2020-10-03, 13:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Om något så har Trump visat hur simpelt arbetet som POTUS kan vara, det får man ändå ge honom.

Det är därför att han har dragit ner ämbetet till sin nivå, en kaxig VD, posör och rundsnackare istället för en ambitiös administratör, planläggare och politisk styrman (som arbetar under lagarna, inte anser sig stå över dem). Och därför att han har strävat efter att koppla ur kontroll och insyn från både kongressen och nyhetsmedia.

Jefferson, Lincoln och Kennedy hade blivit förfärade om de hade kunnat se detta förfall och nerdekande av deras gamla ämbete. T o m Ronald Reagans dotter sade nyligen att hennes far skulle ha blivit äcklad av Trumps vräkiga, buffliga och arrogant ansvarslösa stil i Vita huset.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-03 kl. 13:58.
2020-10-03, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Några fler debatterinför vlet lär det nog inte bli mellan presidentkandidaterna. Tur för Trump att inte behöver blamera sig fler gånger och ännu mer tur för Biden som inte behöver riskera sitt försprång genom politiska felsägningar.

Kanske väljarna kan få se en mer kvalitativ debatt mellan debattproffset Harris och den skenv i anden.helige men i jämförelse med Trump både mer belevade och bättre påläste Pence som plåster på såren. Gör Harris som förväntat bra ifrån sig mot Pence så får nog Trump besöka arbetsförmedlingen med ett uselt C.V i handen.

Jag undrar hur Biden tänker göra. Det blir lite konstigt om han ska gå på de planerade debatterna själv men han får ju då ett utmärkt tillfälle att tala om sin egen politik så varför inte?

Trump har ju klantat till det synnerligen effektivt för sig själv.
2020-10-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Trump ökar efter debatten mot Biden

https://www.friatider.se/trump-okar-efter-debatten-mot-biden

Hur trovärdiga är egentligen Breitbart? Jag följer andra undersökningar och just nu ökar inte Trump märkbart. Men det är möjligt han gör det i nästa vecka och efter ett tillfrisknande.

Jag hoppas att debatten mellan Trump och Biden kan hållas, den är viktig.
2020-10-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Potentialen för att folk skulle rösta på honom av ren sympati för den sjuke är nog begränsad - särskilt om det handlar om personer som inte redan till 95% hade bestämt sig för att rösta på Trump, och det är ju det intressanta i den här frågan. Jag tror inte heller att det är en särskilt bra mobiliserande faktor i nuläget.

Pence har samma karisma som ett degigt stycke bröd, att Trump inte kommer att kunna vara ute och hålla aggressiva tal runt landet är ett väldigt avbräck - Trumpfansens lojalitet är riktad mot Trump personligen, inte nödvändigtvis mot alla hans idéer och hugskott. Man köper det därför att det är Trump som spottar fram dem. Om Pence eller någon annan står och upprepar Trumps paroller kommer responsen förmodligen att bli rätt avslagen, det är Trump de hade velat se.

Jag håller inte med om Pence. Han är imponerande kolugn. Jag skulle vilja se honom tappa masken. Tänk att få se honom skrika ut i vrede: "Djävla CNN".

I vilket fall som helst hoppas jag att inte debatterna ställs in.
2020-10-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hur trovärdiga är egentligen Breitbart? Jag följer andra undersökningar och just nu ökar inte Trump märkbart. Men det är möjligt han gör det i nästa vecka och efter ett tillfrisknande.

Jag hoppas att debatten mellan Trump och Biden kan hållas, den är viktig.

Det var inte Breitbart som gjorde undersökningen. De länkade till denna undersökning:

https://www.investors.com/news/joe-biden-lead-over-donald-trump-narrows-after-presidential-debate-ibd-tipp-poll/
2020-10-03, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag håller inte med om Pence. Han är imponerande kolugn. Jag skulle vilja se honom tappa masken. Tänk att få se honom skrika ut i vrede: "Djävla CNN".

I vilket fall som helst hoppas jag att inte debatterna ställs in.
Han är lugnare, ja, men Trumps fanbase vill se just den där respektlöse "fuck-you-cowboyen" och carnival barkern, det är honom de diggar. Identifikationen med Trump som person, hur missledd den än är - han är inte en man av folket, han var dollarmiljonär vid åtta års ålder! - är enormt viktig, det är den som bär upp rörelsen. Pence är i stort sett en nolla för den vanlige Trumpanhängaren.
2020-10-03, 14:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Han är lugnare, ja, men Trumps fanbase vill se just den där respektlöse "fuck-you-cowboyen" och carnival barkern, det är honom de diggar. Identifikationen med Trump som person, hur missledd den än är - han är inte en man av folket, han var dollarmiljonär vid åtta års ålder! - är enormt viktig, det är den som bär upp rörelsen. Pence är i stort sett en nolla för den vanlige Trumpanhängaren.

