2020-09-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag är ledsen om jag nu gör många FBare besvikna. Jag ser inte någon ting som polisen läckt eller det som vi här på FB har gissat oss till som gör att TH är skyldig. Förmögna personer utgör alltid en risk att bli rånade eller utpressade. Likaväl som kvinnan är den som mördas av mannen i ett förhållande. Ren sannorligs analys. Det är ingen idé att göra brottet svårare än det är.
Mest sannolikt att det var en kidnappning, av spåren att döma gick något snett, och kidnappare hade en enorm tur att inte bli tillräckligt upptäckta.
Näst sannolikt att AEH ville fjärna sig från TH och ville ha ett kapital med sig som hon kände att hon inte skulle få på vanligt vis. Till detta tog hon hjälp som kan ha svikit henne för pengarnas skull.
Jag ser ingen anledning till att TH, med hans status skulle riskera något att delta på något sätt i AEH försvinnande ev. Mord.
Jeg er enig med deg i at det mest sannsynlig er en kidnapping for penger som har skjedd, og jeg er enig i at det er usannsynlig at TH kan ha medvirket i forsvinningen eller mord.

Det du skrev om at hvis AEH ville fjerne seg fra TH, og at en person skulle hjelpe henne men personen sviktet henne for pengenes skyld: Tenkte du i et slikt tilfelle at en person som AEH stolte på og som AEH spurte om hjelp, bestemte seg for å drepe AEH og å presse TH for penger ved bruk av kidnappingsbrev m.m.?
Citera
2020-09-30, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg er enig med deg i at det mest sannsynlig er en kidnapping for penger som har skjedd, og jeg er enig i at det er usannsynlig at TH kan ha medvirket i forsvinningen eller mord.

Det du skrev om at hvis AEH ville fjerne seg fra TH, og at en person skulle hjelpe henne men personen sviktet henne for pengenes skyld: Tenkte du i et slikt tilfelle at en person som AEH stolte på og som AEH spurte om hjelp, bestemte seg for å drepe AEH og å presse TH for penger ved bruk av kidnappingsbrev m.m.?
Ja det är min tanke, så mycke pengar har folk tagit död på förr, och även mindre summor. Kanske medhjälparen såg möjlighet men inte insåg att så mycket pengar transfirerar man inte så lätt där av den saknade vidare lösenbegäran inte blev av.
Citera
2020-09-30, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg tror ikke at TH blir tiltalt for drap med mindre han selv tilstår, jeg tenker han vil bli tiltalt for medvirkning til drap.

Hvorfor vil ikke politiet tiltale TH for drap?
Citera
2020-09-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Jeg synes du skal sende TH et frierbrev når han blir fengslet for det virker som dere matcher hverandre 100%
Vi dömer TH på FB sanningar och media uppgifter och vi vet inte vad polisen har. Det har dröjt länge nu, borde inte gjort de om de hade något på fötterna.
Citera
2020-09-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ja det är min tanke, så mycke pengar har folk tagit död på förr, och även mindre summor. Kanske medhjälparen såg möjlighet men inte insåg att så mycket pengar transfirerar man inte så lätt där av den saknade vidare lösenbegäran inte blev av.
Jeg tror at det er mulighet for at det kan ha skjedd noe slikt som du skrev her.
Legokatt skrev en teori som ligner på det som du skrev her. I den teorien er det GM som manipulerer AEH til å tro at hun må komme seg bort fra TH på denne måten, og GM manipulerer AEH til å samarbeide om å plante spor m.m., og GM har planlagt å drepe AE.
Her er litt av det som Legokatt har skrevet om sine teorier:
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
To-delt åsted

1. Drapsåsted med spor som skal tyde på at AEH ble drept i S4. Dette kan være faket eller det kan være ekte.

Hypotese: GM manipulerer AEH. De stager åsted etter .... ja riktig...filmen Gone Girl

Sitat fra politiet i filmen:

"Et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping ved første øyekast. Men et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann ved nærmere politietterforskning. Vask - blø - vask."

