Citat:
Ursprungligen postat av
Turphiee
Men ditt inavlade as... Kag har fortfarande inte påstått att jag tror något alls om förloppet, men det har du bevisligen fortfarande inte fattat. Jag är däremot inte lika instängd i en och samma "sanning" som du.
Att bogvisiret står på land och undersökts är i sak korrekt, men kika lite närmare på vart det står och vilka som eventuellt har något att dölja så faller undersöknkngarna i ett annat sken.
Jag har förövrigt sett otaliga teorier i tråden som tar upp både skador på visiret och hur det har lossnat. Finns även teorier (styrkta av fax och sonarbilder) som ifrågasätter om visiret överhuvudtaget lossnade från Estonia.
Lev med din sanning om du vill, jag är inte här för att omvända dig. Jag är här för att ta del av den otaliga mängden frågetecken som finns i detta. Du som sitter på "sannigen" har gjort föga för att räta ut dem. Dina s.k. "bevis" för sjunkförloppet är ganska exakt likvärdiga med att bibeln bevisar guds existens.
OK, lite personangrepp. Klass.
Trevligt att du har sett teorier om hur skadorna på visiret uppstod. Ännu bättre om du lade fram några. Eller berättade varför vittnen såg fartyget sjunka utan visir.
”Lev med din sanning”? Jag ser ett visir på land på Muskö, och på något sätt hamnade det där. En ”sanning” är att visiret slets av från fartyget innan förlisningen, bärgades av finnarna och placerades på Muskö. Den är oerhört mycket sannolikare än något du kommit med.