2020-10-03, 12:17
Medlem
Alla i stockholms undergroundscen bör ta sig en ordentlig titt i spegeln. Arrangörer och deltagare. Vi pratar om "en mans gärningar" som MissToqueville säger, men gärningarna blev möjliga på grund av den störda miljö där Damien var kung. Det är nog bra om man är försiktig med att outa folk men det finns ett visst ansvar i att inte ha gjort någonting allst innan äcklet har BLIVIT DÖMD FÖR VÅLDTÄKT. Det är uppenbart att folk har vetat om hans rubbningar, i alla fall haft misstankar. Varför har han inte konfronteras innan? Varför har man aldrig hört om det här innan?

Att visa god min har varit viktigare än "techno och kärlek"...
Stockholms UG handlar inte om acceptans och jämställdhet så som den vill framstå som. Det är en upprättad exclusive club där det handlar om att vinna status åt sig själv och sina kompisar och att känna sig viktig. När det fungerar på det sättet så hamnar moralen i andra hand. Att öppna ögonen och kritisera technokungen Damien Eie hade varit en risk att förlora eget anseende.
Citera
2020-10-03, 12:27
Medlem
Det råder närmast en "don't ask don't tell"-kultur på bögscenen där det är långt ifrån ovanligt att träffa unga pojkar, i någon mån rättfärdigat av att de själva träffade äldre män under sina pojkår.

Det kan man tycka vad man vill om men det verkar inte anses som särskilt problematiskt bland bögarna själva.
Problemet här är den psykiska tortyr han utsatte pojken för med sin utpressning och misshandel. Sexet, i övrigt, är en hyfsat accepterad del av bögkulturen.
Citera
2020-10-03, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av investokay
Alla i stockholms undergroundscen bör ta sig en ordentlig titt i spegeln. Arrangörer och deltagare. Vi pratar om "en mans gärningar" som MissToqueville säger, men gärningarna blev möjliga på grund av den störda miljö där Damien var kung. Det är nog bra om man är försiktig med att outa folk men det finns ett visst ansvar i att inte ha gjort någonting allst innan äcklet har BLIVIT DÖMD FÖR VÅLDTÄKT. Det är uppenbart att folk har vetat om hans rubbningar, i alla fall haft misstankar. Varför har han inte konfronteras innan? Varför har man aldrig hört om det här innan?

Att visa god min har varit viktigare än "techno och kärlek"...
Stockholms UG handlar inte om acceptans och jämställdhet så som den vill framstå som. Det är en upprättad exclusive club där det handlar om att vinna status åt sig själv och sina kompisar och att känna sig viktig. När det fungerar på det sättet så hamnar moralen i andra hand. Att öppna ögonen och kritisera technokungen Damien Eie hade varit en risk att förlora eget anseende.
Jag har ingen som helst inblick i de sfärerna men det är uppenbart att de skiljer sig avsett från de jag rör mig i. Alla verkar ha vetat i alla tider vad han gått för men nu snubblar de formligen över varandra i sin iver att överträffa varandras fördömanden och avståndstaganden. Ojojoj så chockade och besvikna de är helt plötsligt.
Citera
2020-10-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag har ingen som helst inblick i de sfärerna men det är uppenbart att de skiljer sig avsett från de jag rör mig i. Alla verkar ha vetat i alla tider vad han gått för men nu snubblar de formligen över varandra i sin iver att överträffa varandras fördömanden och avståndstaganden. Ojojoj så chockade och besvikna de är helt plötsligt.
Det unisona avståndstagandet har sin grund i den vidriga behandling han utsatte killen för, inte hans generella förkärlek till tonårspojkar skulle jag förmoda. Många av de här människorna är dessutom sådana att de alltid ska skrika jättejättehögt för vinna acceptans från andra inom gruppen. Att det finns minderåriga på Grinder och att folk inte gör sig någon större möda att verifiera någons ålder är ingen hemlighet.
Citera
2020-10-03, 12:45
Medlem
Abyss99s avatar
Ditt vidriga jävla avskum till människa! Hoppas dina "bajen-polare" rensar och plockar dig när du kommer ut. Dom kan garanterat spelet..

https://imgur.com/a/TsmFido
Citera
2020-10-03, 12:55
Medlem
knarkapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abyss99
Ditt vidriga jävla avskum till människa! Hoppas dina "bajen-polare" rensar och plockar dig när du kommer ut. Dom kan garanterat spelet..

