Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Det er riktig. Jeg tror faktisk at de aller fleste opplysningene jeg har gitt "under bordet" har blitt bekreftet i ettertid.
At du selv skriver at du har fått opplysninger "under bordet" fra media, peker på et stort samfunnsproblem. Det er ikke særlig seriøst og tillitsvekkende gjort av media, i mine øyne.
Det viser egentlig at du løper ærend for journalister, og man kan jo spørre seg hvorfor, men for min del trenger du ikke svare.
Citat:
Ursprungligen postat av
norrrrrmannn1
Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Må innrømme at jeg forstår ikke helt hva du snakker om her. Men samme det, vi trenger ikke være enige. Rykter er forøvrig IKKE det samme som trådsannheter, her har du misforstått noe. Min argumentasjon for at AE ønsket seg ut av ekteskapet baserer seg helt og holdent på opplysninger framkommet i media, bl.a. en stor artikkel i NRK. De skriver blant annet at AE har rådført seg med personer hun stoler på om hvordan hun burde gå fram for å avslutte ekteskapet, og tatt opp spørsmål om særeie. Dette er hverken rykter eller trådsannheter. Jeg vet ikke om hun har snakket med advokat, men jeg har hørt det fra noen i media. Akkurat den biten må anses som udokumenterbart. Om det er sant så er det i så fall en sterk indikasjon på at ekteskapet gikk mot slutten, og vitnemål fra en advokat vil være et sterkt kort for aktoratet i spørsmål om motiv.
Vi er også kjent med en SMS sendt fra AEH til en venninne 6 dager før hun forsvant hvor hun sier at ektemannen muligens ikke trivdes så godt i ekteskapet.
tv2.no/a/11583245/
Det taler vel i mot at hun ville ut av ekteskapet.
Takk! Riktig! Det var dette jeg mente med motsigende opplysninger.
Vi kan la oss forføre og tro, at det som blir publisert i media, er en slags sannhet. Men hvis vi tar oss tid, og leser i tillegg det som ikke bekrefter vår egen, eller den enkeltes oppfatning, så kan det være at påstander
ikke passer sammen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Minnimus
Du har helt rett. Fra fiskeplassen er det uansett ikke mulig å se huset. Det er derimot svært vanlig å observere østeuropeiske fiskere ved Langevannet og andre vann i Lørenskog. Langevannet og fuglene der er også et populært utfluktsmål for fotografer. Jeg tviler personlig på om disse "bryske" mennene har noe som helst med saken å gjøre.
- Politiet kan ikke utelukket at dette er en kidnapping, det er derfor påfallende at så mange her i tråden utelukker kidnapping, når vi vet at politiet har mer opplysninger om saken enn oss.
- Det er ikke godt nok grunnlag til å si at fiskerne ikke har noe med saken å gjøre, bare fordi det er en vanlig fiskeplass.
- Argumentasjon om at en eventuell strategi vil være altfor dum, holder ikke. Vi vet ikke hvem GM er.
- Vi har grunnlag til å tro at TH ikke er dum, men hypotesen, at TH er GM, forutsetter at han må være det.
- TH har alibi, så hvis hypotesen om at TH er GM skal passe, så trengs medhjelpere. Tilhengerne av hypotesen har argumentert for at ingen i de kriminelle miljøene er villig til å kidnappe/drepe en gammel dame pga det gir dårlig status i miljøet. Jeg mener at det er enda mindre sannsynlig at TH har fått hjelp av familie eller venner. Det er svært uvanlig.
- Det er vanlig å være en dårlig ektemann også, men likevel uvanlig å være en drapsmann.
Det ene henger ikke nødvendigvis sammen med det andre.
- Det er ikke usannsynlig at TH og AEH hadde et godt ekteskap, alle barna vitner om det, og det er svært uvanlig at man dekker over sin mors drapsmann.
- Det er svært uvanlig at man er villig til å drepe, eller dekker over drapet på sin egen mor for penger.
- Forestillingen om at kriminelle ikke er villig til å drepe, eller kidnappe en gammel dame for penger, fordi det ikke gir status i det kriminelle miljøet, står i grell kontrast til punktet over
- Vi kan på ingen måte ignorere at offeret i denne saken er/var gift med en milliardær.
Det å være milliardær er ikke vanlig, og siden AEH er borte, så er det rimelig å tro at hun er kidnappet, særlig når man finner et trusselbrev og krav om løsepenger.
- Det er typisk at det oppstår rykter om mennesker som utmerker seg. I dette tilfellet så har ryktene, som har fremkommet både i media og her i tråden, vist seg å være motsigende.
- Vi må ta ryktene for det de er - nemlig rykter!
Det ligger i rykters natur å være overdrevet, og det kan ha vært en forventet mulighet, en strategi, som GM kunne brukt til sin fordel, for å rette fokus bort fra seg selv og pressmiddel.