2020-09-28, 19:04
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ska ju sägas att inte alla spel kommer kosta 799. Är ju dom exklusiva storspelen från SONY. Sen finns det ju vissa andra företag som följer prishöjningen. Activision exempelvis. Deras nya COD ser väl ut att kosta 799 också.

Sen är ju 799 det nya priset. Är man kylig och väntar in att konsolen ska få bli varm i käderna ( det vill säga uppdateras och fixas) och spelen ha sina uppdateringar så är ju priserna nere på normala nivåer från butikerna igen om man dessutom väntar på rea och sånt. Själv kommer jag aldrig spendera 799 på något spel utan inväntar dels att hypen kring konsolen släppts, spelen börjar rulla ut och spelen få sina uppdateringar för att fixa glitchar och annat skräp som varje jävla spel innehåller massor av numera.
Citera
2020-09-28, 19:28
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaa
Som det ser ut nu så kan jag alltså köpa ps5 på mediamarkt. Kommer jag få det i tid till den 12e, eller blir det försenat tro?
Det står nämligen ingenting om någon förhandsbokning när man väl kommit till kassan.

Man har kunnat köpa/förbeställa PS5an på Media Markt sen långt tillbaka så jag tror att du blir utan första batchen. På Elgiganten blev den slutsåld efter typ 2 minuter från det att de öppnade för förbokningar, så trycket är tydligen enormt.

Har själv förbokat på Webhallen sen långt tillbaka så hoppas fan att jag får den vid release.
Citera
2020-09-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalimaa
Som det ser ut nu så kan jag alltså köpa ps5 på mediamarkt. Kommer jag få det i tid till den 12e, eller blir det försenat tro?
Det står nämligen ingenting om någon förhandsbokning när man väl kommit till kassan.

Det står, kanske inte supertydligt, på hemsidan att när du förbokar PS5 nu på MediaMarkt får du det preliminärt 1:a kvartalet 2021.
Citera
2020-09-29, 02:21
Medlem
Angående detta med spelpriser och att det är/blir dyrt. Allt beror ju på om man är en day one-spelare till största delen eller inte. Jag är inte det. Det är väl en 4-5 spel under hela PS4-eran jag känt att jag absolut vill ha direkt på release och köpt för fullpris.

Resten av samlingen är (förutom det stora antalet PS+ månadsspel) spel jag köpt på reor. Många game of the year-editions med allt dlc inkluderat inköpta för sjukt låga summor. Så för mig och mitt inköpsmönster så har den här generationen varit den tid i mitt liv som spelare då jag haft tillgång till så sjukt många fler spel än tidigare generationer inhandlade för ofantligt lite pengar. Om inte Sony planerar att göra några större förändringar i hur PSN-reorna kommer att se ut under PS5's levnadstid så ser jag fram mot ännu en sjukt billig/prisvärd generation.
Citera
2020-09-29, 07:54
Medlem
Tvonds avatar
Man kan ju alltid kika in Xbox och Gamepass om man vill komma undan billigare på mjukvaran än vad Sony kan erbjuda just för tillfället. Man kan alltid hoppa på Sony tåget om några år när deras spel finns i rea backen för någon hundring.
Citera
2020-09-29, 11:10
Medlem
dumbaZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ska ju sägas att inte alla spel kommer kosta 799. Är ju dom exklusiva storspelen från SONY. Sen finns det ju vissa andra företag som följer prishöjningen. Activision exempelvis. Deras nya COD ser väl ut att kosta 799 också.

Sen är ju 799 det nya priset. Är man kylig och väntar in att konsolen ska få bli varm i käderna ( det vill säga uppdateras och fixas) och spelen ha sina uppdateringar så är ju priserna nere på normala nivåer från butikerna igen om man dessutom väntar på rea och sånt. Själv kommer jag aldrig spendera 799 på något spel utan inväntar dels att hypen kring konsolen släppts, spelen börjar rulla ut och spelen få sina uppdateringar för att fixa glitchar och annat skräp som varje jävla spel innehåller massor av numera.
Exakt!
Citera
2020-09-29, 11:13
Medlem
Engelitzs avatar
799

Känns inte värt det om det är en shooter på 6-8 timmar och man inte är intresserad av multiplayern... 399 max..
Citera
2020-09-29, 11:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Angående detta med spelpriser och att det är/blir dyrt. Allt beror ju på om man är en day one-spelare till största delen eller inte. Jag är inte det. Det är väl en 4-5 spel under hela PS4-eran jag känt att jag absolut vill ha direkt på release och köpt för fullpris.

Resten av samlingen är (förutom det stora antalet PS+ månadsspel) spel jag köpt på reor. Många game of the year-editions med allt dlc inkluderat inköpta för sjukt låga summor. Så för mig och mitt inköpsmönster så har den här generationen varit den tid i mitt liv som spelare då jag haft tillgång till så sjukt många fler spel än tidigare generationer inhandlade för ofantligt lite pengar. Om inte Sony planerar att göra några större förändringar i hur PSN-reorna kommer att se ut under PS5's levnadstid så ser jag fram mot ännu en sjukt billig/prisvärd generation.

Priserna kommer att gå upp, jag mins inte om det är EA eller Microsoft som har gått ut med att de har börjat göra AAAA (quadrupel A) spel nu, men jag tror knappast att det lär leda till minskade priser.
Citera
2020-09-29, 11:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
799

Känns inte värt det om det är en shooter på 6-8 timmar och man inte är intresserad av multiplayern... 399 max..

Den tunga majoriteten som köper CoD köper det dock för Multiplayer, det är därför många av de spelen har så att man kan ladda hem MP och SP versionerna separat
Citera
2020-09-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Priserna kommer att gå upp, jag mins inte om det är EA eller Microsoft som har gått ut med att de har börjat göra AAAA (quadrupel A) spel nu, men jag tror knappast att det lär leda till minskade priser.

Nej, men då syftar vi på dag ett-priser, eller hur? Handlar man majoriteten av sina spel på releasedagen så kommer framtiden överlag att bli dyrare, ja.
Citera
2020-09-29, 21:46
Medlem
när kommer man att kunna köpa konsoler efter alla pre orders?.
kommer det ta lång tid efter dom släppt att få in nya konsoler, "vi som inte har förbokat"

hur lång tid tog det innan man kunde köpa för ps4?
Senast redigerad av fetsomfaan 2020-09-29 kl. 21:48.
Citera
2020-09-29, 22:40
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Vad är skillnaden mellan ett AAA-spel och ett AAAA-spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in