2020-10-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vem som får in mest och spenderar mest tenderar att göra en massa i USA, PR är allt där borta och har Trump svårt att få pengar så är det även ett dåligt tecken på att han inte har folk som backar upp honom längre utan måste kanske vika sig för de stora bolagen som vill styra vad han gör.

Men dom stora bolagen och dom riktigt stora "kapitalisterna" har väl aldrig gillat Trump. Dom vill ha bort honom. Alla idrottstjärnor, alla kändisar, ja nu gjorde jag en utvikning, deras enda önskan verkar vara att få bort Trump annars flyr dom till Canada.

Ja ursäkta min utvikning.
2020-10-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Att Donald får en behandling som just nu testas på 275 personer får ses som exceptionellt och det enda man kan säga är att det är RIKTIGT allvarligt.

Ja det kan vara allvarligt. Om vi ser på Boris Johnson var det först en lätt förkylning, plötsligt var det dödligt allvar.

Men du vet att jag "tror" en massa, jag känner på mig att han är på banan igen om 14 dagar. Alla resurser sätts in så att han inte blir ett Boris Johnson-fall.
2020-10-03, 00:48
Medlem
Men det var väl ett gott tecken att han gick till helikoptern. Hade dom forslat honom på bår till helikoptern hade det skapat panik och börserna hade fallit våldsamt. Nu blev det väl bara det normala fredagsfallet "tror" jag.

Kan Mike Pence bli mer aktiv nu? Han har inte märkts så mycket, borde ha fått en mycket mer framträdande roll.
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det kan vara allvarligt. Om vi ser på Boris Johnson var det först en lätt förkylning, plötsligt var det dödligt allvar.

Men du vet att jag "tror" en massa, jag känner på mig att han är på banan igen om 14 dagar. Alla resurser sätts in så att han inte blir ett Boris Johnson-fall.

Det hela är konstigt. Och jag lägger bort åsikter nu..

Mellan sonen, Eric, vill att folk ska be böner om Donald, sedan så går Donald till Helikoptern MEN postar en extremt kort video.

Med Boris fick vi veta mer och inte en show av så här ska det se ut..

Trist för Amerikanerna!
Medlem
Trump skickar en hälsning till Amerikanerna

https://twitter.com/realDonaldTrump

100k likes och 2 miljoner visningar på 14 min

Som jag sa innan Amerikaner älskar sådant här och Trump mjölkar det.
2020-10-03, 00:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men dom stora bolagen och dom riktigt stora "kapitalisterna" har väl aldrig gillat Trump. Dom vill ha bort honom. Alla idrottstjärnor, alla kändisar, ja nu gjorde jag en utvikning, deras enda önskan verkar vara att få bort Trump annars flyr dom till Canada.

Ja ursäkta min utvikning.

Jag tror de kan se förbi det om de kan diktera lagar och regler som han skriver under, exempelvis låt oss säga att Microsoft vill att lagen om monopol ska upphävas så att de kan köpa upp Apple så skulle de nog inte ha några problem med att muta Trump för det ändamålet.

Det är lite av en farlig situation om Trumps kampanjestab är för desperata så kan de gå med på att ta emot donationer som kommer med krav som de nog inte bör infria
2020-10-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det hela är konstigt. Och jag lägger bort åsikter nu..

Mellan sonen, Eric, vill att folk ska be böner om Donald, sedan så går Donald till Helikoptern MEN postar en extremt kort video.

Med Boris fick vi veta mer och inte en show av så här ska det se ut..

Trist för Amerikanerna!

Ja det är lite konstigt. Surrealistiskt. Men detta är ju USA, allt är annorlunda.
2020-10-03, 00:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Vad händer om Trump dör av Covid innan valet? Tar Mike Pence över kandidaturen mot old Joe då?

både ja och nej, partiet måste välja en ny kandidat och då det är så extremt lite tid kvar tills valdagen så måste de välja Pence, dock så kastas alla förtidsröster som är på Trump då de är en personröst på en kandidat som inte gäller längre.
2020-10-03, 00:54
Medlem
Citat:
Jag tror de kan se förbi det om de kan diktera lagar och regler som han skriver under, exempelvis låt oss säga att Microsoft vill att lagen om monopol ska upphävas så att de kan köpa upp Apple så skulle de nog inte ha några problem med att muta Trump för det ändamålet.

Det är lite av en farlig situation om Trumps kampanjestab är för desperata så kan de gå med på att ta emot donationer som kommer med krav som de nog inte bör infria

Ja det är en farlig situation, men det är väl egentligen ingen stor brist på pengar, någon visade siffror här att det fortfarande finns pengar att sätta in i kampanjen. Och det är inte många veckor kvar nu.
2020-10-03, 00:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump skickar en hälsning till Amerikanerna

https://twitter.com/realDonaldTrump

100k likes och 2 miljoner visningar på 14 min

Som jag sa innan Amerikaner älskar sådant här och Trump mjölkar det.
Ja du, man kan ju undra hur många kineser och ryssar det är som tittar på detta.
2020-10-03, 01:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Vem som får in mest och spenderar mest tenderar att göra en massa i USA, PR är allt där borta och har Trump svårt att få pengar så är det även ett dåligt tecken på att han inte har folk som backar upp honom längre utan måste kanske vika sig för de stora bolagen som vill styra vad han gör.
I 2016 så kostade DJTs valkpanj drygt hälften av vad kampanjen till Hillary kostade.
2020-10-03, 02:44
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Oj, ceremonin vid rosenträdgården tycks ha varit ett superspridarevent. 2 senatorer har rapporterat att de testats positivt. Undrar vad Moscow Mitch tänker nu. Ruth Bader Ginsburgs ersättare kanske inte hinner tillsättas i tid. Som det kan bli hörrni...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in