2020-10-02, 20:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har politiet samlet inn materiale fra overvåkningskameraer for dagene og ukene og måneden før forsvinningen, slik at de hadde mulighet til å finne opptak av fiskerne og opptak av den bilen med østeuropeiske skilter (som et av vitnene trodde at kunne være de fiskernes bil) som var parkert et kort stykke fra den bryggen ved Langvannet som de fiskerne ble observert på?
Jag läste i nån norsk blaska att mackar o affärer sparar materialet i sju dagar. Så en veckas material borde polisen ha att tillgå.

Flera boende hade ju lagt märke till männen. Så dom stack ju uppenbarligen ut från vanliga besökare.
Citera
2020-10-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det spørs da, hvilken av de mange forklaringene hans, som både er motstridende og som ikke er godtatte og underskrevet av han selv ... hvilken av disse forklaringene skal tas til vurdering .. den forklaringen som passer for ham selv der og da?

Nei, i denne saken tror jeg at man må basere seg på troverdige vitneforklaringer fra andre enn TH. Pluss politiets beviser og indisier.

Totalt sett, så tror jeg at THs forklaringer vil bevise at mannen har null troverdighet. Og null vilje og null evne til å samarbeide med politiet.

Skal lure på om TH i det hele tatt vil forklare seg i retten når det blir rettsak
Citera
2020-10-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er riktig. Jeg tror faktisk at de aller fleste opplysningene jeg har gitt "under bordet" har blitt bekreftet i ettertid.
Du er et kjempebra tilskudd på denne siden, og har vært det fra din første post!😊👍
Citera
2020-10-02, 20:42
Medlem
Citat:
I krimpodden (link her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31 ) ble det sagt at gangveien var stengt med en betongkloss el.l på den tiden av året da det ikke var brøytesesong. (Jeg vet ikke om det var slik i 2018).
En annen ting som ble nevnt i krimpodden, var at hvis det var smartmåler i huset, så kan etterforskere finne ut mye, som f.eks hvilket tidspunkt noen vasket hender (fordi da slår varmtvannstanken inn).
Vet noen av dere om det var vanlig å ha smartmålere i boliger på den tiden i det området og/eller om det var smartmåler i S4 i oktober 2018?

Grunnen til at det ble nevnt i podden er selvsagt fordi at dette er relevant for saken.
Citera
2020-10-02, 20:44
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Du er et kjempebra tilskudd på denne siden, og har vært det fra din første post!😊👍
Åh tusen takk, så hyggelig
Citera
2020-10-02, 20:46
Medlem
Citat:
Har politiet samlet inn materiale fra overvåkningskameraer for dagene og ukene og måneden før forsvinningen, slik at de hadde mulighet til å finne opptak av fiskerne og opptak av den bilen med østeuropeiske skilter (som et av vitnene trodde at kunne være de fiskernes bil) som var parkert et kort stykke fra den bryggen ved Langvannet som de fiskerne ble observert på?

Citat:
Ursprungligen postat av lixt
ja
Kan du poste en link til en artikkel der det står hvis du har lest det?
Citera
2020-10-02, 20:50
Medlem
Citat:
Dette er et stort mysterium. For det er åpenbart at hettemannen hadde planlagt ruten hans skulle gå, slik at han ikke ble filmet på nært hold. Det er ingen annen grunn til at han skulle ta omveien om boligblokkene. Hvorfor i all verden likevel passere områdets mest befolkede shoppingsenter? Hvorfor ikke finne en mer egnet adkomst?

Jeg er 99,99% overbevist om at hettemannen har en rolle i forsvinningen. Han er en nøkkel. Kan han tilhøre miljøet rundt Lørenskog Ishockey? Hva er relasjonen til bilen som kom ved 9 tiden? Det er åpenbart at det er proffe folk involvert her, og at det antagelig er mer enn en som har deltatt aktivt i en aksjon med drap/bortføring den dagen.

Slik jeg forstår Milli i den siste podcast'en, så jobber politiet nå ut fra en teori om mer enn en gjerningsperson.

Vi vet at RU fortsatt er siktet for kidnapping, så det er åpenbart at han har en annen rolle enn bare å sende bitcoin og eposter.
Citera
2020-10-02, 20:52
Medlem
Citat:
Du har helt rett. Fra fiskeplassen er det uansett ikke mulig å se huset. Det er derimot svært vanlig å observere østeuropeiske fiskere ved Langevannet og andre vann i Lørenskog. Langevannet og fuglene der er også et populært utfluktsmål for fotografer. Jeg tviler personlig på om disse "bryske" mennene har noe som helst med saken å gjøre. Er mye mer interessert i hvorfor politiet la vekk Futurummennene. Hettemannen tror jeg også er sentral.
En grunn til å oppholde seg der som "fiskere" kan ha vært for å ha en "uskyldig" grunn til å være der. Kanskje en eller flere av de i perioder snek seg bort til S4 for å observere og for å montere overvåkningsutstyr?
Citera
2020-10-02, 20:54
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Vi vet at RU fortsatt er siktet for kidnapping, så det er åpenbart at han har en annen rolle enn bare å sende bitcoin og eposter.
Og hva har han forklart i avhør, som gjorde at siktelsen ble endret fra medvirkning til drap til medvirkning til kidnapping. Visste han ikke at det skulle skje et drap?
Citera
2020-10-02, 20:55
Medlem
Citat:
En grunn til å oppholde seg der som "fiskere" kan ha vært for å ha en "uskyldig" grunn til å være der. Kanskje en eller flere av de i perioder snek seg bort til S4 for å observere og for å montere overvåkningsutstyr?

Så de kan ikke bare ha fisket og fotografert da ?
Citera
2020-10-02, 20:57
Avslutad
Citat:
Kan du poste en link til en artikkel der det står hvis du har lest det?
Nei, det har aldri blitt publisert slike opplysninger, så det er ingen grunn til å ta påstanden seriøst.
Citera
2020-10-02, 20:58
Medlem
Citat:
Og hva har han forklart i avhør, som gjorde at siktelsen ble endret fra medvirkning til drap til medvirkning til kidnapping. Visste han ikke at det skulle skje et drap?

Nei det er ikke sikkert det, men så lenge vi ikke vet hvilken rolle han har hatt så er det ikke så mye å spekulere i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in