2020-10-04, 04:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Han kan säkert få en ganska bra vård även hemma. Det finns anledningar till varför han är där, även om de/han inte vill säga det rakt ut.
Mer än ganska bra. Vita Huset har en hel sjukvårdsanläggning med läkare och sjuksköterskor beredda 24 timmar alla veckans dagar.
Därför tyckte jag det var extra anmärkningsvärt att han tog en helikopter till ett militärsjukhus.

https://en.wikipedia.org/wiki/White_House_Medical_Unit
Citera
2020-10-04, 05:14
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Mer än ganska bra. Vita Huset har en hel sjukvårdsanläggning med läkare och sjuksköterskor beredda 24 timmar alla veckans dagar.
Därför tyckte jag det var extra anmärkningsvärt att han tog en helikopter till ett militärsjukhus.

Ja där ser man… Det räcker alltså inte.
Sedan brukar man ju inte dö knall fall av corona heller. Även om det kan gå snabbt så har man ändå tid med helikoptern speciellt när man är väntad och betydelsefull när man kommer fram. Hade jag varit han hade jag värdesatt att få vila i min egen säng med min vackra fru liggande när på min arm. De är ju sjuka bägge två så smittorisken mellan de spelar ju ingen roll. Lite syrgas kan han ju även få hemma.
Ser bara två alternativ. Antingen är han så rädd att han hellre tar den extra tryggheten att redan vara på sjukhuset om han försämras. Eller så är han så dålig att det finns en poäng att han är där.
Citera
2020-10-04, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomfrukost
Trump är ju superman och odödlig, det får man inte kritisera annars är man vänsterbliven.

Jag har aldrig sett Trump så ödmjuk och lugn. Men de flesta människor har en tendens att bli det när dödsängeln knackar på dörren. Det är ren och skär rädsla jag ser i hans ögon. Han börjar inse allvaret nu när det är hans egna liv som står på spel och inte de 200k+ som han offrat med sin värdelösa politik och insatser.

Haha, det blir roligare när man läser det här inlägget med en androgyn intersektionell feministröst som alla i vänstern nu för tiden. Meeen meen han har ju gjort så rasism fått flöda i samhället ju och svarta har ingen mat längre på grund av att han inte vill avveckla den rasistiska polisen och alla kommer dö för de har inte masker på sig!!1

Stor humor.
Citera
2020-10-04, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomfrukost
Om man mår bra tar man inte ett vaccin som är i ett experimentellt stadie. Trumpeten är en känd mytoman och gillar inte att visa sig själv som svag. Det finns uppenbara skäl till varför han inte vill vara helt ärlig om sitt nuvarande tillstånd även om han lyckades skrapa ihop lite kraft till en video där han andas tungt och ser riktigt sliten ut.

Om karma existerar så håller den på att casha ut just nu.
Självklart inte, och det har han ju inte heller gjort, varför skulle han ta ett vaccin när han redan är infekterad av viruset?
Citera
2020-10-04, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Tydligen var hans närmaste medarbetare tvungna att övertala honom att faktiskt kliva på helikoptern och acceptera en sjukhusvistelse, enligt källor i Vita huset. Ja, det är CNN som omtalar detta men det låter mycket trovärdigt när det handlar om Trump: "Vad fan, jag stannar här - om ett par dar ska jag fortsätta valkampanjen ute i landet och knocka Biden, jag ska inte in på nån sjukstuga, hör ni det!" typ.

Även med lättare symptom så kommer han att vara i karantän åtminstone tio dagar, och det troliga är (skulle jag säga, vi talar om en klart överviktig och ansträngd man, nästan 75 år gammal) att hans symptom förvärras en del de kommande dagarna.
Citera
2020-10-04, 05:47
Medlem
Tomfrukosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Självklart inte, och det har han ju inte heller gjort, varför skulle han ta ett vaccin när han redan är infekterad av viruset?

