2020-10-01, 03:35
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Confusedsoul
Har sätt det flera gånger, larmet har även gått igång men dessa svenskar lyckas aldrig att bli stoppade. Oftast handlar det om män/par i 40-60 års åldern.

Patetiskt. Samma typ av folk gråter högst när små blatte barn snor godis för 20 kr.

Du låter lite.. ja, pervers..
Citera
2020-10-01, 06:03
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Känner ni er inte oärliga när ni beter er som tattare?
Citera
2020-10-01, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
Känner ni er inte oärliga när ni beter er som tattare?

Jag har inga problem alls med detta beteende. Sällan jag bryr mig om vad andra tycker.
Känner mig absolut inte oärlig. Man gör det man vill i detta livet.
Vi lever Heller inte i en perfekt värld. Jag anser att man kan modifiera hur man vill.

I en perfekt värld förekommer inte stölder.. men som ovan.
Citera
2020-10-01, 09:05
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosby1.0
Jag har inga problem alls med detta beteende. Sällan jag bryr mig om vad andra tycker.
Vi lever Heller inte i en perfekt värld. Jag anser att man kan modifiera hur man vill.

du har en inre "räknare" som hållar ordning på hur du ligger på den moraliska skalan .... den påverkar dig. men du kan blunda för det .... hur länge dock?
Citera
2020-10-01, 09:48
Medlem
Riksdalerns avatar
Tro mig, vi i kassan har stor koll på snabbkassorna, varför tror ni egentligen vi tittar så mycket i skärmen på vår egna kassa för och inte på er vid snabbkassorna?

Vi kan tvinga fram avstämningar på er, godkänna ålderskontroll och vi kan se på ett ungefär vad eran kostnad kommer hamna på och såklart ser vi LIVE på våran skärm vad ni scannar för produkt/hur många produkter och nuvarande summa ni är uppe vid.

Misstänker vi er skriver vi in avstämning innan ni ens hunnit scanna första produkten!

Citat:
du har en inre "räknare" som hållar ordning på hur du ligger på den moraliska skalan .... den påverkar dig. men du kan blunda för det .... hur länge dock?

Satan vad bra formulerat, "inre moralisk räknare", och man känner verkligen av den skalan varje dag.

Personligen ligger jag riktigt fint till i min moral i princip överallt, skulle kunna vara trevligare mot folk online, men en del dumhuvuden måste pekas ut för deras eget bästa!
Senast redigerad av Riksdalern 2020-10-01 kl. 09:55.
Citera
2020-10-01, 10:58
Medlem
Bortsett från moraliska aspekter, så är ämnet intressant.
Där jag handlar (Ica Maxi) händer något om man stoppar ner en vara i kassen utan att den gått igenom scannern, vid snabbkassorna. Innan utgången. En röd lampa tänds, en personal kommer susande och ens kasse genomsöks. Jag missade ett paket potatismjöl och tänkte att nästa gång får man skärpa till sig så man inte får dåligt rykte... nästa gång var det förstås något annat, som hade undgått mina argusögon. Pinsamt. Som skrivits,det måste vara en sensor vid snabbkassan, förutom scannern.
Är pensionär. Men har inte satt i system att snatta.
Citera
2020-10-01, 12:14
Medlem
Citat:

Alltså den kompass som jag har är inte samma som din
Vi fungerar abolut inte på samma sätt vi människor.
Citera
2020-10-01, 18:12
Medlem
Riksdalerns avatar
Citat:
Alltså den kompass som jag har är inte samma som din
Vi fungerar abolut inte på samma sätt vi människor.

Fast du måste väl kunna se skillnad på gott och ont beteende?
Att göra något bra eller att göra något dåligt?

Det är allt du behöver i den moraliska kompassen.
Citera
2020-10-01, 23:21
Medlem
Handeldsbankens avatar
Ibland har jag bytt ut streckkoderna mot andra, tillhörande billigare varor. Ser mycket mindre suspekt ut när man kan blippa allt "som vanligt". Inget jag gjort till en vana dock, utan det var ett par gånger mest för att se om det gick.

Något jag däremot absolut alltid gör är att ta påsarna gratis, och det är av princip. 7kr för en påse är ocker. Om man på något helt otroligt sätt skulle bli påkommen med det tror jag knappast att de skulle bry sig heller.

Thug life!
Citera
2020-10-01, 23:25
Medlem
Citat:

Man gör vad man vill?
Så om jag åker hem till dig och trashar ditt hem lite och skjuter dig i knäskålen är det helt ok med dig eftersom det är vad jag vill?
Citera
2020-10-01, 23:35
Medlem
AuronTs avatar
Jag skulle inte säga att det är värre eller sjukt men för ca 10 år sedan hade jag ett ex som jobbade i självscanningen på en ICA Maxi. När vi storhandlade vid ett tillfälle ville han "tuffa till sig" och visa sina färdigheter. Han scannar kupong efter kupong av rabatter och intalar mig att jag var en slarvig handlare som inte var uppmärksam när det fanns möjlighet till lägre pris. Jag blir jätteglad och lämnar butiken vid gott mod, dryga 100 kr rabatt för något som borde landat på 300kr, det är ju för bra för att vara sant!

Mycket riktigt var det också för bra. Precis när vi ska sätta oss i bilen kommer personal springandes efter oss. De stoppar oss innan vi sätter oss i bilen och frågar om vi tänker ge dem pengarna eller om de ska ringa polis. Jag är mållös, förstår ingenting och får sedan förklarat för mig att exet hade scannat alla möjliga random kuponger. På den tiden (vet iof inte om det funkar än idag) kunde man scanna kupongen oavsett om artikeln kupongen gällde fanns med i varukorgen. Således fick jag 20 kr rabatt för Yes diskmedel när jag egentligen hade scannat godis etc, ni fattar.

Exet jobbade för övrigt på en annan ICA Maxi och påtalade länge för mig att hans kollegor aldrig har gjort så mot honom. Jag själv som aldrig så mycket som snattat ett tuggummi kände mig djupt kriminell i flera veckor efter detta. Det slutade med att vi fick byta affär och börja handla på Willys istället. Skammen var allt för stor.
Citera
2020-10-02, 00:07
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snatch01
Vilka inräknas i gruppen löst folk?
Behöver du fråga så är du lös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto