Citat:
Ursprungligen postat av
kazangas
Vad gäller corona, invandrare och brist på kunskaper i svenska, så är det reella problemet noll och intet.
De grupper av invandrare som inte kan svenska, tittar på sina hemländers tv-sändingar och har inga som helst problem att förstå vad som gäller för att undvika smitta.
Jag har tittat på tv-sändningar från olika länder i mellanöstern, Afrika och syd-Amerika, och alla basunerar vad man ska göra för att undvika att bli smittad. Man visar även detta som grafik.
Oj oj oj ... du har inte jobbat i vården eller med ivnadrare, det hör jag. Jag kan garantera dig att problemen är enorma. Språkproblem är ett av vårdens största framtida utmaningar ...
Inte ens infödda, välutbildade svenskar klarar ju att ta till sig info, och inte heller inhemsk vårdpersonal...
Tror du verkligen att Löfvéns och FHM:s spretiga info kan filtreras och skickas ut till 30 olika invandrargrupper och kulturer utan problem? Tror du att det blir lättare för att man glor på sitt hemlands info, medan man sitter i Sverige?
Dessutom hänger språkproblemen ihop med kulturella skillnader. Det blir en jobbig kombo.