2020-10-03, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, vi blir nok ikke enige. Helt greit det! Jeg følger deg ikke helt med disse skillelinjene, men jeg mener altså at noen andre enn TH har vært på åsstedet og utført en reell aksjon. Som har etterlatt visse reelle spor, bla. slepespor, spor etter kvelning mm. Så er åsstedet staget, enten samtidig, eller i etterkant - hvor trusselbrevet er det mest sentrale stagingelementet. Mulig også fake spor som skal illustrere hvordan GM har tatt seg inn. Jeg tror at bilen ved 9 tiden samt hettemannen er ekte spor, fra folk som har hatt en rolle i drapet. Tror ikke at TH har leid inn folk til å lage et slikt skuespill.
Jeg heller også mot at det er reelle spor, men at th har icenesatt opplegget. Hans opptreden i saken og spor, manglende spor indikerer skyld.
Citera
2020-10-03, 19:04
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg heller også mot at det er reelle spor, men at th har icenesatt opplegget. Hans opptreden i saken og spor, manglende spor indikerer skyld.

Tror du det var en mesterplan som hele familien var med på? Løp de rundt med hetter, skjerf, hver sin walkie talkie, snakket røverspråk og ringte AE sin telefon for å gi koder om noe lurt?
Citera
2020-10-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
VE siktet, og kanskje vitnet er MB?
Eks-svogeren er et vitne. At MB påvirket han ?
Citera
2020-10-03, 19:06
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Eks-svogeren er et vitne. At MB påvirket han ?

Nei. MB er et sentralt vitne
Citera
2020-10-03, 19:07
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Flere her lurer på om den som ble truet er den samme personen som ble utsatt for hærverk på sine biler.
Tror jeg ikke. Politiet etterforsket fra dag 1 hvem som risset i bilen til forretningspartneren, så vedkommende trengte nok ikke anmelde det egenhendig. Ser ikke bort fra at flere har blitt truet i denne saken.
Citera
2020-10-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Flere her lurer på om den som ble truet er den samme personen som ble utsatt for hærverk på sine biler.

En av Tom Hagens forretningspartnere meldte fra til politiet da bilene hans ble utsatt for hærverk. beslag av biler gjort på Østlandet. hvem tipper man det er?
Citera
2020-10-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Nei. MB er et sentralt vitne
mener du at MB gikk til politi da han følte seg truet av en H-slektning?
Citera
2020-10-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Tror det er VE som er siktet nå.

Men hvis dette skjedde i sommer, hvorfor kommer tiltalen nå tror dere? Tar det så lang tid å etterforske eller hva tenker dere?
Tenker også ve har noe med saken å gjøre. Politiet får nå anledning til å avhøre ve om andre ting også. Håper han er godt forberedt....
Citera
2020-10-03, 19:13
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
mener du at MB gikk til politi da han følte seg truet av en H-slektning?

Aner ikke, men det hadde passet perfekt i hypnosen min
Citera
2020-10-03, 19:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Ny teori.

TH bryr seg liksom ikke om penger, men han liker å se at formuen vokser.

Kanskje var ingen av barna hans skikket til å overta imperiumet og VE ble utpekt som arveprins.

Da AE bestemte seg for å ta ut skilsmisse så hadde hun fått snusen i at VE skulle arve imperiumet.

Men da bestemte hun seg for å kontakte advokat for å få sine rettmessige 50% av formuen ved skilsmisse, for at barna iallefall skulle få halvparten.

Da har plutselig VE også motiv.

Ikke akkurat en ny teori, dette har vel vært den mest omdiskuterte teorien i tråden det siste året. Men absolutt en plausibel teori. Det var nok en grunn til at VE kom tilbake til TH Eiendom i 2018, og det var neppe tilfeldig. Jeg skrev litt om dette tidligere, bl.a. her:

Citat:
Jeg tenker at nevøen VE definitivt kan ha et selvstendig motiv. Han kan være utpekt som, eller anse seg selv som, arvtager til store deler av THs business. Det kan være grunnen til at han returnerte til TH Eiendom i 2018, etter å ha vært "ute i verden" noen år og opparbeidet seg diverse erfaringer andre plasser.

Vi vet at TH har 3 barn som ikke er egnet til å overta, kanskje med unntak av presten. Men selv hun er neppe støpt til å drive hele imperiet videre.

Dersom THs forretninger var økonomisk truet, kan VE ha hatt en egeninteresse i å delta i skadeforebygging.

Vi vet han han er en av få som TH anser som fortrolige og stoler på. Det er antagelig gjensidig.
Citera
2020-10-03, 19:14
Medlem
Citat:
Det var beleilig at TH og VE var sammen på Futurum denne dagen og ga hverandre gjensidig alibi mens det som skulle skje skjedde. De har nok sørget for at så mange som mulig på arbeidsplassen har sett dem. At de skal ha tatt seg usett til fots til SV4 for å drepe, stage, fjerne lik og rydde opp i løpet av arbeidsdagen er nærmest utenkelig. Så ja, her er det fler som står bak. Anbefaler også Jørn Lier Horsts teorier om saken.

Jeg vil tro det var mest beleilig for VG.
Citera
2020-10-03, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hvis VE står bak truslene mot vitnet så er han involvert i selve drapet også.

En ansatt i et firma ville aldri ha vært så lojal mot sin arbeidsgiver at han truer vitner til taushet bare for å beholde jobben.

Tipper VE er medskyldig i drapet hvis det er ham som har blitt siktet.
tenker det samme. Han kan være bilmann.og bortkjører. Er også hans alibi idiotsikkert?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in