2020-10-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Så de kan ikke bare ha fisket og fotografert da ?
Du forstår vel at jeg skrev dette ut fra en teori om hvis de er innblandet i forbrytelsen.
Citera
2020-10-02, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nei, det har aldri blitt publisert slike opplysninger, så det er ingen grunn til å ta påstanden seriøst.
Takk for informasjon! :-)
Det er synd at enkelte brukere troller så mye i diskusjonen.
Citera
2020-10-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du forstår vel at jeg skrev dette ut fra en teori om hvis de er innblandet i forbrytelsen.

Og hvis ikke, kan de da ha vært fiskere og fotograf ?
Citera
2020-10-02, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Utrolig hva du lirer av deg her inne.

Politiet hverken kan eller skal forhåndsprosedere saken i mediene. Det er så totalt meningsløst å anklage politiet for at de følger loven.

Det er tatt ut siktelse mot TH, og siktelsen er per i dag opprettholdt.
Jeg har ikke anklaget politiet, det jeg sier er at det ikke har fremkommet opplysninger som holder til en dom.

Politiet etterforsker fremdeles kidnappingshypotesen.
Citera
2020-10-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag läste i nån norsk blaska att mackar o affärer sparar materialet i sju dagar. Så en veckas material borde polisen ha att tillgå.

Flera boende hade ju lagt märke till männen. Så dom stack ju uppenbarligen ut från vanliga besökare.
Takk! :-) Da burde politiet kunne finne opptak fra den perioden da fiskerne ble observert ved Langvannet av et vitne få dager (vitnet sa at det kan ha vært den 29. oktober) før AEs forsvinning.
Citera
2020-10-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Hvordan kom hettemannen seg tilbake til Metrosenteret?

Jeg synes det er interessant om vi kan spekulere i hvilken rute hettemannen kan ha tatt på tilbaketur. Vi vet at han dukket opp ved trappen til Kulturhuset og Metrosenteret ca en halv time etter at han forsvant ut av videokameradekning i retning Sloraveien.

Iflg. siste podcast med Milli så har hettemannen ikke tatt ruten forbi hjelpemiddelsentralen og gangbroen tilbake. Da ville man hatt film av dette selvsagt, fra de samme kameraene.

Samtidig vet vi at det ikke finnes så mange alternative ruter over rv159/motorveien. Det er den gangbroen han gikk på utgående tur, og så er det en kombinert bilvei/fortau litt lenger øst ved Knattenkrysset.

I et TV program for lenge siden, mener det var Åsted Norge, så vi at politiet gikk gjennom 1000-vis av timer med video. Det ble vist noen bilder fra dette Knattenkrysset, tatt fra video fra kameraet ved Shell/McDonalds som ligger i det krysset. Så politiet har tydeligvis noe videomateriale som dekker denne strekningen.

Tross det, så har de tilsynelatende ikke video av at han går den veien tilbake, selv om det er eneste realistiske rute innenfor tidsrammen.

Spørsmålet er om han kjørte bil, eller satt på i en (flukt)bil tilbake over motorveien? Jeg mener det er en reell mulighet. Hadde han gått til fots tror jeg det ville vært mulig å se det fra kameraet ved Shell. Inne i en bil er mer usikkert, særlig om han skjulte seg.

Tenkt rute: (Blå og gul er den delen av ruten vi har sett på video. Rød er spekulasjon)
https://imgur.com/a/2lBXzoR
Her er min teori ut fra det vi vet. Bil med mgm ankommer sv 8.56. TH kjører bil ut av garasjen og mgm kjører inn i garasjen og venter der. TH drar til Futurum og viser seg på jobb, logger på ipad. TH drar hjem til sv til fots uten å bli fanget på kamera. Dreper aeh med strips i overetasjen ca 9.56. Blir et basketak der aeh løper og faller ned eller skubbes ned trappa. Stager bolig. Hettemannen ringer som avtalt 10.06 og 10.07 fra ths telefon for å gi th alibi og varsle han er på vei for å hjelpe til. Maskerer seg og gir tegn til th ved søppelcontainer at han ankommer bolig så th ikke overraskes av uvedkommende. Mgm og th bærer aeh i bilen og kjører henne til et planlagt sted for destruksjon. Th drar deretter tilbake til jobb og ringer 11.18 osv. Til slutt skuespill overfor politiet og villedning.
Citera
2020-10-02, 21:32
Bannlyst
Citat:
Jeg har ikke anklaget politiet, det jeg sier er at det ikke har fremkommet opplysninger som holder til en dom.

