Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Är han och FHM inte experter på folkhälsa då?
Nej. Folkhälsomyndigheten
borde vara experter på folkhälsa. Dom
är inte experter på folkhälsa
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Det räcker inte långt vara expert på nåt smalt område bara, vilket många av de gapiga 22 tycks va.
Jag tänker mig att statsepidemiologen främst ska vara expert på smittsamma sjukdomar, mer än folkhälsa i allmänhet.
Det handlar inte bara om gänget med 22 debattörer. Jag påstår att Anders Tegnell ljuger, genom att jämföra med vad Christian Drosten har sagt. Christian Drosten i sin tur, lutar sig mot en grupp forskare kring Christophe Fraser.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Omvändningen gäller också. Är en smal expert som exempelvis Olsen verkligen rätt man att ifrågasätta hela FHMs folkhälsokompetens? Nej knappast!
Det handlar inte enbart om titlar och kompetensområden. Det viktiga är huruvida Björn Olsen har fog för kritiken. Såvida Björn Olsen har befogad kritik, så får han gärna ifrågasätta Folkhälsomyndighetens kompetens.
Citat:
Ursprungligen postat av
outoftheblue
Kom ihåg att det förutspåddes 100 000 döda i covid i Sverige. I ljuset av detta tycks 5893 vara ett bra resultat. FHM lyckades verkligen avvärja den stora katastrofen. Det bör de ha en eloge för.
Med tillräckligt låga ambitioner, så kan även ett dunderfiasko framställas som en succé.