Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
OK, lite personangrepp. Klass.
Trevligt att du har sett teorier om hur skadorna på visiret uppstod. Ännu bättre om du lade fram några. Eller berättade varför vittnen såg fartyget sjunka utan visir.
”Lev med din sanning”? Jag ser ett visir på land på Muskö, och på något sätt hamnade det där. En ”sanning” är att visiret slets av från fartyget innan förlisningen, bärgades av finnarna och placerades på Muskö. Den är oerhört mycket sannolikare än något du kommit med.
Är det personangrepp även om det är sant?
Varför ska jag lägga fram teorier för dig? Jag har ju fortfarande ingen egen (även om du inte fattar det). De teorier jag pratar om finns i tråden om du är nyfiken. Jac har defacto presenterat någr av dem för dig tidigare, men det har du nog glömt... Det var ju flera timmar sen.
DIN sanning (som är hämtad från en ifrågasatt rapport) är att bogvisiret slets loss. Viss bevisning hävdar motsatsen.
Visiret är Sveriges bäst bevakade .onument ocv står hos den myndighet som förmodlogen hat mest att förlora på att en eventuell alternativ sanning kommer fram... Verkar som att vattenfödet på Estonia var klart högre än blodflödet i ditt huvud.
Du får fortsätta hävda vad du vill. Vi är många som tycker att du är en tvättäkta idiot som låst sig vid något som är långt ifrån solklart.