2. Kidnapping - trusselbrev og strips.

Hypotese: Dette åstedet er ikke AEH med på. Trusler mot sin nærmeste familie og løsepenger. Dette åstedet kan føre til at TH i mindre grad blir mistenkt, men er viktig for en GM med tanke på løsepenger.
At Hettemannen/GM bytter ut trusselbrev mot et annet brev som blir lagt igjen av AEH kan eventuelt holdes åpent.

I filmen blir det lagt ut et brev med ledetråd med tanke på at det er bryllupsdagen til ekteparet. Vi vet at hendelsen i S4 kun er få dager etter AEH og TH's bryllupsdag.

At så mye med filmen Gone Girl er likt Hagen-saken (sett gjennom en hypotese) tror jeg ikke er et sammentreff. Det er hvertfall min tanke.
Citera
2020-09-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hadde det blitt vasket etter drapet, så skulle det ikke vært noen fotavtrykk. Her er det visst en hel haug av skoavtrykk fra gud ver hvem, bare ikke THs.

Hvordan kom de avtrykkene dit, etter vaskingen og drapet. Ble de avsatt før? At det ikke er vasket? Hvorfor er det da ingen spor etter TH?

Er det bare noen områder som er antatt vasker? Hvorfor mangler da THs avtrykk i resten av huset, heller ikke der alle de andre sine avtrykk vises?

Det er noe rart her, jeg er bare ikke overbevist om at det inkriminerer TH, med de opplysningene vi har fått så langt.

Det har ikke blitt vasket i hele huset, kun i deler av huset.

Vi vet ikke nøyaktig hvilke deler av huset som er blitt vasket. Ett godt tips er gjestetoalettet, gangen utenfor og i inngangspartiet. Og trappen, om det hadde vært et reelt fall der.

Det ville ha vært bedre tid til å vaske, om drapet skjedde i løpet av natten. Under drapshandlingen må det ha skjedd noe uventet, som skapte søl, kanskje et fall i trapp, og det ble mye som måtte vaskes bort. Det ble da også nødvendig å plassere AEHs skosåleavtrykk på de områdene som var blitt vasket. TH måtte kanskje løpe omkring i AEHs sandaler og med AEHs mobil, for å aktivere helseappen som skulle bevise at AEH var i live, i tillegg til andre telefonbeviser.

Enten var planleggingen så dårlig at TH glemte at hans egne skosåleavtrykk også måtte plasseres i huset, for at historien om kidnappingen skulle bli troverdig. Eller, han fikk det så travelt pga av all vaskingen at han glemte det.

Og, politiet har ikke funnet THs skosåleavtrykk i huset, ikke i inngangspartiet, hverken fra da han dro på jobb ved ni-tiden, og heller ikke fra da han kom hjem 13:30, og selv har sagt at han lette igjennom hele huset, uten å ta av seg skoene først.

Veldig mistenkelig at THs skosåleavtrykk overhodet ikke finnes i huset.

Politiet sitter med alle disse sporene, og pusler sammen et handlingsforløp. De kommer nok i mål.
Citera
2020-09-30, 23:45
Medlem
Citat:
Vi dömer TH på FB sanningar och media uppgifter och vi vet inte vad polisen har. Det har dröjt länge nu, borde inte gjort de om de hade något på fötterna.

Etterforskningen er veldig krevende fordi det både mangler lik, og fordi deler av bevisføringen skal utelukke andre mulige drapsmenn.

En slik etterforskning vil nødvendigvis måtte ta lang tid.
Citera
2020-09-30, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Hadde det blitt vasket etter drapet, så skulle det ikke vært noen fotavtrykk. Her er det visst en hel haug av skoavtrykk fra gud ver hvem, bare ikke THs.

Hvordan kom de avtrykkene dit, etter vaskingen og drapet. Ble de avsatt før? At det ikke er vasket? Hvorfor er det da ingen spor etter TH?

Er det bare noen områder som er antatt vasker? Hvorfor mangler da THs avtrykk i resten av huset, heller ikke der alle de andre sine avtrykk vises?