Att kgb som tydligen vetat om vad han sysslat med skulle plocka honom?
Att kgb som står för fult spel mot alla men inte kan rannsaka sig själva skulle plocka honom?
Det skulle jag vilja se!
Citera
2020-10-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abyss99

Hoppas också att Bajen plockar honom. Men även att dom sköna öppna PK knarkarna på ravescenen där han tydligen var "kung" kliver in i matchen och gör det som förväntas av någon som anser sig inte behöva någon kontroll i form av rättssamhälle utan ska lösa allt själv.

Måste man knarka för att ha sex så har man stora problem...
Citera
2020-10-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Vill du förtydliga om vad som hände på Thailand?

Han knullade småpojkar i Thailand, vilket i sig kanske inte är så uppsendeväckande, men Eie lyckades även åka fast i Thailand för sexbrott mot barn. Eie försvann lite oväntat ett tag, och dom uthängda personerna i hans närhet har alla hjälpt till att dölja detta faktum, vilket jag tycker rättfärdigar uthängingen av dom.
Hade dom inte hjälpt Eie att dölja vad som hände i Thailand hade nog den 14 åriga pojken sluppit bli hans offer.
Citera
2020-10-03, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonoo
Varför har GM skyddad identitet?

GM har inte skyddad identitet utan är registrerad som utvandrad sedan 2016. Troligtvis för att undgå Skatteverkets blick då rejvfester nästan exklusivt är svarta.

Det är bara någon som inte lyckats hitta bögjäveln på ratsit som spekulerat i skyddat ID tidigare i tråden.
Citera
2020-10-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electric_boogie
Det är tystnadskulturen som verkar finnas här, som det gäller. Om dessa män också kände till detta gällande Eie så bör de också publikt shameas för detta, man håller inte tyst om en pedofil, då är man fan lika illa själv!

Du är ju helt bränd. Det finns ingenting som tyder på att någon av de du pratar skit om skulle ha hållit tyst om eller mörkat Eies brott.

Hela scenen är i sorg, folk är arga, ledsna och chockade över att få reda på det här här om Eie. En av de du nämner skriver själv att det känns som om någon har dött.

Så sitter du som mobbare på flashback och sprider elaka rykten om folk du inte känner bara för att de jobbar i samma bransch som ett psycho.

Att du inte skäms.
Citera
2020-10-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkapa
Att kgb som tydligen vetat om vad han sysslat med skulle plocka honom?
Att kgb som står för fult spel mot alla men inte kan rannsaka sig själva skulle plocka honom?
Det skulle jag vilja se!

Han blev ju dock utkickad ut KGB för ett antal år sen. Att Bajenfolk känt till att han är gay? Absolut, huligansveriges sämst bevarade hemlighet. Att han drar sig till småkillar? Nej. Det hade så klart inte accepterats och det vet du oavsett hur mycket du hatar Bajen, trams.

Det mest fascinerande tycker jag nu är alla historier som kommer fram både här och på Facebook om folk som vet, eller har hört om, hans resor till Thailand. Hur i helvete kan folk inte ha reagerat på det tidigare?
Citera
2020-10-03, 14:02
Medlem
guldankans avatar
Han skriver att han har bilder på pojken och att han kommer kontakta pojkens familj samt sätta upp sexuella bilder på 14-åringen i hans bostadsområde. Dessutom hävdar Damien Eie att han har satt upp en bevakningskamera utanför pojkens hem.
– Har haft bra koll sedan i våras, haha, rätt lustigt, skriver Damien Eie till pojken.

Den förtvivlade pojken frågar vad han kan göra och då kräver Damien Eie att de ska ses en sista gång och att pojken ska ge honom 3 500 kronor.

Han kräver även en ursäkt från pojken – 14-åringen vädjar till festfixaren att han ska radera bilderna på honom.
– Det beror på hur bra du ber om ursäkt som avgör hur vi gör sen. Du får se dem när vi ses, jag raderar om du kör ärligt, svarar festfixaren, rapporterar Aftonbladet.

När pojken och festfixaren väl ses för ett sista möte blir 14-åringen istället misshandlad. Pojken lyckas fly efter att ha kravlat sig ur tröjan. Under rättegången framträdde ett vittne som kunde intyga att pojken hade skador.

Damien Eie säger i förhör att han inte minns något och de hotfulla sms:en till pojken kallar han för ”nonsens”.
– Man skriver dumma saker ibland utan mening, säger festfixaren.

https://stoppapressarna.se/svenskt/festfixaren-valdtog-och-misshandlade-pojke-i-skogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in