2020-10-02, 15:49
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vilka andra smittsamma sjukdomar har tagit livet av minst 6000 personer på 6 månader i Sverige?
Under vilken tidsperiod?
Citera
2020-10-02, 15:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Under vilken tidsperiod?

Välj vilken du vill. Misstänker att du får gå tillbaks till spanska sjukan, någon TBC pandemi, eller kanske under pestens härjningar under 1700-talet.
Citera
2020-10-02, 15:51
Medlem
Bortamatchens avatar
Det skrivs inget internationellt som jag hittat om att behandla genom att inhalera Hyaluronidase. Det kom som en liten parentes i aftonbladet efter att man hittat Hyaluronan i offrens lungor.

Denna möjlighet borde vara förstasidas i hela världen men det är knäpptyst.

Är det någon som vet varför det inte fått större rubriker?
Citera
2020-10-02, 15:52
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Välj vilken du vill. Misstänker att du får gå tillbaks till spanska sjukan, någon TBC pandemi, eller kanske under pestens härjningar under 1700-talet.
Spanska sjukan är inte allt för långt bort.

Så vi har upplevt denna problematiken inom rimligt kort tidshorisont.
Citera
2020-10-02, 15:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Spanska sjukan är inte allt för långt bort.

Så vi har upplevt denna problematiken inom rimligt kort tidshorisont.

Ja, "bara" 100 år sedan...
Citera
2020-10-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo jag har läst på. Man fann T-minnesceller tretton år efter genomliden SARS-CoV-infektion.

Hahaha, jag tror jag dör. Det är bara i Sverige man pratar om dessa magiska T-minnesceller och detta för att minska skammen över det fullständiga misslyckandet att hantera pandemin. Inget annat land diskuterar ens denna fråga. Den är irrelevant. Man vet inte om T-minnescellerna skyddar eller skadar men mest troligt är att de inte spelar någon roll alls. Har dessa celler gjort dig immun mot förkylning t.ex?
Citera
2020-10-02, 15:57
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ja, "bara" 100 år sedan...
100 år brukar vara noll problem inom politiken, så varför skulle det vara ett problem vad gäller pandemier?
Citera
2020-10-02, 15:59
Medlem
Citat:
Jag är ledsen, men relativisering är ingenting som gör det bättre.

Poängen är fortfarande att många äldre dör av infektioner då de inte klarar dem. Det är skit att vi får nya virus, vi har nog med dem, men att tro att covid-19 går att utrota är bara att glömma. Det blir ett nytt virus att leva med, som alla andra virus och bakterier som drabbar oss och ffa de äldre.
Citera
2020-10-02, 16:00
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo jag har läst på. Man fann T-minnesceller tretton år efter genomliden SARS-CoV-infektion.

Nja, jag har läst den artikeln också ’Ssk Mildred’ ... stämmer givetvis inte i alla fall, långt ifrån alla fall t.o.m. men visst, kanske, vissa lyckliga fall har immunitet i 13 år. Menar du då att coronaviruset är beständigt i just 13 år för att ursäkta dig en smula.
Immuniteten varar i genomsnitt 1 år beträffande tidigare coronavirus.
Citera
2020-10-02, 16:00
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
100 år brukar vara noll problem inom politiken, så varför skulle det vara ett problem vad gäller pandemier?

Vad som utgör ett problem kan ju förstås variera från person till person. Jag svarade egentligen bara skribenten KarlKula, då denna ansåg det vara ett hyckleri med begränsningar och nedstängningar givet "andra smittsamma sjukdomar". Var därför jag undrade vilka andra smittsamma sjukdomar vi har i Sverige som lyckas ta livet av 6000 personer under 6 månader och då ska vi ju samtidigt komma ihåg att vi har haft en del restriktioner i Sverige. Hade vi inte haft det hade läget mycket väl kunnat vara ännu värre.
Citera
2020-10-02, 16:01
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Hahaha, jag tror jag dör. Det är bara i Sverige man pratar om dessa magiska T-minnesceller och detta för att minska skammen över det fullständiga misslyckandet att hantera pandemin. Inget annat land diskuterar ens denna fråga. Den är irrelevant. Man vet inte om T-minnescellerna skyddar eller skadar men mest troligt är att de inte spelar någon roll alls. Har dessa celler gjort dig immun mot förkylning t.ex?

Intressant att nature.com publicerar något som endast diskuteras inrikes i Sverige.

https://www.nature.com/articles/s41577-020-00436-4
Citera
2020-10-02, 16:02
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Och ungdomar i Stockholm festar som vanligt
https://twitter.com/Permoman/status/1311797766604181519

Har någon Corona i den lokalen kommer många smittas.

Jag är ändå mäkta imponerad över hur mycket tid du måste lägga på att hitta alla dessa tweets. Jag har några frågor.

Vad är det som säger att det klippet är från Stockholm, eller ens Sverige?
Vad är det som säger att det klippet är i nutid? Döma av musiken är det 5-10 år gammalt
Tror du verkligen själv på allt som du sprider här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in