Det er noe rart her, jeg er bare ikke overbevist om at det inkriminerer TH, med de opplysningene vi har fått så langt.
Det er veldig rart. Som om han faktisk ikke bodde i huset. Han var jo på kjøkkenet da økonomiansvarlig ringte. Hun mente hun hørte han. At ett og annet steg ikke lager merker kan jeg forstå. Noen ganger er en lett på tå og noen ganger tramper man og lager spor.

. Har han bare trakket på tepper? Noen spesielle myke tykke kosesokker beregnet foran peisilden, subbe (dra bena langs gulvet) . En kan vel ikke unngå å lage fotspor over mange dager. Det blir veldig påfallende

. Der finnes noen vaskesokker som er laget av stoff til lodne gulvduker. En trer de på føttene som sokker og vasker gulvet ved å gni og pusse på gulvet. For de som ikke vil vaske på vanlig måte. Det høres rart ut, virker feil.

. En villere ide er å ha tau og rep festet i taket og forflyttet seg i tauene. Men nei!
Citera
2020-10-01, 00:06
Medlem
Citat:
Det er helt rett. Vi tolker det vi leser. Og vet ikke hva som er sant av det politiet sier. Og så har det vært noen her som forteller litt mer som viser seg å stemme. De sier at det er fakta som de vet kildene til. Det jeg ikke forstår er at her er grupper som slår ned på innlegg som om det gjaldt livet. Ingen trenger overtale meg og deg og alle her. Dommeren bryr seg ikke om vi mener TH er skyldig eller uskyldig. Så hvorfor all panikken og spammingen. Vi skal ikke dømme i rettsaken.
Citera
2020-10-01, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er veldig rart. Som om han faktisk ikke bodde i huset. Han var jo på kjøkkenet da økonomiansvarlig ringte. Hun mente hun hørte han. At ett og annet steg ikke lager merker kan jeg forstå. Noen ganger er en lett på tå og noen ganger tramper man og lager spor.

. Har han bare trakket på tepper? Noen spesielle myke tykke kosesokker beregnet foran peisilden, subbe (dra bena langs gulvet) . En kan vel ikke unngå å lage fotspor over mange dager. Det blir veldig påfallende
Det ble ikke opplyst om det ble funnet utydelige skosåleavtrykk fra THs sko i S4. Det ble kun opplyst om at "ingen av de tydelige avtrykkene stammer imidlertid fra sko som de vet tilhører Tom Hagen selv."
Vi vet heller ikke om han hadde for vane å gå innendørs i S4 med sko på eller ikke. Mange forskjellige typer sokker lager ikke tydelige avtrykk. Om det blir avtrykk eller ikke fra skosåler er det flere ting som spiller inn på. Det står litt om det i en av artiklene.

"Inne i Sloraveien 4 har politiet funnet skoavtrykk fra flere personer de har lyktes med å identifisere. Ingen av de tydelige avtrykkene stammer imidlertid fra sko som de vet tilhører Tom Hagen selv."
https://www.tv2.no/a/11561365/

"Krimteknikerne fant derimot ikke hans skoavtrykk på det sentrale åstedet."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nMaKg/gaate-for-politiet-hvor-er-tom-hagens-skospor
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-01 kl. 00:24.
Citera
2020-10-01, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Etterforskningen er veldig krevende fordi det både mangler lik, og fordi deler av bevisføringen skal utelukke andre mulige drapsmenn.

En slik etterforskning vil nødvendigvis måtte ta lang tid.

Ikke 2 år.

Hallo, hvor mange har jobbet på dette?

10, 20, 30 politifolk?

Ok, så du mener det er logisk at den gjengen bruker lang tid. Hvor lenge synes du de skal få lov å holde på? Ut 2020? Ut 2021? Eller 2025?
Citera
2020-10-01, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Interessant! Det kan hende at du har rett i at forfatteren er kvinne. Er det den nevnte formuleringen som du mener at tyder på et hevnmotiv?
Jeg tror også at penger var hovedmotivet.
Ja, det var den formuleringen jeg siterte, som gjør at jeg ser det slik, men det er bare en fornemmelse.

Det ligger noe psykologisk inni der, bitterhet, men når TH har betalt, så er det fair enough liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in