2020-10-02, 15:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vad säger du om alla som dör i influensa och andra infektioner? Ny tråd om detta "misslyckande" kanske?

Jag är ledsen, men relativisering är ingenting som gör det bättre.
Citera
2020-10-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Så du tycker det är okej att 150-300 människor dör om året, många unga friska, och tusentals skadas svårt årligen, för att du ska tjäna in tid när du kör bil?

Hittills i år har det avlidit barn i trafiken enligt följande :
0-6 år - 2 st
7-14 år - 2 st
15-17 år - 9 st
(18-19 år - 7 st)

Avlidna av corona :
0-19 år - 2 st

Den dagen vi får ett vaccin så är de allra sköraste fortsatt extremt utsatta då vaccin på intet sätt ger 100%igt skydd. Den dagen kommer inte en jävla käft bry sig att de dör. Inte i denna tråd eller i samhället i stort. Då är gamlingarna förbrukningsbara helt plötsligt, precis som de äldre är när det kommer till influensan årligen. När 1000 personer dör i Covid-19 2027 kommer ingen bry sig. Det är en del av livet och inga rop på lockdowns och annat vansinne kommer skalla i medierna. Jag hatar hyckleriet när det kommer till Corona kontra andra smittsamma sjukdomar som tar livet av folk.
Citera
2020-10-02, 15:32
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Om du pratar om hur det ser ut just nu har vi väl inte misslyckats?
Inte många länder i EU som har lägre smittspridning än oss.

Det dör fortfarande folk i princip varje dag. Inte lika många som i våras, men våra 6000 döda i förhållande till vår folkmängd på 10 miljoner sticker ändå ut som högt. Detta på bara sex månader.
Citera
2020-10-02, 15:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0taAlarmist
*Med Covid-19, inte av. Nog om dessa två som hade corona. Vad har du att säga om de andra 250 människorna som igår dog i Sverige? Omkring 55 av dem bör statistiskt sett ha dött i cancer och 4 lär ha tagit livet av sig.

När ska det bli slut på jämmerdalen? När ska alla passiviserade välfärdstorskar äntligen beredas det samhälle utan risker, död och sjukdom som de känner att de förtjänar? Där alla andra tar fullt ansvar och en själv inget.

Det är en helt annan fråga. Och återigen - ingenting blir bättre av relativisering. Dessutom smittar inte cancer.
Citera
2020-10-02, 15:36
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Oj oj oj ... du har inte jobbat i vården eller med ivnadrare, det hör jag. Jag kan garantera dig att problemen är enorma. Språkproblem är ett av vårdens största framtida utmaningar ...

Inte ens infödda, välutbildade svenskar klarar ju att ta till sig info, och inte heller inhemsk vårdpersonal...

Tror du verkligen att Löfvéns och FHM:s spretiga info kan filtreras och skickas ut till 30 olika invandrargrupper och kulturer utan problem? Tror du att det blir lättare för att man glor på sitt hemlands info, medan man sitter i Sverige?

Dessutom hänger språkproblemen ihop med kulturella skillnader. Det blir en jobbig kombo.
Lite ironiskt att en britt häromdagen tyckte att Sverige är tydliga.
Visst, uppmaningen ”Tvätta händerna” är tydlig. ”Håll avstånd” är halvtydligt (Hur långt är ett avstånd? Flera bud om längden har dessutom lämnats.). Men sen då?

Notera att det fetade är rubriken, man vill göra det märkvärdigare genom att få det till att CNN har gått ut med det till hela världen:
Citat:
CNN om Sveriges hantering: ”Tydliga riktlinjer”
Max Foster om skillnaden mellan Sverige och Storbritannien

Max Foster diskuterar Sveriges hantering av coronaviruset och poängterar en viktig skillnad mellan Storbritannien och Sverige; tydliga riktlinjer.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/cnn-om-sveriges-hantering-tydliga-riktlinjer/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Det är ju du som tycker så, det sa du förut
Jag tycker det är rimligt att tillåta fordon köra fort då priset hade blivit för högt i form av förlorad tid och produktivitet om alla körde 30.

Jag frågar Dig vad du tycker, men du vägrar konsekvent svara, troligtvis för du är en hycklare.
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Vad exakt har HPV med corona att göra?

