inte jämföra oss med.
Ja det finns många länder att jämföra med men redshift deltar inte i några som helst diskussioner, trots att han befinner sig på ett diskussionsforum, utan oavsett vilka länder som kommer upp i diskussionen så svarar han att han jämför svärJE och Taiwan och frågar om man har några frågor på det!
Citera
2020-10-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, jag citerade Anders Tegnell och länkade en artikel. Däremot har du visat att du inte är läskunnig så jag förstår att du finner detta som inga belägg. Du kan ju söka till någon grundvuxkurs i svenska.

Blev detta rätt citerat?
Citera
2020-10-04, 01:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Blev detta rätt citerat?

Du får väl fråga Tegnell och de som står bakom tidningen.
Citera
2020-10-04, 04:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Var på ett möte med fika, de har haft många och borde haft rutin. Dessa saker hände. En person tvångshälsade i hand med mig. Ett gäng satt precis vid varandra trots att man skulle hålla avstånd. En person hanterade tilltugg utan handskar. En annan gav mig fika i handen och tog då på min ev smittade hand.

Så kan ett smittfritt möte se ut.

På mitt arbete har man fortfarande inte riktigt fattat vd COVID-19 är så vi har samma problem där med umgänget på arbetsplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in