2020-10-01, 21:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukusson
Välj nåt av dina "bevis" så ska jag förklara varför det inte är ett bevis.
Vi tar dom en och en.
Vilket vill du börja med?

Jag listade dem 4 inlägg upp. Du kan väl ta dem i dem i den ordningen. Men kom ihåg, bara att tycka något är ingen förklaring. Du behöver kunna backa upp det med något.
Citera
2020-10-01, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag listade dem 4 inlägg upp. Du kan väl ta dem i dem i den ordningen. Men kom ihåg, bara att tycka något är ingen förklaring. Du behöver kunna backa upp det med något.
Ok jag börjar med film.
Film är just film, det är väldigt lätt att spela in scener med gigantiska apor som klättrar på skyskrapor, robotar som ändrar form när dom jagar Sarah Connor osv.
Så det är så långt ifrån bevis som man kan komma.
Ska jag fortsätta med nästa?
Citera
2020-10-01, 21:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok jag börjar med film.
Film är just film, det är väldigt lätt att spela in scener med gigantiska apor som klättrar på skyskrapor, robotar som ändrar form när dom jagar Sarah Connor osv.

Fast bara för att det är göra trickfilm betyder det inte att filmerna från Apollo och månen är trickfilm. Du lär ju visa att det är så också. Gärna även hur trickfilmtekniken på 60-talet kunde göra så övertygande trickfilm.

Nej du klarade punkt ett så dåligt att vi kan stanna här ett tag.
Citera
2020-10-01, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fast bara för att det är göra trickfilm betyder det inte att filmerna från Apollo och månen är trickfilm. Du lär ju visa att det är så också. Gärna även hur trickfilmtekniken på 60-talet kunde göra så övertygande trickfilm.

Nej du klarade punkt ett så dåligt att vi kan stanna här ett tag.
Ok då får du leva vidare i din fantasi.
Det är ju helt meningslöst att diskutera med dig ifall du inte tror att det går att trickfilma.
Gonatt
Citera
2020-10-01, 21:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ok jag börjar med film.

Här är trailern till den för månlandningen mest tidsnära Kong-filmen, King Kong Escapes från 1967: https://youtu.be/2fXpGFIOFIY

Oavsett vad du tror om månlandningarna så känns det väl inte som en särskilt trovärdig apa??
Citera
2020-10-01, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Här är trailern till den för månlandningen mest tidsnära Kong-filmen, King Kong Escapes från 1967: https://youtu.be/2fXpGFIOFIY

Oavsett vad du tror om månlandningarna så känns det väl inte som en särskilt trovärdig apa??
Jämför med 2001: A Space Odyssey istället.

Men jag är helt på det klara med att om man inte tror att man kan trickfilma astronauter så att det ser ut som att dom är på månen, då är det helt meningslöst att diskutera vidare. Då är ju en film ett bevis!
Ja du...
Senast redigerad av Kukusson 2020-10-01 kl. 21:33.
Citera
2020-10-01, 21:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jämför med 2001: A Space Odyssey istället.

Men jag är helt på det klara med att om man inte tror att man kan trickfilma astronauter så att det ser ut som att dom är på månen, då är det helt meningslöst att diskutera vidare. Då är ju en film ett bevis!
Ja du...

Det var du som drog upp kung Kong och robotar - inte jag. Men vilken scen ur 2001 tänker du på?
Att man kan trickfilma trovärdiga astronautscener idag är något helt annat än 1969..
Citera
2020-10-01, 21:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det är ju helt meningslöst att diskutera med dig ifall du inte tror att det går att trickfilma.
Gonatt
Det är ingen som tror att det inte går att trickfilma.
Frågan är om månlandningarna är trickfilmade. Finns det belägg för det?
Citera
2020-10-01, 22:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Gonatt

Men att det går att trickfilma, och att månlandningen är trickfilmad är ju verkligen inte samma sak. Det måste du begripa.

2001 är för övrigt inte så överdådigt trickad den heller.
Citera
2020-10-01, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var du som drog upp kung Kong och robotar - inte jag. Men vilken scen ur 2001 tänker du på?
Att man kan trickfilma trovärdiga astronautscener idag är något helt annat än 1969..
Ja då så är ju saken avgjord för din del.
Utgår man från att det var omöjligt att spela in scenerna med en nästan obegränsad budget och i världens största studio, då är det självklart att man tror på månlandningarna!
Citera
2020-10-01, 22:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Gonatt

Du skulle ju ’förklara’ varför min lista inte var bevis. Då räcker det inte med att säga att 2001 innehöll trickfilm. Ingen har sagt att 2001 är en dokumentär.
Citera
2020-10-01, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det är ingen som tror att det inte går att trickfilma.
Frågan är om månlandningarna är trickfilmade. Finns det belägg för det?
Ja väldigt mycket belägg.
Kolla in filmen American Moon, läs på aulis.com.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in