Citat:
Ursprungligen postat av
kaktjuven
Tror på teorin som den esrniske åklagaren också går på om en ubåt men varför tror folk på flashback att det ska vara en svensk ubåt för?
Vi kan utgå från att denna dag smugglades det materiel som tidigare dagar (oavsett vad FM säger så har de ljugit tidigare och att dem säger att inget smugglades denna afton saknar trovärdighet).
Hur som, så väntar svenskarna på sin transport och Ryssen har bett dem att sluta upp med smugglingen två gånger tidigare. Så varför skulle Nato eller en svensk ubåt vilja sänka Estonia?
I min värld ser jag att Ryssen markerar tydligt med att köra en ubåt i frontalkrock mot Estonia men träffar sidan istället. Mao lever de upp till hoten.
Sverige och dem inblandade i smugglingen inser sitt misstag och vet inte hur dem ska dölja detta mer än en cover up i sedvanlig manér.
Så varken svensk eller Nato ubåt men rysk gissar jag på.
Så är min teori också.
En barlastad med kraft från ryssarna.
Och sen en städning, för en krigsförklaring hade kostat mer än åttahundra liv.
Det hade nog de flesta förstått i efterhand.
Det är ingen hemlighet att fartyget transporterade krigsmaterial om man inte är född igår.
Och de som påstår att det var en sten som orsakade hålet är de som trodde att det var bara att köra en reguljär håltagning i Hallandsåsen.