Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Japp, det är vad jag tror skulle hända. Vad tror du själv skulle hända om inget vaccin kommer?
Tror du alla i riskgrupp skulle isolera sig för evigt?
Någon lag att alla i riskgrupp ska isolera sig för tid och evighet är förstås tveksamt. Huvudspåret nu är förstås att det kommer vaccin och att det kommer redan under första halvåret 2021. Fram till dess handlar det om att vinna så mycket tid som möjligt. I synnerhet gäller detta riskgrupper.
Vill varna för följande inlägg då det kan framkalla ångest.
Jag tror att de flesta i sk riskgrupp skulle klara covid utan problem. Uppenbarligen gör de det eftersom så få av de där 2miljonerna du räknat hittills dött.
Ungefär som med säsongsinfluensan. Ja, det skulle dö några. Trist. Till och med katastrof ibland.
Allt eftersom så blir de som inte påverkas Idag äldre och de kommer inte påverkas som äldre heller i större utsträckning än de gör idag av säsongsinfluensa.
Kallsinnigt? Ja kanske. Evolution? Nej det skulle jag inte kalla det eftersom våra överlevande äldre äldre sannolikt inte skaffar fler barn. Men det blir ett virus i mängden bredvid alla andra som vi som överlevt klarar som andra dött av. I slutändan där det ca 250 om dagen. Som nu i september/oktober 2020.
(Ångestvarning)
280.000 barn under 5år dör varje år i malaria. Hela Malmö. Femåringar. Med gluggar bland mjölktänderna. Varje år. De senaste 10åren har det alltså dött 3miljoner barn som är under 5år. Hur mycket krut och tankeverksamhet har västvärlden och du lagt på det?
Samvetsfråga IMBILDEN. Är du barnfadder? Skänker du något till Rädda Barnen? Själv är jag månadsgivare.