Citat:
Ursprungligen postat av
Stomperud
Skal lure på om TH i det hele tatt vil forklare seg i retten når det blir rettsak

Nei, han har ingen plikt til å vitne. Så jeg tviler på at han kommer til å bidra med mer enn å bekrefte personalia.
Når det gjelder Futurum-mennene og Hettemannen, diverse bilobservasjoner og telefonoppringinger, går det an å få disse observasjonene til å passe inn i et sannsynlig hendelsesforløp?
Futurum-mennene, Luemannen 07:36 og Telefonmannen 08:00, ingen av tidspunktene passer til THs ankomst til jobb 09:10-09:15. Hvis de så etter bilen til TH, kunne og burde de ha kommet fra andre kanten, og dermed unngått kameraene på Futurum.
Og hvorfor skulle de spane ved Futurum om de planla bortføring i Sloraveien timer senere? Jeg tror begge er villedning. Politiet bekreftet at disse to personene kun finnes på opptak ved Futurum, og at det ikke finnes spor etter de i det totale video-overvåknings-materialet. Jeg tror Futurum-mennene enten er TH selv og/eller medhjelper som har forkledt seg.
Det samme med Hettemannen. En skjult og forkledt person, som stopper ved søppelkontainerne og ser over mot Sloraveien. Men villedning. Kanskje for at politiet skal lete seg blå etter tidligere spaning fra søppelkontainerne. Og tidspunktet passer ikke inn i noe slags handlingsforløp.
Og så bilen som kom og gikk 08:56. Akkurat samtidig som livsbevis-samtalen med lønn ble avsluttet. Og bilen som rygget opp gangveien 09:05 kunne kanskje passe med alibi-samtalen 09:14, men passer dårlig med siste bevegelse på AEHs mobil 10:07.
Det henger ikke sammen. Det er mye villedning her.