At de ikke har lagt kidnappingshypotesen bort, er ikke det samme som at de fremdeles etterforsker den.
Citera
2020-10-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Her er min teori ut fra det vi vet. Bil med mgm ankommer sv 8.56. TH kjører bil ut av garasjen og mgm kjører inn i garasjen og venter der. TH drar til Futurum og viser seg på jobb, logger på ipad. TH drar hjem til sv til fots uten å bli fanget på kamera. Dreper aeh med strips i overetasjen ca 9.56. Blir et basketak der aeh løper og faller ned eller skubbes ned trappa. Stager bolig. Hettemannen ringer som avtalt 10.06 og 10.07 fra ths telefon for å gi th alibi og varsle han er på vei for å hjelpe til. Maskerer seg og gir tegn til th ved søppelcontainer at han ankommer bolig så th ikke overraskes av uvedkommende. Mgm og th bærer aeh i bilen og kjører henne til et planlagt sted for destruksjon. Th drar deretter tilbake til jobb og ringer 11.18 osv. Til slutt skuespill overfor politiet og villedning.
Hvis dette skulle være THs alibi for at TH var på Futurum og at det skulle se ut som at TH ringte til AE 10.06 og 10.07, hvorfor har TH forklart at han ikke ringte til AE før lunsj?
Citera
2020-10-02, 21:36
Medlem
Citat:

Ja det stemmer at politiet fremdeles etterforsker kidnappingshypotesen.
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
At de ikke har lagt kidnappingshypotesen bort, er ikke det samme som at de fremdeles etterforsker den.
Hvorfor kverulerer du på det som Havhest skrev? Kan du forholde deg til fakta lixt? :– Siden pågripelsen har politiet gjort en del relevante funn som vi mener kan være egnet til å belyse saken ytterligere, og som i hvert fall ikke svekker den rådende drapshypotesen. Det betyr ikke at hypotesen om kidnapping ikke er under arbeid lenger. Den jobbes fortsatt med.
https://www.nrk.no/norge/politiet_-drapshypotesen-mot-tom-hagen-ytterligere-styrket-etter-nye-funn-1.15045426
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-02 kl. 21:52.
Citera
2020-10-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Skal lure på om TH i det hele tatt vil forklare seg i retten når det blir rettsak

Nei, han har ingen plikt til å vitne. Så jeg tviler på at han kommer til å bidra med mer enn å bekrefte personalia.

Når det gjelder Futurum-mennene og Hettemannen, diverse bilobservasjoner og telefonoppringinger, går det an å få disse observasjonene til å passe inn i et sannsynlig hendelsesforløp?

Futurum-mennene, Luemannen 07:36 og Telefonmannen 08:00, ingen av tidspunktene passer til THs ankomst til jobb 09:10-09:15. Hvis de så etter bilen til TH, kunne og burde de ha kommet fra andre kanten, og dermed unngått kameraene på Futurum.

Og hvorfor skulle de spane ved Futurum om de planla bortføring i Sloraveien timer senere? Jeg tror begge er villedning. Politiet bekreftet at disse to personene kun finnes på opptak ved Futurum, og at det ikke finnes spor etter de i det totale video-overvåknings-materialet. Jeg tror Futurum-mennene enten er TH selv og/eller medhjelper som har forkledt seg.

Det samme med Hettemannen. En skjult og forkledt person, som stopper ved søppelkontainerne og ser over mot Sloraveien. Men villedning. Kanskje for at politiet skal lete seg blå etter tidligere spaning fra søppelkontainerne. Og tidspunktet passer ikke inn i noe slags handlingsforløp.

Og så bilen som kom og gikk 08:56. Akkurat samtidig som livsbevis-samtalen med lønn ble avsluttet. Og bilen som rygget opp gangveien 09:05 kunne kanskje passe med alibi-samtalen 09:14, men passer dårlig med siste bevegelse på AEHs mobil 10:07.

Det henger ikke sammen. Det er mye villedning her.
Senast redigerad av kornblomst 2020-10-02 kl. 21:44. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-10-02, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det spørs da, hvilken av de mange forklaringene hans, som både er motstridende og som ikke er godtatte og underskrevet av han selv ... hvilken av disse forklaringene skal tas til vurdering .. den forklaringen som passer for ham selv der og da?

Nei, i denne saken tror jeg at man må basere seg på troverdige vitneforklaringer fra andre enn TH. Pluss politiets beviser og indisier.

Totalt sett, så tror jeg at THs forklaringer vil bevise at mannen har null troverdighet. Og null vilje og null evne til å samarbeide med politiet.
TH har forklart at han ikke ville undertegne pga avhøret var fremstilt rasistisk.
Det er en rimelig forklaring, som ikke rokker hans troverdighet.
Nå er avhøret lekket til media, og det understreker at TH gjorde et riktig valg.
Det hadde tatt seg dårlig ut, om TH fremsto rasistisk i offentligheten.

Det nører også opp til uro og konflikter i samfunnet, så det er svært kritikkverdig når slike opplysninger lekkes.
Politiets oppgave er å holde ro og orden.
Citera
2020-10-02, 21:47
Medlem
Citat:
TH har forklart at han ikke ville undertegne pga avhøret var fremstilt rasistisk.
Det er en rimelig forklaring, som ikke rokker hans troverdighet.
Nå er avhøret lekket til media, og det understreker at TH gjorde et riktig valg.
Det hadde tatt seg dårlig ut, om TH fremsto rasistisk i offentligheten.

Det nører også opp til uro og konflikter i samfunnet, så det er svært kritikkverdig når slike opplysninger lekkes.
Politiets oppgave er å holde ro og orden.

De har avhøret på lydbånd så det du påstår faller på sin egen urimelighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in