2020-10-01, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
"Kolla på mig och kolla på Greta Thunberg, come on bro... Greta ser ju ut som om hon bott i en fucking grotta i 20 år. Hon är en påle, jag är en realistisk snubbe"

Bröt fan ihop av garv här.
Intervjun är helt fantastisk och jag frustade mig nästan harmynt när detta droppades. Det är också fantastiskt kul när Olof ber intervjuaren att redogöra för vad han känner just nu och följande dialog utspelar sig.

Olof: Vad känner du för just nu?
Intervjuaren: Nu?
O: Just nu!
I: Ska jag vara ärlig?
O: Ärlig!
I: Tvivel.
O: Ska vi knulla? Nä vad vill du?
I: Vad sa du?
O: Du känner tvivel?

En annan rolig grej mot bakgrund av intervjun är att Olof enligt Escobar Incs hemsida går under namnet "El Silencio". Det är verkligen passande.
Citera
2020-10-01, 10:19
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Han sa till Anis att han suttit i fängelse för vapenbrott i USA, ”äpplet faller inte långt ifrån trädet” sade han och hävdade att även hans pappa avtjänat straff för vapenbrott i Sverige.

Att han inte suttit i USA går ju att motbevisa tämligen enkelt. Du kan fucking Googla det, mannen.

Hans pappa fick väl fängelse för att ha misshandlat Olle? Den infon finns i tråden.
Citera
2020-10-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
När kommer svt dokumentären nån som vet?

Enligt intervjun kommer den i dec-jan.
Citera
2020-10-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Han använder ju materiella ting för att visa sin framgång och rikedom. Problemet är ju att en gammal california är inte speciellt dyr. Ghosten vet jag inte? Hans guldrolex är i sämsta skick och från tråkigaste tidseran -inte dyrt alls. Omodern, inte vintage. Böckerna osv han visade är ju väldigt lätta att fejka om man vill. Trumpgrejen var ju köpt på eBay tex? Hans swishbetalningar till kids verkar vara under 1000:- styck, således inga summor där heller.

Lite pengar finns/fanns någonstans. Men en bra avlönad arbetare hade i princip kunnat skaffa de grejer han skryter med på ett par år med tex aktier som sidekick. Poängen är att det inte är speciellt extremt alls, och i kombination med behovet att hävda rikedom fallerar det fort imo.

De som påstår att han är en lyckad företagare borde kanske läsa lite mer. Onekligen verkar flera av hans verksamheter gått ut på att lura till sig pengar. Högst oärligt och ej imponerande alls isåfall.

Jag noterade också hans Rolex och en Patek i hans stories. Helt klart kopior.
Citera
2020-10-01, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Hans pappa fick väl fängelse för att ha misshandlat Olle? Den infon finns i tråden.

Enligt Olof själv i intervjun i Dialogiskt dömdes han till 60 dagar fängelse för innehav av ammunition till AK-47.

Intervjuaren frågade om Olof var medveten om att det inte är möjligt, varav Olof svarade att han är kung och att intervjuaren kan fucking Googla det.
Citera
2020-10-01, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JormaNennings
Jag noterade också hans Rolex och en Patek i hans stories. Helt klart kopior.
Jo jag noterade också senare att hans guldsubmariner antingen är totalfake eller i alla fall har AM urtavla (fake pga rolex tryckt på) och dykring. Skrev ett senare inlägg om det.

Vad har han lagt ut för patek? Såg aldrig den. Undrar om han vet att de är fake själv eller om han har blivit blåst.
Citera
2020-10-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Enligt Olof själv i intervjun i Dialogiskt dömdes han till 60 dagar fängelse för innehav av ammunition till AK-47.

Intervjuaren frågade om Olof var medveten om att det inte är möjligt, varav Olof svarade att han är kung och att intervjuaren kan fucking Googla det.
60 dagar för vapenbrott är möjligt. Intervjuaren är puckad.
Citera
2020-10-01, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Jo jag noterade också senare att hans guldsubmariner antingen är totalfake eller i alla fall har AM urtavla (fake pga rolex tryckt på) och dykring. Skrev ett senare inlägg om det.

Vad har han lagt ut för patek? Såg aldrig den. Undrar om han vet att de är fake själv eller om han har blivit blåst.

En Nautilus som uppenbart också är en replika.
Han bör känna till att de är fake, men man vet aldrig. Skulle någon kunna inbilla sig att de är äkta så är det väl Olof (och hans tonårsfölje).

Jag har förresten skärmdumpat dem (ska se om jag kan lägga ut här sen om så önskas?).
Citera
2020-10-01, 19:07
Medlem
Är han på riktigt? Är han mytoman eller skojjar bara rakt av? Driver rakt av med både sig själv och publiken?

Vilken seriös människa med obegränsat med pengar ( som han målar upp att han har) skulle ha behovet av att lägga upp trams grejjer på instagram m.m? Vem som helst kan ju som sagt hyra grejjer eller boka "privat jet" en enda gång en kortare sträcka osv osv.

Hur kan han ens tro att ngn annan än 13-15 åringar skulle gå på detta?

Varför loggar han inte bara in live i intervjun o visar sina tillgångar osv?
Äger han nånting överhuvudtaget?
Senast redigerad av KalleCb 2020-10-01 kl. 19:13.
Citera
2020-10-01, 19:17
Medlem
Att han började med serietidningar och blev Miljonär på grund utav det är inte så långt ifrån. Finns en mängd olika figurer som har tjänat Stora pengar på just det under den tiden han påstod sig sälja dessa tidningar.
Tror att det är en blandning utav lögner och sanningar
Citera
2020-10-01, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOBBEeeeeeeee
Att han började med serietidningar och blev Miljonär på grund utav det är inte så långt ifrån. Finns en mängd olika figurer som har tjänat Stora pengar på just det under den tiden han påstod sig sälja dessa tidningar.

Jo, men kanske inte så många som publicerade fem(?) tidningar/album.
Fast frågar man honom så lägger han väl ihop alla ex han skickade ut som enskilda titlar
Citera
2020-10-01, 19:30
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tOBBEeeeeeeee

Det är nog 5% sant och 95% lögn. Han bedrev verksamheten i sin pappas bolag Affideer AB och det företaget har aldrig omsatt mer än 2.2 miljoner på ett år (2015). Dessutom har pappan haft sin brandkonsultverksamhet i bolaget så det är nog där merparten av omsättningen har kommit.

Förutom ett par utgivna udda seriemagasin så har nog största delen av verksamheten bestått i köp och sälj av begagnade serietidningar på Tradera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in