Håkan Ingerwald sökte hjälp hos familjen Simonsson i Påskallavik.
Leif GW Persson säger " Håkan Ingerwald kom ur ett skogsparti utan skor och tejpade händer.
Nu hävdar han att han iscensatt försvinnandet själv.
Jag tror inte vi ska utesluta att mer i det här som händer som han inte kan klämma fram".
"Halv åtta i går kväll ringde det på dörren hemma hos *familjen Simonsson i Påskallavik.
Utanför stod Håkan Ingerwald, 58, som varit kidnappad sedan i måndags morse.
Hans händer var bundna med silvertejp.
– Ring efter ambulans, jag håller på att frysa ihjäl, sa han.
Anne-Lie Simonsson, 45, och maken Torbjörn, 52, var i går kväll hemma i den gula villan som ligger strax söder om Oskarshamn och ett par hundra meter från E22:an. Då ringde det på dörren.
När de öppnade möttes de av en svårt medtagen Håkan Ingerwald.
– Han hade byxor och en tröja, men inga skor. Han frös väldigt, säger Anne-Lie.
”Hade gått hela dagen”
Håkan Ingerwald hade inte kraft att stå upp. När familjen öppnade för att släppa in honom sjönk han ihop utanför dörren och kröp in i hallen.
– Han sa att han hade blivit kidnappad och dumpad i skogen. Han sa att han hade gått hela dagen, säger Torbjörn Simonsson.
Anne-Lie blev först rädd.
– Han såg nog det på mig, för han sa att han inte var farlig. Han såg sympatisk ut. Men han var väldigt omtöcknad.
De ringde efter polis och ambulans som var på plats efter tio minuter.
Håkan Ingerwald sa sitt namn, och Anne-Lie kom ihåg att hon läst om honom i Aftonbladet.
– Men jag kunde inte förstå att han skulle dyka upp här."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kvja67/vi-hittade-hakan-58?fbclid=IwAR13Tsf3CPNbVnFiNX5rfVw89ry4HK7CjK7_Df ueIxd0eCsrMbGjXlTpIeY
Aftonbladet 1 mars 2012
Leif GW Persson säger " Håkan Ingerwald kom ur ett skogsparti utan skor och tejpade händer.
Nu hävdar han att han iscensatt försvinnandet själv.
Jag tror inte vi ska utesluta att mer i det här som händer som han inte kan klämma fram".
"Halv åtta i går kväll ringde det på dörren hemma hos *familjen Simonsson i Påskallavik.
Utanför stod Håkan Ingerwald, 58, som varit kidnappad sedan i måndags morse.
Hans händer var bundna med silvertejp.
– Ring efter ambulans, jag håller på att frysa ihjäl, sa han.
Anne-Lie Simonsson, 45, och maken Torbjörn, 52, var i går kväll hemma i den gula villan som ligger strax söder om Oskarshamn och ett par hundra meter från E22:an. Då ringde det på dörren.
När de öppnade möttes de av en svårt medtagen Håkan Ingerwald.
– Han hade byxor och en tröja, men inga skor. Han frös väldigt, säger Anne-Lie.
”Hade gått hela dagen”
Håkan Ingerwald hade inte kraft att stå upp. När familjen öppnade för att släppa in honom sjönk han ihop utanför dörren och kröp in i hallen.
– Han sa att han hade blivit kidnappad och dumpad i skogen. Han sa att han hade gått hela dagen, säger Torbjörn Simonsson.
Anne-Lie blev först rädd.
– Han såg nog det på mig, för han sa att han inte var farlig. Han såg sympatisk ut. Men han var väldigt omtöcknad.
De ringde efter polis och ambulans som var på plats efter tio minuter.
Håkan Ingerwald sa sitt namn, och Anne-Lie kom ihåg att hon läst om honom i Aftonbladet.
– Men jag kunde inte förstå att han skulle dyka upp här."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kvja67/vi-hittade-hakan-58?fbclid=IwAR13Tsf3CPNbVnFiNX5rfVw89ry4HK7CjK7_Df ueIxd0eCsrMbGjXlTpIeY
Aftonbladet 1 mars 2012