2020-10-03, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Banditmonarki = alla länder som inte gör som Taiwan?

Svar på det?

Banditmonarki:

Specialprivilegier och behandlingar för regimen och etablissemanget. För ”flocken” gäller.

1. Sociopatisk flockimmunitet

2. Mord på covidsjuka gamlingar

Fler frågor på vad en banditmonarki är för något?
Citera
2020-10-03, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Du har redan fått ett svar.

Fler frågor angående skillnaden mellan Republiken Taiwan och Banditmonarkin SvÄRjE?
Så man behöver inte göra som i Taiwan för att inte vara en banditmonarki?

Svar på det?
Citera
2020-10-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför? Jag ser inte att världen går under för att vi inte får uppdateringar över helgen. Tvärtom rätt skönt att inte behöva prata corona ett par dagar.

What a strange thing to reply after you’ve crawled several pages back in the thread about it.

There’s obviously some growth going on in the population and it’s important that these things are tracked and a close eye is kept on them instead of shutting the lid on it to the public. There’s a second wave hitting Europe and it will likely hit here as well.
Citera
2020-10-03, 21:50
Avslutad
Citat:
Så man behöver inte göra som i Taiwan för att inte vara en banditmonarki?

Svar på det?

Man gör som sVÄrje så är man en banditmonarki. Vad Taiwan har med saken att göra är fullständigt irrelevant.

Dock kan man jämföra hanteringen av pandemin mellan Republiken Taiwan och Banditmonarkin SvärJE.

Ett enkelt mått på hur framgångsrik respektive land är att jämföra antalet döda.

Frågor på det?
Citera
2020-10-03, 21:55
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
...
Nu befarar jag att Folkhälsomyndigheten kommer att upprepa vårens misstag. Ifall smittspridningen skenar ännu en gång, så befarar jag att Folkhälsomyndigheten återigen kommer att stå handlingsförlamad och titta på.
...

Blir ju andra som får göra deras jobb,

som Björn Eriksson -som jag personligen tror är den som drivit igenom Hemisolering

som ju Tegnell avfärdar i Agenda 15/3
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/epidemiolog-vi-ligger-tva-till-fyra-veckor-efter-italien

och här står läkarna och efterfrågar nationella riktlinjer:
https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/regionernas-skyddsutrustning-varierar-kraftigt-13295013

fast det finns internationella riktlinjer från WHO kring skyddsutrustning på vårdinrättningar.

Det är ju bara att läsa innantill.

EDIT: formulerade inlägget mindre från hjärtat
Citera
2020-10-03, 21:58
Avslutad
Citat:
Man gör som sVÄrje så är man en banditmonarki. Vad Taiwan har med saken att göra är fullständigt irrelevant.

Dock kan man jämföra hanteringen av pandemin mellan Republiken Taiwan och Banditmonarkin SvärJE.

Ett enkelt mått på hur framgångsrik respektive land är att jämföra antalet döda.

Frågor på det?
Så rent allmänt har du inget problem med länder som inte gör som Taiwan?

Svar på det?
Citera
2020-10-03, 21:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför? Jag ser inte att världen går under för att vi inte får uppdateringar över helgen. Tvärtom rätt skönt att inte behöva prata corona ett par dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
What a strange thing to reply after you’ve crawled several pages back in the thread about it.

There’s obviously some growth going on in the population and it’s important that these things are tracked and a close eye is kept on them instead of shutting the lid on it to the public. There’s a second wave hitting Europe and it will likely hit here as well.

Björn Eriksson nämnde på Region Stockholms presskonferens

att de siktar på att ha en daglig presskonferens.
Citera
2020-10-03, 22:06
Avslutad
Citat:
Så rent allmänt har du inget problem med länder som inte gör som Taiwan?

Svar på det?

Du får vända dig till de länderna. Jag jämför Sverige med Taiwan.

Sverige är en Banditmonarki där:

1. Ett sociopatiskt fiasko till flockimmunitet råder som ”strategi”

2. Covidsjuka gamlingar mördas

3. 7 döda för Republiken i jämförelse med närmare 6000 döda för Banditmonarkin.

Frågor på det?
Citera
2020-10-03, 22:11
Avslutad
Citat:

Frågor på det?
Nej, jag frågar dig. Skulle Sverige fortfarande vara en banditmonarki om Sverige istället gjorde som Norge, Finland eller Danmark? De gör ju inte heller som Taiwan.

Svar på det?
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Frågor på det?

Fantastisk skillnad på pandemihantering i länderna i Asien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Just därför hade det varit bra att utnyttja sommaren till att pressa ner smittspridningen så mycket som möjligt. Det hade varit bra att möta hösten med så få smittbärare som möjligt i samhället, så att man hade kunnat ägna resurser åt att bryta alla smittkedjor.
Fast det där låter otroligt destruktivt, att sabba alla svenskars sommarsemester till i princip ingen nytta.

Vi har redan bland Europas lägsta förekomst av c19. Det blir inte mindre än så här. Det här är det nya normala. Länder som har mindre c19 än vi, har det bara för att de skjuter upp introduktionen av v19 i deras land.
Citat:
Som hände under våren. Folkhälsomyndigheten borde ha insett att omfattande smittspridning skulle leda till att smittspårningen inte orkar med. Därför borde Folkhälsomyndigheten ha satsat mycket hårdare på att inte låta smittspridningen skena iväg. Det som skedde under våren, var en stor skandal. Det borde inte ha inträffat. Sverige hade fördelen att ha mycket längre varsel än exempelvis Italien. Folkhälsomyndigheten valde att inte utnyttja den fördelen. Istället så klantade sig Folkhälsomyndigheten rejält.
Inte "exempelvis" Italien. Vi hade längre varsel än enbart Italien, i Europa.
Citat:
Nu befarar jag att Folkhälsomyndigheten kommer att upprepa vårens misstag. Ifall smittspridningen skenar ännu en gång, så befarar jag att Folkhälsomyndigheten återigen kommer att stå handlingsförlamad och titta på.
Fast här lever du lite i en fantasivärld. Vi kommer aldrig igen få mindre covid än idag. Vänj dig. Om du ska se det som ettt misslyckande att någon får covid, så kommer det bli många misslyckanden att sörja.
Citera
2020-10-03, 22:12
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Banditmonarki:

Specialprivilegier och behandlingar för regimen och etablissemanget. För ”flocken” gäller.

1. Sociopatisk flockimmunitet

2. Mord på covidsjuka gamlingar

Fler frågor på vad en banditmonarki är för något?

Intressat:

"Specialprivilegier och behandlingar för regimen", är det USA du syftar på?

"Sociopatisk flockimmunitet", är det någon av de 41 länder med fler rapporterade covid-19 fall/miljon invånare du syftar på?

"Mord på covidsjuka gamlingar", är det någon av de 13 länder som har ett högre antal avlidna i/med covid-19 per miljon invånare än Sverige du syftar på?

Eller är du bara en hjärndöd flashbackare som hatar Sverige och svenskarna så mycket att du inte ens stavar "Sverige" på ett korrekt sätt?

"Glada nyhet" för dig då: Sedan början av 1980-talet så har vi, folket, blivit allt mer postmoderna och allt mindre rasistiska.

http://www.worldvaluessurvey.org/WVSOnline.jsp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in