2020-10-03, 18:13
Medlem
Nå når enda en fra Hagen slekta blir siktet for trusler mot et vitne så må vel Hagen barna skjønne at det er noen fra slekta som har drept moren deres.

Skulle ikke undre meg om nettopp denne siktelsen er det som får dem i tale igjen.
Citera
2020-10-03, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror du har misforstått. Det er en slektning som er siktet. Artikkelen sier ikke at vitnet som ble truet er en slektning.
Du har god oversikt, hvem sin bil var det som ble tagget igjen?
En tilfeldig person?
Ansatt, hvem?
Citera
2020-10-03, 18:17
Medlem
Slettsnokens avatar
Edit: Ser nå at det var en han.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-03 kl. 18:20.
Citera
2020-10-03, 18:17
Medlem
Ex svoger er vitnet og VE er den som nå har blitt siktet?
Citera
2020-10-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Det skulle ikke forundre meg om den som nå er siktet er den samme som risset «vær stille», altså en kvinne.

Da holder jeg en knapp på yngstedatter som har vært den av Hagenbarna med høyest aggresjonsnivå, i det minste utad.
Leste tidligere i tråden at advokaten bekrefter at ingen av barna er slektningen som er siktet?
Citera
2020-10-03, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ex svoger er vitnet og VE er den som nå har blitt siktet?

Og det vet du sikkert eller er det noe du gjetter ?
Citera
2020-10-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Det første jeg tenkte er at VE er siktet for å ha løyet om møtet med han fyren i forhold til Kvitfjell?
Var det ikke noe med at han sa feil dag?

Regnes VE som en slektning?

Politiet mener en slektning av drapssiktede Tom Hagen (70) har forsøkt å påvirke et sentralt vitne i straffesaken.

Påvirke et sentralt vitne via telefon samtale på forsommeren?
Ringe å si at han må si det var en annen dag?
Ved å si det så skjønner jo motparten at han er skyldig og har noe med forsvinningen å gjøre?

Logikken med å få noen til å lyve om den datoen til Kvitfjell stemmer ikke, for hvis motparten som anmeldte han ble truet til å lyve om dato, så ville han jo tjent selv på å lyve også i og med at han "var med" på Kvitfjell?

Kan noen forklare siktelsen nærmere?

EDIT:
Påvirke et sentralt vitne, hvordan kan det være et sentralt vitne?

Kan VE ha prøvd å påvirke kontordamen?

Hvem andre enn kontordamen, TH, sønnen og dattera er sentrale vitner?

Jeg vet ikke hvem som truet eller hvem som ble truet. Men saken om uenigheten om hvilken dag to personer møttes, ble omtalt i en artikkel i Aftenposten den 05.05.2020. Link finnes i dette innlegget:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citat:
Aftenposten har snakket med mannen som ble oppgitt som alibivitne.

– Politiet påsto at de hadde fått opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt område i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svært ubehagelig, sier han til Aftenposten.

– Det viste seg at det ikke var bilen min de var mest interessert i likevel, sier mannen til Aftenposten.

Han opplevde avhøret slik at politiet var ute etter å bekrefte det den andre personen hadde forklart som sitt alibi for den dagen Anne-Elisabeth Hagen forsvant.

– Det de var ute etter, var om jeg kunne bekrefte at jeg hadde møtt den aktuelle personen den 31. oktober, sier han.

Politiet skal ha fått oppgitt at de to hadde møtt hverandre på en adresse som ligger omtrent 20 mil fra Hagens bolig.

Men det kunne han ikke bekrefte.

– Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 18:22.
Citera
2020-10-03, 18:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Leste tidligere i tråden at advokaten bekrefter at ingen av barna er slektningen som er siktet?
Ja, jeg burde ha lest artikkelen først, du har rett.

Edit: Jeg tror fortsatt at den som risset «vær stille» var en kvinne, muligens et av barna.

Det er ikke tvil om at løsningen ligger hos AE’s nærmeste, noe den nye siktelsen vitner om.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-03 kl. 18:25.
Citera
2020-10-03, 18:22
Medlem
Hvis VE står bak truslene mot vitnet så er han involvert i selve drapet også.

En ansatt i et firma ville aldri ha vært så lojal mot sin arbeidsgiver at han truer vitner til taushet bare for å beholde jobben.

Tipper VE er medskyldig i drapet hvis det er ham som har blitt siktet.
Citera
2020-10-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke hvem som truet eller hvem som ble truet. Men saken om uenigheten om hvilken dag to personer møttes, ble omtalt i en artikkel i Aftenposten den 05.05.2020. Link finnes i dette innlegget:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Takk, perfekt.
Akkurat det her jeg siktet til;

– Politiet påsto at de hadde fått opplysninger om at bilen min var observert i et aktuelt område i tidsrommet for forsvinningen. Det var jo ikke riktig. Jeg syntes det var svært ubehagelig, sier han til Aftenposten.

Nei, det stemmer ikke. Jeg møtte ikke denne personen den dagen. Det var dagen etterpå vi traff hverandre, 1. november, omtrent midt på dagen, sier mannen til Aftenposten.

Dersom det er samme person som nå er siktet, og det er denne samtalen det refereres til, så er det jo VE og et sentralt vitne.

https://www.aftenposten.no/norge/i/y328ME/politiet-jakter-paa-flere-medhjelpere-og-vurderte-flere-paagripelser-da-tom-hagen-ble-paagrepet-og-s iktet?
Politiet vurderte å pågripe begge for lenge siden, men nå er en av dem siktet? (VE?)

Det eneste jeg ikke skjønner med trusselen er at hvorfor skulle VE true "vitne" på den tid til å si en annen dato for når dem møttes? VE måtte da skjønne at "vitne" ville sladre eller skjønne at VE var medskyldig hvis han direkte ba han lyve?
Det er noe mer som ikke henger på greip her? Hvem er "vitne"?
Kan vitne nå sladre på VE for selv ikke å bli involvert?
Senast redigerad av Idasma 2020-10-03 kl. 18:27.
Citera
2020-10-03, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Hvis VE står bak truslene mot vitnet så er han involvert i selve drapet også.

En ansatt i et firma ville aldri ha vært så lojal mot sin arbeidsgiver at han truer vitner til taushet bare for å beholde jobben.

Tipper VE er medskyldig i drapet hvis det er ham som har blitt siktet.

Er VE i familie med TH!?
Citera
2020-10-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Og det vet du sikkert eller er det noe du gjetter ?

Nesten alt i denne tråden er gjetning og synsing, men spørsmålstegnet bakerst i setningen indikerer at jeg lurer på om dette kan være svaret. Litt merkelig hvis TH og f.eks VE er uskyldige at de skulle ha ett behov for å true vitner, men er de skyldige så er det jo logisk.

Kan denne bilen som ble ripet opp være utført av samme person?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in