Mot HPV har vi ett fungerande, relativt nytt vaccin, som vi ger våra unga.
Corona är bara ett nytt virus.

Du svarar ju på frågan själv - vi har fungerande vaccin mot HPV.
De är båda virus,
HIV är också virus för den delen. Vi vet inte hur detta virus påverkar kropp och organ på längre sikt men det finns mycket som pekar på att det påverkar kroppen på flera plan långsiktigt hos en väsentlig del och varningsklockorna ringer redan. Ärrvävnad skapas ganska lätt efter t.e.x. lunginflammation. Men vi kommer bl.a. få se långsiktiga skador såsom inflammationer, blodpåverkan på hjärta och kärl, ja.
Citera
2020-10-02, 15:39
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Du svarar ju på frågan själv - vi har fungerande vaccin mot HPV.
De är båda virus,
HIV är också virus för den delen. Vi vet inte hur detta virus påverkar kropp och organ på längre sikt men det finns mycket som pekar på att det påverkar kroppen på flera plan långsiktigt hos en väsentlig del och varningsklockorna ringer redan. Ärrvävnad skapas ganska lätt efter t.e.x. lunginflammation. Men vi kommer bl.a. få se långsiktiga skador såsom inflammationer, blodpåverkan på hjärta och kärl, ja.
Modigt att jämföra corona med två erkänt elaka virus.
Vad har du för belägg för att corona kan orsaka cancer på det vis som HPV gör?
Eller att corona bryter ner kroppens immunförsvar permanent som HIV gör?

Varför jämför du inte corona med ebola?
Citera
2020-10-02, 15:43
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Modigt att jämföra corona med två erkänt elaka virus.
Vad har du för belägg för att corona kan orsaka cancer på det vis som HPV gör?
Eller att corona bryter ner kroppens immunförsvar permanent som HIV gör?

Varför jämför du inte corona med ebola?

Vad har du för belägg att det inte gör det? Handlar inte om att vara feg eller modig som du verkar tro. Att vara tuff är inget jag strävar gentemot. Det handlar om att visa ödmjukhet, sunt förnuft och att bejaka att varningsklockor redan ringer.
Citera
2020-10-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Lite ironiskt att en britt häromdagen tyckte att Sverige är tydliga.
Visst, uppmaningen ”Tvätta händerna” är tydlig. ”Håll avstånd” är halvtydligt (Hur långt är ett avstånd? Flera bud om längden har dessutom lämnats.). Men sen då?

Notera att det fetade är rubriken, man vill göra det märkvärdigare genom att få det till att CNN har gått ut med det till hela världen:

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/cnn-om-sveriges-hantering-tydliga-riktlinjer/

Såg du inslaget?

Jag tyckte nämligen att det framstod som en parodi i GB.
Inte för att jag tycker vi gör tillräckligt i Sverige, men jag är glad att vi inte har så in i helvete spretiga regler..
Citera
2020-10-02, 15:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Den dagen vi får ett vaccin så är de allra sköraste fortsatt extremt utsatta då vaccin på intet sätt ger 100%igt skydd. Den dagen kommer inte en jävla käft bry sig att de dör. Inte i denna tråd eller i samhället i stort. Då är gamlingarna förbrukningsbara helt plötsligt, precis som de äldre är när det kommer till influensan årligen. När 1000 personer dör i Covid-19 2027 kommer ingen bry sig. Det är en del av livet och inga rop på lockdowns och annat vansinne kommer skalla i medierna. Jag hatar hyckleriet när det kommer till Corona kontra andra smittsamma sjukdomar som tar livet av folk.

Vilka andra smittsamma sjukdomar har tagit livet av minst 6000 personer på 6 månader i Sverige?
Citera
2020-10-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Vad vi vet idag skriver jag Nurse Mildred...har du inte läst på kring immuniteten kring andra coronavirus. Jag utesluter inget men det verkar ni andra göra.
Jo jag har läst på. Man fann T-minnesceller tretton år efter genomliden SARS-CoV-infektion.
Senast redigerad av NurseRatched 2020-10-02 kl. 15:47. Anledning: Skrivfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in