2020-09-30, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Nej, skulle skämmas ihjäl om jag åkte dit för något liknande.

Självscanning känns inte som att det är något för Sverige ö.h.t. med allt jävla löst folk som tillåts drälla omkring, handla över disk är det som bör gälla.

Vilka inräknas i gruppen löst folk?
Citera
2020-09-30, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mosby1.0
Det fanns en tid då självscanning vart nytt på marknaden.
Inga direkta kontroller eller övervakning på en tiden.

En dag insåg jag deras misstag och fick för mig att jag skulle testa att kapa systemet i form av att inte scanna en enda vara, utan istället bara vandra runt i butiken och lägga varor i korgen.
När jag fyllt korgen full av godheter valde jag att lägga tillbaka scannern och gå till den utvalda kassan för utcheckning. Jag påbörjade köp, men valde ''avbryt köp'' innan jag kunde betala och ett litet kvitto kom ut ur maskinen. La det på fickan och tog mina fyllda kassar och gick ut.

Dag in och dag ut fortsatte jag att göra likadant tills både frys och kyl var fyllda med allt jag önskade.
HELA skafferiet var fyllt t.o.m.

Så 30tusen kr av varor senare. kunde jag stolt luta mig tillbaka, rida på vågen av min bedrift samt slippa betala för mat på nästan 4-5 månader.

Någon som fått för sig att göra likadant eller har gjort något ännu sjukare?

Skäms...! Skulle aldrig falla mig in att stjäla på det sättet. Det är väl sånt man har ett samvete för att förhindra?
Allt sånt drabbar alltid någon. Jag har ingen förståelse alls för ett sånt beteende. Du får det att låta som att du utnyttjar systemet, men det är inget annat än stöld du ägnade dig åt. Inbilla dig inget annat. (om du inte bara trollar förstås...)
Citera
2020-09-30, 17:56
Medlem
haha vilken typ.

Detta beteende påminner mig om en händelse.

Jag var i willys, och handlade mat, plötsligt ser jag framför mig en svensk man ca 40 år, gå ner på golvet i varubutiken, typ satt med knäna i golvet och öppnade en ryggsäck som han hade med sig. Han var svettig och iklädd löpkläder, dessutom var han skallig. Jag tror att han precis kom från gymmet. Det fanns ett gym i varuhusen.

Jag fick varningskänslor direkt, och tänkte fuck nu blir jag skjuten av den här snubben. Benen började liksom små darra och bli svaga, jag var beredd på att springa, mitt andrenalin började kicka igång. Så jag sprang iväg därifrån, och sedan liksom lugnt gå ut från affären, under tiden väckte jag vaktens uppmärksamhet. När jag skulle ut från affären så blev jag stoppad då de nämligen fångade mig på video hur jag sprang, någon minut tidigare så fångade dem den här mannen. Jag fick förklara mig, jag sa rakt av att ja var rädd att bli skjuten.

Men det han gjorde var att han stal en felix ketchup flaska, som han la in i sin väska. Inuti väskan fanns aluminium folie eller liknande som troligtvis skulle stoppa larmen, men misslyckades.
Citera
2020-09-30, 19:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
haha vilken typ.

Detta beteende påminner mig om en händelse.

Jag var i willys, och handlade mat, plötsligt ser jag framför mig en svensk man ca 40 år, gå ner på golvet i varubutiken, typ satt med knäna i golvet och öppnade en ryggsäck som han hade med sig. Han var svettig och iklädd löpkläder, dessutom var han skallig. Jag tror att han precis kom från gymmet. Det fanns ett gym i varuhusen.

Jag fick varningskänslor direkt, och tänkte fuck nu blir jag skjuten av den här snubben. Benen började liksom små darra och bli svaga, jag var beredd på att springa, mitt andrenalin började kicka igång. Så jag sprang iväg därifrån, och sedan liksom lugnt gå ut från affären, under tiden väckte jag vaktens uppmärksamhet. När jag skulle ut från affären så blev jag stoppad då de nämligen fångade mig på video hur jag sprang, någon minut tidigare så fångade dem den här mannen. Jag fick förklara mig, jag sa rakt av att ja var rädd att bli skjuten.

Men det han gjorde var att han stal en felix ketchup flaska, som han la in i sin väska. Inuti väskan fanns aluminium folie eller liknande som troligtvis skulle stoppa larmen, men misslyckades.

Bullshit story, vilken butik har larm på ketchupflaskor?
Springa för att nån öppnar en väska? Mes jag tror inte på din historia för 5 öre.