Ja den attityden vill jag se.

Vad har hans förmögenhet att göra med saken? Jag är inte kvinna, menar du att jag inte kan representera kvinnors intresse på grund av det? Är jag endast representativ utifrån kollektiva egenskaper som kön, ålder, etnicitet etc. enligt dig?
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Det verkar som har rätt i det, det är gapigheten, självsäkerheten, arrogansen som folk gillar. Politiken verkar underordnad. Ser de detta fortfarande som uppnosighet mot "etablissemanget"?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag undrar hur Biden tänker göra. Det blir lite konstigt om han ska gå på de planerade debatterna själv men han får ju då ett utmärkt tillfälle att tala om sin egen politik så varför inte?

Trump har ju klantat till det synnerligen effektivt för sig själv.
Biden mot Pence, kanske, åtminstone en av dessa debatter? Fast det skulle innebära ett par jättestora elefanter som ingen förväntades tala om, mitt i rummet.
2020-10-03, 14:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Det är därför att han har dragit ner ämbetet till sin nivå, en kaxig VD, posör och rundsnackare istället för en ambitiös administratör, planläggare och politisk styrman (som arbetar under lagarna, inte anser sig stå över dem). Och därför att han har strävat efter att koppla ur kontroll och insyn från både kongressen och nyhetsmedia.

Jefferson, Lincoln och Kennedy hade blivit förfärade om de hade kunnat se detta förfall och nerdekande av deras gamla ämbete. T o m Ronald Reagans dotter sade nyligen att hennes far skulle ha blivit äcklad av Trumps vräkiga, buffliga och arrogant ansvarslösa stil i Vita huset.
U r full of shit, verkligen...

Trump är förvisso en av de sämre presidenterna men samtidgt hyllar du , som en liten tös, de presidenter som sannerligen inte varit felfria,

Kennedy, som smugglade horor in till Vita Huset och ljög om sina svåra sjukdomar, och startade kriget i Vietnam, och höll tillbaka medborgarrättsrörelserna, osv...

Trump är en del av en utveckling där politiken blir alltmer polariserad , det började inte med Trump.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Men han har gjort mycket skada genom att dra USA ur Parisavtalet och förneka klimatkrisen, som han ironiskt nog medger lite försiktigt nu. Han vet att den inte går att förneka längre. Miljöskyddslagar har han avskaffat.
Va!? Räcker det inte bara med att kratta lite i den federalt ägda skogen? Nä, såklart inte, och Trump har ingen plan för någon omställning heller, utan han går i tron att privata intressen (Läs: andra som är rikare än honom) ska lösa den uppgiften. Det är som sagt, inte speciellt svårt att "leda" så...men att 'lyckas' (för-)leda folk in i fördärvet som han är på väg att göra (och har gjort), är ändå på något udda vis ganska imponerande.

Citat:
Potentialen för att folk skulle rösta på honom av ren sympati för den sjuke är nog begränsad - särskilt om det handlar om personer som inte redan till 95% hade bestämt sig för att rösta på Trump, och det är ju det intressanta i den här frågan. Jag tror inte heller att det är en särskilt bra mobiliserande faktor i nuläget.
Folk lägger inte sin röst på någon för att man tycker synd om den. En mer långsökt strategi finns inte att finna i den politiska kampanjhandboken. Nån pengakåt aphjärna gör säkert det, men i absoluta tal, så får man nog utgå från att den delen av befolkningen är försvinnande liten.

Citat:
Pence har samma karisma som ett degigt stycke bröd, att Trump inte kommer att kunna vara ute och hålla aggressiva tal runt landet är ett väldigt avbräck - Trumpfansens lojalitet är riktad mot Trump personligen, inte nödvändigtvis mot alla hans idéer och hugskott. Man köper det därför att det är Trump som spottar fram dem. Om Pence eller någon annan står och upprepar Trumps paroller kommer responsen förmodligen att bli rätt avslagen, det är Trump de hade velat se.
Personkulten är verklig. Vilket inte borde förvåna någon egentligen eftersom idoldyrkan i USA har varit skyhög sen TV:n uppfanns. Att tro Pence slår igenom, på bästa sändningstid, vore en större sensation än Trumps vinst 2016.

Citat:

Välformulerad, som vanligt
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det verkar som har rätt i det, det är gapigheten, självsäkerheten, arrogansen som folk gillar. Politiken verkar underordnad. Ser de detta fortfarande som uppnosighet mot "etablissemanget"?
Utan tvekan gör de det. Vilket ju är en illusion.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in