2020-10-03, 00:06
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Har du kollat fotot på ungen genom tineye eller liknande? https://tineye.com/
Citera
2020-10-03, 02:10
Medlem
Klarabella79s avatar
Hmmm blir själv virrig av texten. Men barnet registreras på mamman direkt den tar typ första andetaget/skriket, det gör man direkt till folkbokföringen dygnet runt.

Men du SÅG henne naken på riktigt när hon var gravid? Alltså inte bara på bild?

Kan det vara så att hon förlorat vårdnad om barnen? Att hon bortadopterat dessa eller vad man nu gör? Hon kan ha uppgett ”fader okänd” med bägge barn och därför kontaktades varken du eller förra mannen?

Många frågor...
Citera
2020-10-03, 04:18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ante!
första barnet som låg i magen när vi träffades har jag bara sett bild på samt såg ju hennes magen sen när den ungen var född så träffades vi säg 1-2månader EFTER och då var magen borta.

hon har skickat bild på gravidkroppen (när barn 2 skulle legat där) men inte sett det IRL.
har sett en bild men det var när han låg med masa slangar å allt eftersom han var förtidigt född.
Det finns två alternativ: Antingen fick hon missfall (och det är en jävligt stor grej för vissa, varpå hon nekar det fullständigt & lever in i en psykos) eller så har hon två identiteter. Skatteverket/folkbokföringen tilldelar barnet ett p.nr DIREKT (alltså timmar) barnet föds, det är standard. Detta p.nr har en personkoppling till modern i deras system. Dem har inte sekretess på det.
Senast redigerad av GoUoD 2020-10-03 kl. 04:21.
Citera
2020-10-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MomsPlusSkatt
Har du kollat fotot på ungen genom tineye eller liknande? https://tineye.com/

nej det har jag inte men OM det kommer någon mer bild så ska jag göra det tack för tipset
Citera
2020-10-03, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Hmmm blir själv virrig av texten. Men barnet registreras på mamman direkt den tar typ första andetaget/skriket, det gör man direkt till folkbokföringen dygnet runt.

Men du SÅG henne naken på riktigt när hon var gravid? Alltså inte bara på bild?

Kan det vara så att hon förlorat vårdnad om barnen? Att hon bortadopterat dessa eller vad man nu gör? Hon kan ha uppgett ”fader okänd” med bägge barn och därför kontaktades varken du eller förra mannen?

Många frågor...

japp jag såg det IRL när hon var gravid 2018. som jag fattade folkbokföringen även OM hon gjort en bortadopterat så skulle det stå något säger dom på skatteverket då hade det tex står att det varit sekretessbelagt och dom inte kan säga mer än det.

jadu många frågor är väl bara förnamnet så att säg
Citera
2020-10-03, 09:47
Medlem
Citat:
har varit i kontakt med folkbokföringen och dom säger det sker samma dag ett barn födds eftersom allt sker elektroniskt.
Ok. Då ligger fördröjningen i vårt datasystem, för där tar det en dryg vecka.
Citera
2020-10-03, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo

'okej ja som sagt står då inget om barn på henne där men allt annat finns som tex när hon flyttat och gjort adressändringar och sånt.
Citera
2020-10-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det finns två alternativ: Antingen fick hon missfall (och det är en jävligt stor grej för vissa, varpå hon nekar det fullständigt & lever in i en psykos) eller så har hon två identiteter. Skatteverket/folkbokföringen tilldelar barnet ett p.nr DIREKT (alltså timmar) barnet föds, det är standard. Detta p.nr har en personkoppling till modern i deras system. Dem har inte sekretess på det.

jao typ så sa dom på skatteverket med och med tanke på hur hon svara/reagerade när jag fråga om det hela så fick ja typ detta ''Det är ju jävligt konstigt men skit i det bara'' ''Du har inga rättigheter oavsett vad du hävdar så låt mig vara''

utifrån dom svaret så är jag typ 99% säker på det är något som INTE STÄMMER HÄR
Citera
2020-10-03, 10:35
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
jao typ så sa dom på skatteverket med och med tanke på hur hon svara/reagerade när jag fråga om det hela så fick ja typ detta ''Det är ju jävligt konstigt men skit i det bara'' ''Du har inga rättigheter oavsett vad du hävdar så låt mig vara''

utifrån dom svaret så är jag typ 99% säker på det är något som INTE STÄMMER HÄR
Ja då ringer du bara socialen
Citera
2020-10-03, 10:39
Medlem
hur mycket får dom lämna ut om henne då? jag menar är inte typ allt deras jobb sekretessbelagt?
Citera
2020-10-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo

du jobbar på skatteverket gissar jag?
Citera
2020-10-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Ja då ringer du bara socialen

hur mycket får dom lämna ut om henne då? jag menar är inte typ allt deras jobb sekretessbelagt???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in