2020-10-04, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Reuters och AP är samma som TT, lika vänstervridet och fake som vårat TT.
Kolla vilka som äger dessa nyhetsorganisationer ^^

Trump hade lätt feber och nästäppa, det var allt. Trump säger själv att han mådde bra och att han ville stanna i WH, men att hans läkare ville förflytta honom till sjukhus som en ren försiktighetsåtgärd. Han flyttades inte för att han var i dåligt skick.

Haha, man kan nästan tro att Trump har "grabbed your sister by the pussy" och att du verkar ha fått för dig att ni är släkt nu så mycket som du särar för gubben. Andas, du är obetydlig i detta och han skiter fullständigt i dig.

Trump var tillräckligt dålig för att åka in på sjukhus, detta är samma man som hela tiden har gjort narr av viruset och nu så har han enligt källor dödsångest. Dödsångest önskar jag ingen och inte Trump heller, men att du verkar tro att detta bara är en vanlig snuva är idiotiskt.
Citera
2020-10-04, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag skulle nog säga att det är tvärtom. Tror att folk snarare underskattar hans popularitet. Det är typ i DC, Kalifornien och New York där demokraterna plockar många röster. Men Trump har nog fler anhängare än vad media förmedlar. Clinton vann i princip the popular vote mycket tack vare flummarna i Kalifornien.

Tramsigt, det är som att säga att Trump vann valet på grund av att fler stater hade rednecks som är obildade.

Trump fick färre röster totalt än Clinton som klassas som en av de allra svagaste demokratiska presidentkandidaterna i modern tid. Biden är också klassad som en svag presidentkandidat men han är betydligt starkare än Clinton.
Citera
2020-10-04, 01:39
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Bara svensk hatmedia kan få det till "häpnadsväckande" att USA's president blir behandlad annorlunda än kreti och pleti:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/expert-risk-att-plotsligt-bli-jattedalig

Det fanns en tid då inte många hade disrespekt för världsledare, det gäller inte mot Trump.

Det är det här immunologen tycker är häpnadsväckande, inte att han får en helt annan vård än vanliga patienter.

"TT: Vad är det för experimentell behandling han har fått?
– Det är terapeutiska antikroppar som tagits fram av ett amerikanskt företag, så vitt jag förstår har han fått den behandlingen. Det är en behandling där man försöker hämma viruset genom att ge antikroppar som man från början har hittat i patienter som blivit friska. Vi har ingen aning om hur han reagerar på den.
Kliniska tester av den ännu inte godkända behandlingen är i fas tre.
– Jag tycker det är häpnadsväckande att han får den behandlingen."
Citera
2020-10-04, 01:40
Medlem
Jirens avatar
Som Trump-supporter blir jag ändå lite irriterad när han kallar medicinen för "miracles from GOD". Jag tror inte vetenskapsmännen bakom kurerna håller med om den saken.

Men nu är ju majoriteten av amerikanerna fortfarande fångade i religiösa villfarelser, så det gäller väl att hålla sig på god fot med dessa. Jag tvivlar starkt på att Trump själv är religiös.
Citera
2020-10-04, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfmanJackSr
Det är det här immunologen tycker är häpnadsväckande, inte att han får en helt annan vård än vanliga patienter.

"TT: Vad är det för experimentell behandling han har fått?
– Det är terapeutiska antikroppar som tagits fram av ett amerikanskt företag, så vitt jag förstår har han fått den behandlingen. Det är en behandling där man försöker hämma viruset genom att ge antikroppar som man från början har hittat i patienter som blivit friska. Vi har ingen aning om hur han reagerar på den.
Kliniska tester av den ännu inte godkända behandlingen är i fas tre.
– Jag tycker det är häpnadsväckande att han får den behandlingen."

Det är ju onekligen märkligt att man ger någon som inte har godkänts än till USA:s president, då kan man undra om han är i en stor riskzon att bli riktigt dålig.
Citera
2020-10-04, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Reuters och AP är lika vänstervridet och fake som vårat TT. TT ägs i dag av de stora mediehusen. Bonnier äger cirka 40%, Schibsted cirka 40% och NTM cirka 20%. Reuters av Thomson/Rothschild.

Trump hade lätt feber och nästäppa, det var allt. Trump säger själv att han mådde bra och att han ville stanna i WH, men att hans läkare ville förflytta honom till sjukhus som en ren försiktighetsåtgärd. Han flyttades inte för att han var i dåligt skick.