Ts du är en tattare! Jag betalar för allt, det jag inte har råd med sparar jag till eller skiter i o köpa
Citera
2020-09-30, 19:47
Medlem
MAX-HIMs avatar
Jag har ingen historia att berätta just kring detta eftersom 1. Jag stjäl inte och 2. Jag stödjer aldrig ett av bankelitens manipulativa metoder för att försöka genomdriva det kontantlösa samhället.

Det stjäls oerhört mycket via självscanning. Men det verkar inte vara många som kommit på varför det genomdrivs trots de astronomiskt stora förlusterna, som kunderna får betala för i och med förhöjda matpriser? Kontantlöst samhälle är svaret, det är en lika med tyranni för mänskligheten.

Så medans vissa är pigg på att "hänga" "småtjuvar", som till exempel TS, så kommer de fulaste och största fiskarna undan uppmärksamhet, de som vill förslava mänskligheten med bland annat detta "kontantlösa samhälle".

Stöd kontanter istället, en rättighet att få äga och ha kontroll över sina egna pengar, samt, att inte behöva vara övervakad, men även, att få ha sina åsikter om politiker och deras idiotiska beslut ifred utan att riskera att ens bankkonto stängs ner. Dessutom slipper man att bli luggad på sina besparingar bara för att "rädda" bankerna i tider av finanskris, trots att det är bankerna som själva står bakom finanskriserna. Finanskrisen i Cypern är ett varnande exempel, där stora besparingar bara försvann över en natt. Det om något är stöld, och i en kontantlöst samhälle har du inget val eftersom du kan inte ta ut dina egna pengar. Bankerna i västvärlden har blivit något helt annat än vad de var skapade för.

Nåväl, jag har hört talas om många fall av stölder från självscanning, bäst är att aldrig stödja skiten, då slipper man, förutom det nämnda, att tjuvar som TS ges tillfälle att stjäla. Tillfället gör tjuven.
Senast redigerad av MAX-HIM 2020-09-30 kl. 20:10.
Citera
2020-09-30, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Hemköp vekar ha nån våg på höger sida självscanningen som reagerar om man inte har skannat något rätt

Där är också personalen som hökar i jämförelse med ICA. Vågen vid självscanningen var ett elände precis efter att butiken införde systemet. Det räckte nästan att en fluga satte sig för att larmet skulle gå.
Citera
2020-09-30, 23:16
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Där är också personalen som hökar i jämförelse med ICA. Vågen vid självscanningen var ett elände precis efter att butiken införde systemet. Det räckte nästan att en fluga satte sig för att larmet skulle gå.
Ja. Det var nästan så att man föredrog att betala via vanliga kassan då det nästan alltid var något strul med den vågen som gjorde att det inte gick mycket snabbare. Nu verkar det ha blivit mycket smidigare dock.
Citera
2020-10-01, 00:16
Medlem
Har sätt det flera gånger, larmet har även gått igång men dessa svenskar lyckas aldrig att bli stoppade. Oftast handlar det om män/par i 40-60 års åldern.

Patetiskt. Samma typ av folk gråter högst när små blatte barn snor godis för 20 kr.
Citera
2020-10-01, 01:14
Medlem
H0lt1337s avatar
Har väl blivit kanske 10kg ryggbiff med alla gånger jag handlat och skitit i att scanna dom. 😂
Citera
2020-10-01, 01:25
Medlem
burialhexs avatar
Betala för er istället?
Trodde flashbackare hata kriminella?
Citera
2020-10-01, 02:42
Medlem
Running_mans avatar
TS pratar om den goda tiden utan kontroller!? Har ju funnits kontroller hela tiden.

Dels tar dom ut folk till random kontroller och dels ksn dom alltid säga att kontrollenr random fast att dom har bestämt det själva för att du ser lite skum ut / dom misstänker nått.

Citat:
Ursprungligen postat av kasperwolfgang
så du menar att du fick ett kvitto utan att köpa nånting?!? för det krävs utpasseringskvitt vid grindarna som scannas för att att öppna grindarna
Inte i alla ICA-butiker...

Blev chockad första gången jag såg det för jag var van vid grindar med sträckkodsläsare till kvittot.
Citera
2020-10-01, 03:28
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag har råd att betala och känner mig inte som en tattare. Blir att man får bra rykte om man handlar ofta och gör rätt för sig.

En gång scannade jag in två varor för mycket. Två köp en vara. Det löste sig direkt vid mat och spel. Jag blev förvånad att personalen inte ville kolla alla varor för att se så att jag inte ljög. Det har aldrig hänt om jag haft ett rykte av mig. Fick tillbaka mina pengar.

Snattat någon gång som tonåring för spänning och grupptryck. Tänker inte ta upp det.
Senast redigerad av CyberIngmar 2020-10-01 kl. 03:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in