2020-10-02, 17:04
Medlem
nu behöver jag råd/tips/ider ja vad fan som helst så att säga. vi kan hoppa över allt som har med moral/respekt/prata skit mm.

ska försöka göra mitt bästa att ge en förklaring kring det hela mm.

jag träffade en tjej för 2år sen som var på smällen då. den ungen föddes CA 5-6månader efter att vi började träffats. jag har aldrig träffat ungen (bara sett någon bild) sen tog det slut mellan oss men vi höll lite kontakt. så efter några månader så började vi att träffas igen och blev tsm. och hon blev med barn igen (hon sa/säger att det skulle vara mitt men det skulle i såna fall en faderskapsutredning få fastställa) den ungen föddes i början på förra månaden. MEN pga av vissa olika omständigheter kring allt å inget så tog jag i kontakt med folkbokföringsregistret skatteverket. och då säger dom att denna tjej INTE har något barn skrivit på sig?????? ( det finns inget sekretessbelagt över denna person heller) jag bara WTF höll på svimma eller vad man ska säga.
sa jag kollade även upp den hon sa skulle vara pappan till barnet som föddes för CA 2år sen och ja det fanns INGET faderskap registrerat på han.
så vad fan kan jag göra för att få en klarhet i denna jävla sopa/cirkus prova skriva till henne om det hela med det var ju som att ta kontakt med en vägg typ.
han på skatteverket sa att det finns BARA 2 saker till detta
1=hon har fått missfall.
2=hon har blå ljugit i CA 2år

och för den som undrar är vi inte tsm längre.

sry om rubriken är dålig vet i fan vad jag ska sätta där
Senast redigerad av Ante! 2020-10-02 kl. 17:07.
Citera
2020-10-02, 17:24
Bannlyst
Vilken soppa, du får ringa till socialen och förklara läget för dom.
Citera
2020-10-02, 17:26
Medlem
tror du dom har svaret? jag menar det finns ju INGA barn skriven på henne?
inte på den hon säger skulle vara fadern heller han har bara ett barn skrivet på sig som är 8-10år gammalt.
Citera
2020-10-02, 21:24
Medlem
Du lär ju bli kallad till socialkontoret för ev faderskapserkännande.

Menar du att det nya barnet inte är skrivet hos henne? Vet att det tar tid för folkbokföringen att ordna sådant men hade för mig att det bara är en dryg vecka, inte en månad.
Citera
2020-10-02, 21:52
Medlem
SvenEastmans avatar
Lite svårt att hänga med på din story. Har du alltså sett med egna ögon att hon varit gravid 2ggr? Om du sett gravidkroppen, så missfall? Annars så har hon väl hittat på allt då det inte finns några barn i folkbokföringen? Har du sett någon bild på "ditt" barn?
Citera
2020-10-02, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peanjo
Du lär ju bli kallad till socialkontoret för ev faderskapserkännande.

Menar du att det nya barnet inte är skrivet hos henne? Vet att det tar tid för folkbokföringen att ordna sådant men hade för mig att det bara är en dryg vecka, inte en månad.

har varit i kontakt med folkbokföringen och dom säger det sker samma dag ett barn födds eftersom allt sker elektroniskt.
Citera
2020-10-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEastman
Lite svårt att hänga med på din story. Har du alltså sett med egna ögon att hon varit gravid 2ggr? Om du sett gravidkroppen, så missfall? Annars så har hon väl hittat på allt då det inte finns några barn i folkbokföringen? Har du sett någon bild på "ditt" barn?

första barnet som låg i magen när vi träffades har jag bara sett bild på samt såg ju hennes magen sen när den ungen var född så träffades vi säg 1-2månader EFTER och då var magen borta.

hon har skickat bild på gravidkroppen (när barn 2 skulle legat där) men inte sett det IRL.
har sett en bild men det var när han låg med masa slangar å allt eftersom han var förtidigt född.
Citera
2020-10-02, 21:58
Medlem
hon har INGA barn skriven på sig varken detta år eller den ungen som skulle ha varit 2år nu OM det hade varit som hon nu säger.

så kort å gott INGA barn finns skriven på henne.
Senast redigerad av Ante! 2020-10-02 kl. 22:08.
Citera
2020-10-02, 22:09
Medlem
SvenEastmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ante!
första barnet som låg i magen när vi träffades har jag bara sett bild på samt såg ju hennes magen sen när den ungen var född så träffades vi säg 1-2månader EFTER och då var magen borta.

hon har skickat bild på gravidkroppen (när barn 2 skulle legat där) men inte sett det IRL.
har sett en bild men det var när han låg med masa slangar å allt eftersom han var förtidigt född.

Ursäkta, men du såg alltså henne naken och gravid den första gången?
Men ok så det är nog bara den här tjejen som kan svara på vad som hänt, eller vad som inte hänt. Konfrontera henne med att det inte finns några barn i folkbokföringen?
Citera
2020-10-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursäkta, men du såg alltså henne naken och gravid den första gången?
Men ok så det är nog bara den här tjejen som kan svara på vad som hänt, eller vad som inte hänt. Konfrontera henne med att det inte finns några barn i folkbokföringen?

helt rätt där det gjorde jag.

haha det gjorde jag tidigare i dag och fick typ följande svar ''Det är ju jävligt konstigt men skit i det bara''
''Du har inga rättigheter oavsett vad du hävdar så låt mig vara''
Citera
2020-10-02, 22:23
Medlem
SvenEastmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ante!
helt rätt där det gjorde jag.

haha det gjorde jag tidigare i dag och fick typ följande svar ''Det är ju jävligt konstigt men skit i det bara''
''Du har inga rättigheter oavsett vad du hävdar så låt mig vara''

Hm jobbig sits, klart du vill ha svar på om det finns något barn. Skulle nog överväga lite spaning vid hennes bostad om det är möjligt.
Citera
2020-10-02, 22:28
Medlem
Citat:
Hm jobbig sits, klart du vill ha svar på om det finns något barn. Skulle nog överväga lite spaning vid hennes bostad om det är möjligt.

som sagt av hur dom på folkbokföringen reagera så börja med nu undra liksom kollade även upp han som skulle varit pappa till barnet som skulle vara född 2018 ingen träff där heller.

överväger privatdetektiv kan det vara lösningen på alla frågetecken som finns?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in