2020-10-03, 14:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Märkligt om du tror det.

USA är en gigantisk krigsmaskin, de har fört krig och varit inblandade i konflikter och statskupper i alla tider.
Trump har lovat flera gånger att ta hem trupperna från Syrien, men det har inte hänt. Däremot gullar han med Israel. Och han har brutit ett avtal med Iran, ett avtal som alla (utom Israel) hyllade.

USA har nog haft de sämsta åtgärderna mot Covid-19, en av de sämsta i alla fall. Och Vita Huset tycks ju inte ha följt restriktionerna själva. Det visar ju med vilken nonchalans de behandlar pandemin. De tar inte människors hälsa på allvar.
Det måste vara en stor besvikelse för Trumps anhängare att en stark man som han kan bli sjuk av ett litet virus!

Tror? Jag vet. Trump avslutade kriget i Syrien. Jag misstänker att det var USA som skapade IS.

Iran ska inte ha rätt till kärnbränsle av USA. Varför köper dom inte kärnbränsle av Kina istället???

USA har haft lika bra strategi som övriga världen har. Endast Kina låste in sin befolkning och stängde ned. Indien stängde ned, men nu har det exploderat igen.

Om två veckor är han uppe på fötterna igen.
2020-10-03, 14:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utan tvekan gör de det. Vilket ju är en illusion.
Ett bra trick för att värva röster alltså. "Titta på mig, jag är bäst och mot etablissemanget".
Då accepterar man lögner och brutna vallöften.
När blev folk så lättlurade egentligen? Något måste ha gått mig förbi i den här fixeringen vid Trump.
2020-10-03, 14:40
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Säg inte det.
Vad har Al Bundy lurat i dig nu? Att distansrallies skulle vara bra för Trump? Dream on ditt lilla våp...ju tidigare du accepterar förlusten desto enklare kommer du ha att diagnosticera din magkänsla efteråt.

Jag sitter själv och funderar över om det ens är the superspreader in chief vi kommer få se på zoom-rallyt eller om det är en deepfake version av honom bara. GRU har som du vet, ganska stora muskler -- och en kanal rakt in till VH genom Ron Johnson.
2020-10-03, 14:41
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror? Jag vet.
Pfft, du tror du vet...slängen av desinformationssjukan är tydlig hos dig.
2020-10-03, 14:43
Avstängd
Citat:
Ett bra trick för att värva röster alltså. "Titta på mig, jag är bäst och mot etablissemanget".
Då accepterar man lögner och brutna vallöften.
När blev folk så lättlurade egentligen? Något måste ha gått mig förbi i den här fixeringen vid Trump.
Att snackmedia, bloggar och twitter har ersatt traditionell nyhetsmedia för många är en viktig pusselbit. Men säger man det här på FB börjar folk ju ropa "Jaha, du älskar DN va?!"
2020-10-03, 14:49
Avslutad
Citat:
Det verkar som har rätt i det, det är gapigheten, självsäkerheten, arrogansen som folk gillar. Politiken verkar underordnad. Ser de detta fortfarande som uppnosighet mot "etablissemanget"?

Du inser att det är just på grund av det skälet Biden är kandidat, va?

Skälet till att folk - och därför också Obama - la märke till honom 2008 var att han stod och svor och gormade i TV. Han var en "macho", som inte tvekade att snacka skit och såg ut som han var redo att närsomhelst slå en republikan på käften. Blev en perfekt kontrast till Obama, som var mycket lugnare. Precis som den kolugne tråkmånsen Pence blev en bra kontrast till Trump.

Och hade inte Biden blivit VP är det noll jävla chans att han blivit kandidat senare.

Att Bidens populistiska machoattityd på senare dar spätts ut har att göra med ålder och - troligen - begynnande demens, samtidigt som den extrema vänsterflygeln hos demokraterna kräver att han ska stå på knä, bära munblöja och sitta isolerad i en jävla källare.

En Biden som är 20 år yngre (och därmed i upplevd ålder i princip jämnårig med Trump) är nästan lika macho som Trump (undantaget creepy Joes pedofila tendenser).
2020-10-03, 14:50
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att snackmedia, bloggar och twitter har ersatt traditionell nyhetsmedia för många är en viktig pusselbit. Men säger man det här på FB börjar folk ju ropa "Jaha, du älskar DN va?!"
Ja, det blir ett ekosystem som man inte kan slå sig ut ur. Man skedmatas med allt...typ, och rekommendationsmotorerna bara eldar på det man vill höra in absurdum. Med tiden blir man som en av Pavlovs hundar; än mer styrd av de betingade reflexerna såsom den förljugne nyhetsherren önskat.
2020-10-03, 15:06
Medlem
DaEzzs avatar
Nya fräscha odds på majoritet i Senaten efter valet, här har något hänt dvs nu är Demokraterna favoriter till majoritet med 2 ggr pengarna jämfört 2,5 för GoP:

https://www.unibet.se/betting/sports/filter/politics/usa

Intressant utveckling, för någon vecka sedan var GoP klara favoriter.
2020-10-03, 15:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nya fräscha odds på majoritet i Senaten efter valet, här har något hänt dvs nu är Demokraterna favoriter till majoritet med 2 ggr pengarna jämfört 2,5 för GoP:

https://www.unibet.se/betting/sports/filter/politics/usa

Intressant utveckling, för någon vecka sedan var GoP klara favoriter.

För att GOP har mer stolar som ska bytas.
2020-10-03, 15:29
Medlem
0rganets avatar
Donalds kampanj chef Bill Stepien, som ersatte psykiskt sjuka Brad Parscale, har oxså smittas av Trumpflunsan:
Citat:
Trump's campaign manager tests positive for Covid-19
https://www.msn.com/en-us/news/politics/trumps-campaign-manager-tests-positive-for-covid-19/ar-BB19EX6J?OCID=ansmsnnews11

Oj isolation i minst 2 veckor och valet är om 1 månad!!

Så många framgångar att alla kommer tröttna på dessa..
2020-10-03, 15:29
Medlem
zergrushs avatar
Donalds nuvarande kampanjchef har COVID, efter att propagerat mot och struntat i smittskydd. Den förre sitter på mentalsjukhus efter att ha misshandlat sin fru (dessutom anklagad för att ha snott ~40 miljoner dollar).
Och de som hade posten innan dess sitter i federala fängelsen...

The best people! MAGA!
https://edition.cnn.com/2020/09/30/opinions/trump-debate-national-security-disaster-vinograd/index.html
Citat:
Trump's debate performance was a national security disaster

Edit: Och som vanligt är det ingen som tänker på Chris Christie.
https://twitter.com/alweaver22/status/1312143427186814977
Citat:
Chris Christie, just now on ABC, says he has "not been contacted by the White House" re COVID/contact tracing.
Says he found out about Hicks's diagnosis through media reports last night... went this a.m. in NJ to get a test. Will receive results first thing Sat a.m.
Senast redigerad av zergrush 2020-10-03 kl. 15:33.
2020-10-03, 15:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
För att GOP har mer stolar som ska bytas.

Det är inte bara därför, de har även varit den enda bromsklossen för ett andra ekonomiskt bidrag till det amerikanska folket trots att det är fruktansvärt många som riskerar att vräkas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in