Nä han hade 39.4 i feber på fredagen enligt uppgift och fick syrgas innan han transporterades till militärsjukhuset. Hjärtklappning är en annan uppgift och det kan vara biverkningar av den här antikropp cocktailen då. Han var orolig och frågade sina assistenter om han skulle klara det här eller dö som sin vän Stan Chera som avled i april av covid.

Ultimatum av läkare att åka till sjukhus uppges det i denna artikel.
https://www.vanityfair.com/news/2020/10/this-is-spiraling-out-of-control-allies-panic-about-trumps-hospital-stay-as-white-house-deflects
Citera
2020-10-04, 01:43
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Tramsigt, det är som att säga att Trump vann valet på grund av att fler stater hade rednecks som är obildade.

Trump fick färre röster totalt än Clinton som klassas som en av de allra svagaste demokratiska presidentkandidaterna i modern tid. Biden är också klassad som en svag presidentkandidat men han är betydligt starkare än Clinton.

Faktum kvarstår. Clinton plockade sina röster i främst Kalifornien och New York med bred marginal. Hon fick 90% av rösterna i DC (Dock få röster totalt). Tja, hellre ärliga rednecks än högtravande hycklare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag skulle nog säga att det är tvärtom. Tror att folk snarare underskattar hans popularitet. Det är typ i DC, Kalifornien och New York där demokraterna plockar många röster. Men Trump har nog fler anhängare än vad media förmedlar. Clinton vann i princip the popular vote mycket tack vare flummarna i Kalifornien.

En kvalificerad gissning är att demografin avgör där. Lågutbildade immigranter har en förmåga att rösta vänster (demokraterna) , det är förklaringen tror jag. Republikanerna hade kunna vunnit de staterna annars.

Edit, alltså de immigranter som kommit från ej västländer pga globalisternas politik.
Senast redigerad av VanDick 2020-10-04 kl. 01:48.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Som Trump-supporter blir jag ändå lite irriterad när han kallar medicinen för "miracles from GOD". Jag tror inte vetenskapsmännen bakom kurerna håller med om den saken.

Men nu är ju majoriteten av amerikanerna fortfarande fångade i religiösa villfarelser, så det gäller väl att hålla sig på god fot med dessa. Jag tvivlar starkt på att Trump själv är religiös.

Det är ju hans grej, det är så han pratar generellt om saker han tycker är positivt. Han har bara ett märkligt sätt att uttrycka sig på.
Citera
2020-10-04, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nä han hade 39.4 i feber på fredagen enligt uppgift och fick syrgas innan han transporterades till militärsjukhuset. Hjärtklappning är en annan uppgift och det kan vara biverkningar av den här antikropp cocktailen då. Han var orolig och frågade sina assistenter om han skulle klara det här eller dö som sin vän Stan Chera som avled i april av covid.

https://www.vanityfair.com/news/2020/10/this-is-spiraling-out-of-control-allies-panic-about-trumps-hospital-stay-as-white-house-deflects
Man väljer själv vilka medier man läser och som en tror på. Just sayin’
Citera
2020-10-04, 01:47
Medlem
Citat:

Enligt "anonyma källor". Vatten värda. Jag säger som Obama en gång sa, "när det står anonyma källor, det är då man vet att saker och ting inte stämmer".

Läkarna på dagens presskonferens sa att Trumps besvär var som mest nästäppa och lätt feber. Inga andra symtom.
Citera
2020-10-04, 01:53
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
https://apnews.com/article/election-2020-virus-outbreak-donald-trump-elections-campaigns-08fcfd3778ca3bbabd011307cf23dc8d

Läkaren säger ju 72 timmar sen han testades positivt för covid vilket inte kan stämma. EN anonym källa till AP säger att han fick syrgas innan han transporterades i helikoptern till militärsjukhuset.
Trump sade själv för 10 minuter sedan att han var lite dålig innan han kom till sjukhuset, men att han är mycket bättre nu. Så vad skall vi tro? Casha in?
Det är faktiskt två anonyma källor. Men ska vi vara helt ärliga, det hade inte gått att mörklägga om läget var kritiskt; det är fantasitänk. Mörkar de läget lite och förfinar sanningen? Förmodligen. Är läget betydligt sämre än vad som sägs? Förmodligen inte eftersom det hade läckt direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in