2020-10-04, 00:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du hänvisar till en betalartikel som ingen utom prenumeranter kan läsa. Om det vore så skulle det finnas många fler artiklar att hänvisa till, jag tror att du ljuger.
Kunde du påvisa var det står att hemarbete inte är aktuellt för Sverige eller inte?
Citera
2020-10-04, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
2020 har det dött 7 av C19 i Taiwan.

I Banditmonarkin har det dött närmare 6000.

Frågor på det?
Såja, back in business!
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar

Din läsförståelse är absolut noll. Tegnell var kritisk till hemarbete på distans då det inte främjar jämlikhet. Det står svart på vitt och är citat från honom själv. Att han senare har blivit överkörd och inte fått som han velat är en helt annan sak. Det har aldrig varit det vi diskuterat, utan vilken inställning Tegnell har haft till att jobba på distans.
Citera
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Och det har dött 15362 i influensa och lunginflammation i Taiwan under samma period. Knappast nått över 1000 i Sverige detta år.

Du behöver belägga ditt tidigare påstående. Om inte så är du bara en pajas.
Citera
2020-10-04, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Din läsförståelse är absolut noll. Tegnell var kritisk till hemarbete på distans då det inte främjar jämlikhet. Det står svart på vitt och är citat från honom själv. Att han senare har blivit överkörd och inte fått som han velat är en helt annan sak. Det har aldrig varit det vi diskuterat, utan vilken inställning Tegnell har haft till att jobba på distans.
Så apropå läsförståelsen, hur läser du ”Så kan Sverige hantera ett stort coronautbrott” från 27 februari (ankan tror att jag har hittat på citatet själv dock):

”Risken finns dock att smittan inte går att stoppa.
Då gäller det istället att begränsa effekterna av den så mycket som möjligt.
Hamnar vi i det läget finns det mycket man kan diskutera. Man kan stoppa stora möten, fundera på skolor och arbetsplatser, om man ska jobba mer hemma. Det som kallas social distansering, att på olika sätt minska hur mycket folk träffar varandra. Men dit har vi en bit kvar, säger Anders Tegnell.”

Eller från den 12 mars ”Det kan finnas anledningar där smittan är stor”?

Jag är uppriktigt intresserad av din tolkning av dessa citat.
Citera
2020-10-04, 00:21
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:

Dött med, eller på grund av C19?

FHM's statistik 2016-2020. https://i.imgur.com/NR0AYu9.png
Citera
2020-10-04, 00:21
Medlem
Citat:

Frågor på det?

Varför jämför du med Taiwan, och inte med Burundi, som bara har ett rapporterat dödsfall, och med det lägre andel döda/capita än Taiwan? Finns även en del länder med noll dödsfall, men många av dem har väldigt liten befolkning. Så jag tycker att Sverige och Burundi helt enkelt ska byta både regering, statsepidemolog, samt dennes närmaste medarbetare.

Frågor på det?
Citera
2020-10-04, 00:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så apropå läsförståelsen, hur läser du ”Så kan Sverige hantera ett stort coronautbrott” från 27 februari (ankan tror att jag har hittat på citatet själv dock):

”Risken finns dock att smittan inte går att stoppa.
Då gäller det istället att begränsa effekterna av den så mycket som möjligt.
Hamnar vi i det läget finns det mycket man kan diskutera. Man kan stoppa stora möten, fundera på skolor och arbetsplatser, om man ska jobba mer hemma. Det som kallas social distansering, att på olika sätt minska hur mycket folk träffar varandra. Men dit har vi en bit kvar, säger Anders Tegnell.”

Eller från den 12 mars ”Det kan finnas anledningar där smittan är stor”?

Det tolkar jag som hypotetiskt svammel och ordbajseri. Han var kritisk till hemarbete då det inte var jämlikt. Domen har redan fallit och det hjälper inte hur mycket du försöker fabricera någon annan historieskrivning. Avtrycken finns där och jag har själv hört honom säga det.
Citera
2020-10-04, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Dött med, eller på grund av C19?

FHM's statistik 2016-2020. https://i.imgur.com/NR0AYu9.png

Köper inte den där retoriken. Kastar du in en munblöja också, så kallar vi det för kväll.
Citera
2020-10-04, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Varför jämför du med Taiwan, och inte med Burundi, som bara har ett rapporterat dödsfall, och med det lägre andel döda/capita än Taiwan? Finns även en del länder med noll dödsfall, men många av dem har väldigt liten befolkning. Så jag tycker att Sverige och Burundi helt enkelt ska byta både regering, statsepidemolog, samt dennes närmaste medarbetare.

Frågor på det?
Jag vet! För att han är bara intresserad av svärJE och Taiwan, därför upprepar han sitt enda intresse gång på gång gång.
Citera
2020-10-04, 00:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov

Frågor på det?

Du är fri att jämföra med vilket skithål till land som helst det dig behagar.

Jag jämför Banditmonarkin SväRjE med den Östasiatiska Republiken Taiwan.

Frågor på det?
Citera
2020-10-04, 00:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det tolkar jag som hypotetiskt svammel och ordbajseri. Han var kritisk till hemarbete då det inte var jämlikt. Domen har redan fallit och det hjälper inte hur mycket du försöker fabricera någon annan historieskrivning. Avtrycken finns där och jag har själv hört honom säga det.
Du tolkar det som att ”Vid ett stort Coronautbrott kommer jag att vägra hemarbete och hemarbete är inte av intresse i delar av världen där smittspridningen är stor”. Ungefär så?

Du har även missat alla gånger han har uppmanat till att arbeta hemma om man kan? Eller visst ja, det kanske är nån annan som brukar säga det eftersom Tegnell konsekvent vägrar?
Senast redigerad av Ipsi 2020-10-04 kl. 00:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in