Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
Jeg mener hette- og luemannen er samme person. Mulig også bilkjører 8.56. Telefonmannen har annen kroppstype og er usikker på om han er involvert. Tror personlig ikke det.
Ja, du kan ha rett i det. Det går forholdsvis lang tid mellom observasjonene, og det er mulig at alle disse mennene er samme person, men med andre klær, og som bevisst har forandret ganglaget sitt.
Citat:
Ursprungligen postat av
LH07
kan det tenkes at kollegaene ikke hadde kontroll på tidspunktet th ankom jobben. Feks at han var der før 9.10. Dro hjem med annen bil 8.56. Fikk hettemannen til å kjøre bilen hans til futurum. Th dreper aeh etter 9.14. Hettemann ringer 10.06 og 10.07. Th ser det er fra hans telefon og da vet det er hettemannen. Th legger telefon på bordet og klargjør for henting av aeh. Ser etter hettemann ved container. Liket blir kjørt bort av begge. Dette oppringet er noe th ikke er komfortabel med.
Jeg tror helst at AEH ble drept tidligere, på natten engang. Og at aktiviteten på morgen og formiddag forsvinningsdagen, dvs all telefontrafikk, biltrafikk og menn som går her og der, er villedning.
Men, det går sikkert an å pusle sammen et slags gjennomførbart hendelsesforløp, også om drapet skjedde på formiddagen.
Men hvorfor planlegge over lang tid for å gjennomføre drapet i dagslys, med mye høyere risiko for å bli avslørt.
Det mest intuitive synes jeg må være at drapet skjedde i løpet av natten, levningene ble skjult i løpet av natten, og at den synlige og registrerte aktiviteten på forsvinningsdagen er villedning.