Citat:
Ursprungligen postat av
SpaceBase
A framtiden får utvisa vad som verkligen hände.
Jag tycker det är konstigt att fartyget inte lade sig upp och ned på också men jag har en nära vän som har en anhörig och min bild av förloppet har färgats mycket av henne.
Bra att man inte gjorde en cementgrav av vraket.
Nu kommer det komma en ny utredning och uppenbarligen så var det ju ett hål i skrovet.
Tiden kommer att visa hur det gick till i slutändan. Det viktiga är att hålet i sidan nu är dokumenterat och uppvisat för allmänheten.
Edit:
https://youtu.be/cr1R7_EDiR0
Jag får gärna det här klippet massakerat i sak. Vad är hans fel i analysen.
Vill väldigt gärna ha synpunkter på detta framförallt från er som inte köper vad han säger. Slakta helst klippet fullständigt.
Utan kritiska tankar så kommer inte sanningen närmare. Så är det faktiskt. Ni som tycker den här beskrivningen av förloppet verkar stämma ni får också gärna leta efter eventuellta felaktigheter.
Alla synpunkter är välkomna på detta klippet givetvis men helst kritiska. Allt måste granskas och då måste man försöka slå hål på alla teorier för att hitta den korrekta.
Presigen är skitsamma. Jag vill ha sanningen lika mycket även om min sanning visar sig vara inkorrekt, min sanning är helt oviktigt i sammanhanget. Jag vill ha sanningen.
Mvh
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------------------
Jag tycker filmen är för kass för att man kan se ngt
Vidare säger grabbarna här att det är tätt mellan plan 0 , 1 och bildäck så även uppifrån och ner till bildäck
Antag att han har rätt i Filmen det finns ett hål Hur kommer dom från det hålet till bildäck ett hål i sidan horisontellt
behöver då ha ett håll i vertikal led också annars kommer man bara in ovanför eller under men inte till bildäck
Eller det finns en dubbelvägg så att det finns en kanal mellan ytterväggen och innerväggen vertikalt så det är hål i båda ?
Sedan finns det en namngiven firma med ett Protokoll --> Det borde gå få den firman berättar vad dom åkte in
Eller som det nu är tal om Nya Dykningar.
Det syns en annan dykare där inne . 15:43 Oredovisad dykare Jag kan inte det men kan tänka mig att det finns vrakplundrare med kompetens runt Östersjön. Sovjetunionen Människor hade inga inkomster och staten hade upphört där fans säkert dykare som behövde fickpengar. Kan inte det specifikt men det är nog inte svårt skära under vatten för att taga sig in .
Det kan så klart vara andra dykare som försöker rädda det dom är intresserade av .
Sedan är det väl inte säkert att hans slutsats att fartyget behöver flyta med botten upp i långa tider. Som man ibland kan se tomflaskor i sjön, göra Om fartyget ligger typ på sidan för länge hinner kanske så pass mycket vatten tränga in att det inte blir så
Sedan är det så att det hålet som kommit på tal dessa dagar ligger längre bak om jag fattar det rätt det snackas om att bogvisiret behöver flyta ett tag
Snackar vi då om 2 hål ?? Som är oredovisade från Officiellt håll när det finns en känd firma som dykt med personer som rimligen på rak fråga svarar sanningsenligt
Säg såhär ..den oredovisade dykaren begick exakt det som filmarna är åtalade för
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/weEQjM/atalas-for-filmningen-vi-har-inte-stort-gravfriden
Ev beroende på platsens Klassificering men en ingång är att ngn skriver Polisanmälan och sedan hör man den firman Blackwater om den oredovisade dykaren samtidigt som man får resten