2020-09-29, 19:47
Medlem
Jag gissar på en mintgrön pike, o ja en tröja nonchalant slängd över axlarna är ett måste
Citera
2020-09-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mondemoderne
Varför är du då intresserad av den här tråden? ;-)

Jag bara undrade vem f-n Tommy Dalman är. Hur någon som är en fullständigt okänd noody kan få en egen tråd i "Kändisskvaller" då han inte ens är en kändis.
Citera
2020-09-29, 21:23
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Jag bara undrade vem f-n Tommy Dalman är. Hur någon som är en fullständigt okänd noody kan få en egen tråd i "Kändisskvaller" då han inte ens är en kändis.
Det finns ju en massa trådar här om t ex kändisar från olika såpor och reality-tv. Jag har ingen aning om vilka de är, så går jag heller inte in och läser där.
Citera
2020-09-30, 20:05
Bannlyst
Vad har Tommy hittat på den här gången då?
Citera
2020-10-01, 10:01
Medlem
HomoHitlers avatar
Tommy super och kullar runt som vanligt antar jag. Sedan möten med Dfm, som den rockstjärna han är i frikyrkoretsar.
Citera
2020-10-01, 11:55
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Tommy super och kullar runt som vanligt antar jag. Sedan möten med Dfm, som den rockstjärna han är i frikyrkoretsar.

Tommys bakochframvända keps och guldkedja har nu fått sin förklaring. Dogge Doggelito är bokad till nyårskonferensen! Tommy har börjat ladda redan nu. (Det är dock oklart om Dogge kommer riva av några låtar eller om han ska föreläsa om sitt liv?)

Idag predikar Tommy om Koreakriget. Det är en mycket märklig och uppenbar skröna han drar. Amerikanska soldater ska ha hyrt ett hus i Korea och anställt en korean som "betjänt". En betjänt de sen mobbade under en tid. Koreanen var lika glad ändå och till slut skämdes amerikanerna och bad om ursäkt. De lovade sluta mobba honom. Då lovade Tom... förlåt koreanen att han samtidigt skulle slutta spotta i soppan han serverade dem på kvällarna. Gullig historia. Om det nu inte vore för att amerikanerna knappast "hyrde" några hus. De bodde på förläggningar. Behövde de ett hus stal de ett. Mördade antagligen de som bodde där om de motsatte sig. "Anställde" knappast en betjänt utan lät en krigsfånge vara deras slav. Hade han erkänt att han spottat i soppan hade de skurit halsen av honom. Men vi förstår poängen, du känner dig mobbad för att du får skit för elände du ställt till med. Nu vill du framstå som en förlåtande person som inte längre tar åt dig av kritiken. Låter bra det. Hoppas det löser sig.
Senast redigerad av Magictrix 2020-10-01 kl. 12:12.
Citera
2020-10-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Tommys bakochframvända keps och guldkedja har nu fått sin förklaring. Dogge Doggelito är bokad till nyårskonferensen! Tommy har börjat ladda redan nu. (Det är dock oklart om Dogge kommer riva av några låtar eller om han ska föreläsa om sitt liv?)

Idag predikar Tommy om Koreakriget. Det är en mycket märklig och uppenbar skröna han drar. Amerikanska soldater ska ha hyrt ett hus i Korea och anställt en korean som "betjänt". En betjänt de sen mobbade under en tid. Koreanen var lika glad ändå och till slut skämdes amerikanerna och bad om ursäkt. De lovade sluta mobba honom. Då lovade Tom... förlåt koreanen att han samtidigt skulle slutta spotta i soppan han serverade dem på kvällarna. Gullig historia. Om det nu inte vore för att amerikanerna knappast "hyrde" några hus. De bodde på förläggningar. Behövde de ett hus stal de ett. Mördade antagligen de som bodde där om de motsatte sig. "Anställde" knappast en betjänt utan lät en krigsfånge vara deras slav. Hade han erkänt att han spottat i soppan hade de skurit halsen av honom. Men vi förstår poängen, du känner dig mobbad för att du får skit för elände du ställt till med. Nu vill du framstå som en förlåtande person som inte längre tar åt dig av kritiken. Låter bra det. Hoppas det löser sig.
Den storsintheten sitter enbart i käften och ingen annanstans.
Dessutom har kontot som delat hans alster tydligen släckts ner av Facebook, så nu får han ännu större anledning att visa på sin storsinthet!
Citera
2020-10-01, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Den storsintheten sitter enbart i käften och ingen annanstans.
Dessutom har kontot som delat hans alster tydligen släckts ner av Facebook, så nu får han ännu större anledning att visa på sin storsinthet!

Det är sannerligen inte lätt att vara Tommy Dahlman i dessa tider. Han kan skatta sig lycklig över möjligheten att kunna slagga hemma hos morsan mellan varven.
Citera
2020-10-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det är sannerligen inte lätt att vara Tommy Dahlman i dessa tider. Han kan skatta sig lycklig över möjligheten att kunna slagga hemma hos morsan mellan varven.
Går säkert att få slagga hos någon av jesustanterna också, fast de flesta är väl för gamla för att vara intressanta.
Citera
2020-10-01, 19:13
Bannlyst
I den här slingan kan ni också skriva om Tommy:

(FB) Skämt om kyrkomannnen Tommy Dahlman
Citera
2020-10-01, 21:12
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
I den här slingan kan ni också skriva om Tommy:

(FB) Skämt om kyrkomannnen Tommy Dahlman
”Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill ha kontakt till varje pris som helst.”
Doktor Glas H Söderberg. Sant för hundra år sedan. Sant idag.
Citera
2020-10-01, 22:12
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
”Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla. Själen ryser för tomrummet och vill ha kontakt till varje pris som helst.”
Doktor Glas H Söderberg. Sant för hundra år sedan. Sant idag.
I Doktor Glas läser vi mer som förklarar människor som Tommy litet.

Så grant solen lyser på kyrktuppen i kväll!

Jag håller av det vackra och förståndiga djuret som alltid svänger efter vinden. Det är mig en ständig erinran om den hane som vid ett visst tillfälle gol tre resor, och en sinnrik symbol av den heliga kyrkan, som lever av att förneka sin mästare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in