My bad, det ska stå läkemedel inte vaccin. Självklart tar man inte ett vaccin när man redan är infekterad av viruset. Men det ändrar inte faktum att det antivirala läkemedlet remdesivir är i ett experimentellt stadie.
Citera
2020-10-04, 05:59
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tydligen var hans närmaste medarbetare tvungna att övertala honom att faktiskt kliva på helikoptern och acceptera en sjukhusvistelse, enligt källor i Vita huset. Ja, det är CNN som omtalar detta men det låter mycket trovärdigt när det handlar om Trump: "Vad fan, jag stannar här - om ett par dar ska jag fortsätta valkampanjen ute i landet och knocka Biden, jag ska inte in på nån sjukstuga, hör ni det!" typ.

Även med lättare symptom så kommer han att vara i karantän åtminstone tio dagar, och det troliga är (skulle jag säga, vi talar om en klart överviktig och ansträngd man, nästan 75 år gammal) att hans symptom förvärras en del de kommande dagarna.
Trumpen själv och hans läkare säger ju att han mår
mycket bättre jämfört med igår.

Är sjukdomsförloppet för Covid att man kan sjukna till ytterligare en gång?
Citera
2020-10-04, 05:59
Medlem
Homofants avatar
PR trick rakt igenom med främsta syfte att få fram ett vaccin som funkar.

Trump är lika sjuk av C19 som en sten är en fågel
Citera
2020-10-04, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Det här kan man jämföra med BLM. Det här är fredliga protester på riktigt - bara positivitet och inget hat, våld eller förstörelse. Klasskillnad gånger 1000, ungefär. Vem vill delta i BLM om man kan få det här i stället?

https://www.youtube.com/watch?v=5m_DLX0y5bU

Ja, det är underbart att se! Har även följt Trump rallies hela hösten. En fröjd att se! Inget hat, inga våldsamheter. Raka motsatsen till Bidens rallies där de få som dyker upp skapar våldsamheter och kaos all over.
Citera
2020-10-04, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trumpen själv och hans läkare säger ju att han mår
mycket bättre jämfört med igår.

Är sjukdomsförloppet för Covid att man kan sjukna till ytterligare en gång?

Den här sjukdomen börjar praktiskt taget alltid med svaga symptom, det tar några dar innan det börjar brinna på allvar. För somliga tar det t o m ett par veckor. I de tidiga faserna kan det naturligtvis svänga upp och ner en del.

Dessutom är det ju en sjukdom som läkarna inte kan *kontrollera* och tvinga ner på det sätt som man nästan alltid kan med många andra infektionssjukdomar. De är hänvisade till att se efter vilka symptom som dyker upp och försöka bekämpa dessa, men viruset som sådant har man ingen tydlig, garanterad bot mot. Den skillnaden verkar vara svår att ta till sig för många här i tråden men för läkarna är den avgörande.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-04 kl. 06:08.
Citera
2020-10-04, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Trump beättar själv i sittTwitter-klipp att han självmant åkte till sjukhuset, eftersom han annars skulle vara totalt isolerad i WH residence. På sjukhuset erbjuds faciliteter som gör att han kan arbeta som vanligt, men med skydd för sig själv och medarbetare.

CNN är fake news rakt igenom. Cartoon News Network. Deras tittarsiffror ligger i absoluta bottenskiktet i USA, och det finns anledningar till det. Finns inte en vettig människa som litar på deras fabricerade "nyheter" med påhittade källor.
Citera
2020-10-04, 06:13
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Ja, det är underbart att se! Har även följt Trump rallies hela hösten. En fröjd att se! Inget hat, inga våldsamheter. Raka motsatsen till Bidens rallies där de få som dyker upp skapar våldsamheter och kaos all over.

Så mycket för Trumps machoapproach alltså.
Vi måste nu behandla honom som den sköra åldring han ändar upp som.

Varje gång han jagar upp sig på nån kränkt kvinna får vi skynda fram med en stol och sätta ner honom för avkylning. Från och med nu måste Trump behandlas som den sköra åldring han blivit.

Det finns inte längre nåt presidentlikt hos denna förfallna gestalt. Bara dödsrädsla och ödmjuk resignation.

Varför i glödheta skulle han ut och slåss på de stora arenorna från början alls?
Senast redigerad av Starback 2020-10-04 kl. 06:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in