Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Ja, det är nog LSS och hela skiten - viken blick
Men, något i fysionomin skvallrar om att både han och salig Lennart kan ha något syndrom i grunden, som påverkar hjärnan med tiden...
Att bli så utmobbad, jagad och utstött som Lennart Bladh blev inte minst av sin forna umgängeskrets och vänner påverkar psyket och vad jag tror var han inte så värst konstigare än du eller jag.
Han hade en sexuell läggning, att njuta av att visa upp sig sexuellt för kvinnor, som när den tar sig till öppet uttryck väcker avsky hos många människor. När han smygbedrev detta bland sina skolelever accepterades detta och eleverna som blev obehagligt berörda utpekades som att ha komplex och sexualskräck men när han gick ut öppet på facebook tog det hus i helvete. Då startade den hör cirkusen att försöka tvångsinta honom på psyket vilket slutade med honom tungt medicinerad, tvångsintagen och hans död.
Det är inte längre accepterat att förfölja homosexuella, transor osv i Sverige men det är tyvärr fullt accepterat att förfölja exihibitionister (som han var ett slags) och andra mer udda perversa. Hade han velat visa upp sig för homosexuella män eller varit kvinna intresserad av att visa upp sig för män eller andra kvinnor hade han nog inte haft några större problem och inte blivit jagad som ett fredlöst villebråd.
Klart det inte är ok att gå ut med sin sexlust som han gjorde även inför människor som inte var intresserade. Det tycker jag aldrig är acceptabelt. Inte heller det här snacket om att ålder bara är en siffra men handen på hjärtat: Hur många andra män och kvinnor visar upp sig på nätet för barn och ungdomar utan att det verkar bekomma dem särskilt?